Lokale jobs består når BILA A/S overtager serviceafdeling

Når automationshuset BILA A/S overtager serviceafdelingen fra Esbjerg-virksomheden Blaaholm, får de ansatte lov at beholde deres job i Varde. De skal i fremtiden servicere både Blaaholms og BILAs kunder i området.

”Det betyder meget for mig og mine medarbejdere, at vi kan beholde vores job i Varde og også fortsætte med at servicere vores nuværende kunder." Foto: Grouleff Communications.

17.09.2020

SCM.dk

BILAs opkøb af serviceafdelingen sker som følge af en rekonstruktion hos Blaaholm. Blaaholm er specialister inden for kundetilpassede automationsløsninger og arbejder inden for fire forretningsområder, herunder serviceafdelingen, der består af 12 medarbejdere.

Størstedelen af de lokale arbejdspladser i serviceafdelingen bibeholdes efter overtagelsen, og tidligere servicechef hos Blaaholm, Mikael Schade, fortsætter i jobbet som afdelingsleder i Varde. Afdelingen bliver en del af BILAs globale Service & Support team under ledelse af Michael Andie Pedersen, Director of Global Service i BILA A/S.

”Det betyder meget for mig og mine medarbejdere, at vi kan beholde vores job i Varde og også fortsætte med at servicere vores nuværende kunder. At det samtidig er en stærk og erfaren virksomhed som BILA, der kan se værdien i at videreføre vores kompetencer og viden, er jeg personligt meget stolt af, og vi ser alle sammen meget frem til at blive en del af BILA,” siger Mikael Schade, Afdelingsleder i Varde, i en pressemeddelelse.

Supplement til den nuværende division

BILA etablerer et kontor i Varde i bygningerne hos Titan Wind Energy, hvorfra medarbejderne fortsat skal servicere Blaaholms nuværende kunder samt BILAs øvrige kunder i området. Derudover skal serviceafdelingen i Varde være et supplement og samarbejdspartner til BILAs nuværende Wind Solutions division, der har kontor i Herning.

”Vi investerer i produkter eller mennesker, og i dette tilfælde tilføjer vi nogle vigtige kompetencer til vores organisation. I forbindelse med rekonstruktionen fik vi mulighed for at møde medarbejderne i serviceafdelingen, og de gjorde et stærkt indtryk. Det er meget dedikerede og kompetente medarbejdere med værdier, der passer godt til BILAs virksomhedskultur, så vi glæder os meget til at starte samarbejdet,” siger Per Bech Rasmussen, CEO for BILA Automation.

International vækststrategi driver opkøb

Opkøbet af Blaaholms serviceafdeling er en del af BILA-koncernens internationale vækststrategi om at opnå en milliardomsætning. BILA A/S har for nylig opkøbt REO-PACK i Mariager, og i 2017 blev Dan-Palletiser i Vemmelev også tilføjet til produktprogrammet.

BILA A/S blev grundlagt i 1988 og hjælper industrien med produktionsoptimering gennem automatiseringsløsninger. Løsningerne dækker over alt fra simpel automatisering til optimering af hele produktionsanlæg. Alle kompetencer er samlet hos BILA A/S og omfatter rådgivning, konstruktion, udvikling, implementering og efterfølgende servicering af robotanlæg. Virksomheden har eget innovationscenter, hvor de udvikler, konstruerer og validerer specialværktøj til robotanlæggene. BILA er en højteknologisk virksomhed, der beskæftiger mere end 400 engagerede medarbejdere fordelt på flere forskellige adresser i Danmark samt lokale kontorer i Sverige, Norge, Tyskland, England og USA.

- KCP

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

3 centrale trin til ESG i din materialehåndtering

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation

Sponseret

Vækst kræver robusthed

Relateret indhold

03.05.2024SCM.dk

Ny rapport fra 2030-panelet: Danskerne forbruger og smider mere ud end nogensinde før

03.05.2024SCM.dk

SMV’er får nye værktøjer til at fastholde og rekruttere unge medarbejdere

02.05.2024SCM.dk

Regeringsrapport konkluderer at klimamål er inden for rækkevidde

02.05.2024GS1 Denmark

Sponseret

Værktøj til at beregne emballage er nu tilgængeligt på engelsk

01.05.2024Dematic

Sponseret

Dematic Strengthens Presence in Middle East with New Saudi Arabia Office Opening

01.05.2024SCM.dk

Danmark tjener milliarder på udenlandsk arbejdskraft

01.05.2024Langebæk A/S

Sponseret

Langebæk udvider i Sverige: Nyt kontor i centrum af Stockholm

01.05.2024LEDVANCE A/S

Sponseret

LEDVANCE lyser FENIE ENERGÍAS hovedkvarter op med avanceret LED kontorbelysnings-løsning

Jobmarked

Se alle

Apport Systems A/S

Bliv Test Manager hos Apport Systems A/S – en af Nordens førende WMS-udbydere.

Syntes du, at teknologi og kvalitet inden for softwareudvikling er drønspændende? Og er du ferm til software test og test-processer? Fantastisk - så er det måske dig, der skal være en del af Apport teamet som vores nye Test Manager.

Område

Midtjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Körber Supply Chain DK A/S

Mechanical Engineer

Drømmer du om at arbejde med komplekse og højteknologiske løsninger?

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Körber Supply Chain DK A/S

Category Manager - med primært fokus på projektindkøb

Hos Körber Supply Chain lægger vi stor vægt på godt kollegaskab og stærk holdånd i en travl hverdag: Vi ved ganske enkelt, at det er nøglen til vores succes! Vi er en virksomhed i udvikling og søger derfor en erfaren Category Manager til at styrke vores indkøbsteam. Vores dedikation til innovation har gjort os til en førende aktør i branchen. Som Category Manager hos Körber bliver du en del af et passioneret og resultatorienteret team, hvor din erfaring vil spille en central rolle i at udvikle vores indkøbsstrategi og forbedre vores leverandørnetværk.

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Körber Supply Chain DK A/S

Project Engineer - Controls

Hos Körber Supply Chain lægger vi stor vægt på godt kollegaskab og stærk holdånd i en travl hverdag: Vi ved ganske enkelt, at det er nøglen til vores succes! Som vores nye Project Engineer - Controls bliver det derfor også en central del af din hverdag, som del af et passioneret og internationalt team der hver dag arbejder for at bringe automation og PLC til nye højder.

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle