Lokale jobs består når BILA A/S overtager serviceafdeling

Når automationshuset BILA A/S overtager serviceafdelingen fra Esbjerg-virksomheden Blaaholm, får de ansatte lov at beholde deres job i Varde. De skal i fremtiden servicere både Blaaholms og BILAs kunder i området.

”Det betyder meget for mig og mine medarbejdere, at vi kan beholde vores job i Varde og også fortsætte med at servicere vores nuværende kunder." Foto: Grouleff Communications.

17.09.2020

SCM.dk

BILAs opkøb af serviceafdelingen sker som følge af en rekonstruktion hos Blaaholm. Blaaholm er specialister inden for kundetilpassede automationsløsninger og arbejder inden for fire forretningsområder, herunder serviceafdelingen, der består af 12 medarbejdere.

Størstedelen af de lokale arbejdspladser i serviceafdelingen bibeholdes efter overtagelsen, og tidligere servicechef hos Blaaholm, Mikael Schade, fortsætter i jobbet som afdelingsleder i Varde. Afdelingen bliver en del af BILAs globale Service & Support team under ledelse af Michael Andie Pedersen, Director of Global Service i BILA A/S.

”Det betyder meget for mig og mine medarbejdere, at vi kan beholde vores job i Varde og også fortsætte med at servicere vores nuværende kunder. At det samtidig er en stærk og erfaren virksomhed som BILA, der kan se værdien i at videreføre vores kompetencer og viden, er jeg personligt meget stolt af, og vi ser alle sammen meget frem til at blive en del af BILA,” siger Mikael Schade, Afdelingsleder i Varde, i en pressemeddelelse.

Supplement til den nuværende division

BILA etablerer et kontor i Varde i bygningerne hos Titan Wind Energy, hvorfra medarbejderne fortsat skal servicere Blaaholms nuværende kunder samt BILAs øvrige kunder i området. Derudover skal serviceafdelingen i Varde være et supplement og samarbejdspartner til BILAs nuværende Wind Solutions division, der har kontor i Herning.

”Vi investerer i produkter eller mennesker, og i dette tilfælde tilføjer vi nogle vigtige kompetencer til vores organisation. I forbindelse med rekonstruktionen fik vi mulighed for at møde medarbejderne i serviceafdelingen, og de gjorde et stærkt indtryk. Det er meget dedikerede og kompetente medarbejdere med værdier, der passer godt til BILAs virksomhedskultur, så vi glæder os meget til at starte samarbejdet,” siger Per Bech Rasmussen, CEO for BILA Automation.

International vækststrategi driver opkøb

Opkøbet af Blaaholms serviceafdeling er en del af BILA-koncernens internationale vækststrategi om at opnå en milliardomsætning. BILA A/S har for nylig opkøbt REO-PACK i Mariager, og i 2017 blev Dan-Palletiser i Vemmelev også tilføjet til produktprogrammet.

BILA A/S blev grundlagt i 1988 og hjælper industrien med produktionsoptimering gennem automatiseringsløsninger. Løsningerne dækker over alt fra simpel automatisering til optimering af hele produktionsanlæg. Alle kompetencer er samlet hos BILA A/S og omfatter rådgivning, konstruktion, udvikling, implementering og efterfølgende servicering af robotanlæg. Virksomheden har eget innovationscenter, hvor de udvikler, konstruerer og validerer specialværktøj til robotanlæggene. BILA er en højteknologisk virksomhed, der beskæftiger mere end 400 engagerede medarbejdere fordelt på flere forskellige adresser i Danmark samt lokale kontorer i Sverige, Norge, Tyskland, England og USA.

- KCP

Bredana Axcite A/S

Sponseret

Det skete da Eldorado fik Dynamics 365

AGR

Sponseret

Er dit ERP nok til lagerstyring? Sådan lukker AGR hullerne i forsyningskæden

Relateret indhold

14.03.2025SCM.dk

Ny opgørelse: 36 virksomheder ansvarlige for over halvdelen af globale udledninger

14.03.2025SCM.dk

D-mærket vinder hovedprisen ved Cyber Security Awards 2025

12.03.2025SCM.dk

HI-messen 2025: Industrien gør klar til årets største samling

11.03.2025SCM.dk

Wrist nu på amerikanske hænder

11.03.2025Apport Systems A/S

Sponseret

Lagerstyring på autopilot - få dit lager til at tænke selv

11.03.2025Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Ny Toyota Traigo48-serie med uovertruffent design og banebrydende ydeevne

10.03.2025SCM.dk

Ny CEO for Hedin Nordic Truck vil styrke IVECO-forretningen og øge væksten i Norden

06.03.2025SCM.dk

Ny Lidl-indkøbsdirektør vil styrke brand og markedsføring i Danmark

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
Bureau Veritas
Seminar
ISO 45001 Inspirationsseminar

ISO 45001 Inspirationsseminaret giver dig en grundlæggende forståelse for kravelementerne i ISO 45001 standarden samt betingelserne i Arbejdstilsynets bekendtgørelse nr. 1409, og hvad det vil sige at være certificeret efter ISO 45001 standarden samt Arbejdstilsynets bekendtgørelse nr. 1409.

Dato

17.03.2025

Tid

08:30

Sted

Fredericia

AGR
Webinar
Unlock the future of inventory management with SaaS and AGR

What if you could take control of your supply chain challenges before they arise? Tune in live from Copenhagen for expert insights and practical forecasting tips designed to help you optimise inventory management and stay ahead of market changes. This is your opportunity to learn, connect, and thrive—don’t miss out!

Dato

18.03.2025

Tid

10:00

Sted

Online through Webinargeek

Bureau Veritas
Seminar
ISO 14001 Inspirationsseminar

I løbet af ISO 14001 Inspirationsseminaret får du forståelse for ISO 14001 standarden og bliver i stand til at vurdere den miljømæssige bæredygtighed i din virksomheds miljøledelsessystem i forhold til de strategiske og operationelle kravelementer i ISO 14001 standarden.

Dato

24.03.2025

Tid

08:30

Sted

Fredericia

Bureau Veritas
Kursus
QMS ISO 9001:2015 Lead Auditor Kvalitet (CQI IRCA-certificeret)

Som Lead Auditor spiller du en central rolle i at sikre, at organisationens ledelsessystem effektivt støtter ledelsen i at opnå deres mål. ISO 9001-standarden er globalt den mest udbredte og blev revideret i 2015. Den fungerer som et grundlæggende styringsværktøj for optimering og effektivisering af processer i forskellige typer af organisationer, herunder inden for produktion, service, sundhedssektoren m.fl. Vedligeholdelse af disse processer er afgørende for at opnå vedvarende resultater, og audits er en del af plan-do-check-act processen”.

Dato

24.03.2025

Tid

08:30

Sted

Kongens Lyngby

Implement Consulting Group
Webinar
Transforming production with SAP digital manufacturing

Get ready to explore SAP Digital Manufacturing, where real-time data, IoT, AI and advanced analytics come together to optimise production.

Dato

26.03.2025

Tid

09:30

Sted

Online

DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Økonomisk analyse

Bliv skarpere på økonomisk analyse og de økonomiske dynamikker i organisationer. På dette kursus, som også er et diplommodul, er der fokus på generel investerings- og finansieringsteori, inklusive virksomhedens (organisationens) årsberetning og den bagvedliggende lovgivning.

Dato

26.03.2025

Tid

17:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup