Maersk vil investere 500 millioner dollar i logistik i Sydøstasien

Maersk planlægger at udbygge sin supply chain infrastruktur i Sydøstasien over de næste tre år.

Elaine Low, Area Managing Director, Southeast Asia i A.P. Møller-Maersk sammen med Ditlev Blicher, Chef for Asia-Pacific regionen i Maersk og Vincent Clerc, CEO i Maersk. Foto: A.P. Møller - Mærsk

06.12.2023

SCM.dk

Maersk vil investere i at udvide sine lagrings- og distributionsfaciliteter med op til 50% i området for at styrke sine ocean-, luft- og landtransportkapaciteter, der betjener både internationale og nationale markeder og efterspørgsel.

Inden 2026 forventer Maersk at tilføje næsten 480.000 kvadratmeter kapacitet fordelt over Malaysia, Indonesien, Singapore og Filippinerne.

"Vores investeringer i Sydøstasien sigter mod at levere en fuldstændig end-to-end forsyningskæde- og logistikløsning til vores kunder, og giver dem større synlighed og kontrol. Kunder vil have fleksibilitet til at vælge forskellige transportmodeller, omnichannel-fulfillment-tjenester og deres præference for miljøvenlige forsyningskædeløsninger afhængigt af deres bæredygtighedsmål," udtalte Elaine Low, Area Managing Director, Southeast Asia hos A.P. Møller-Maersk.

En af de markante investeringer vil finde sted ved Port of Tanjung Pelepas i Malaysia. Derudover investerer Maersk også i at øge sin landside lagerkapacitet ved Singapore's Changi Airport med det formål at styrke sin position som Maersks regionale luftfragtshub.

På land vil Maersk investere betydeligt i at øge kapaciteten af sine transportlastbiler i Sydøstasien med mulighed for at tilbyde mere miljøvenlige løsninger afhængigt af kundernes behov. Virksomheden vil også afprøve transportlastbiler baseret på biodiesel og introducere el-lastbiler inden 2024.

På hav- og terminalfronten fortsætter Maersk med at investere i at udvide sin infrastruktur i hele regionen gennem APM Terminals for at understøtte forbedret ocean-netværksdesign og bringe yderligere omladning til regionen.

Derudover samarbejder virksomheden tæt med myndighederne i regionen for at udforske muligheder for at opbygge infrastruktur til grøn brændstof for at støtte sin fremtidige flåde af grønne skibe.

-emte

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Når gaffeltrucken koster mere end den giver

Hans Schourup A/S

Sponseret

Humanoide robotter – den næste game changer i logistik og produktion

Relateret indhold

16.12.2025SCANLOX ApS

Sponseret

AMR er mere end bare en trend

16.12.2025SCM.dk

Her er Europas bedste supply chain leder 2025

15.12.2025SCM.dk

EU om grøn strøm: Nyt udspil skal sænke elregningen og styrke uafhængigheden

11.12.2025SCM.dk

ESG-rapportering: Omnibussen er nu et skridt tættere på målstregen

10.12.2025SCM.dk

Global handel vokser fortsat trods masser af forstyrrelser

09.12.2025SCM.dk

Få det fulde overblik over forsyningskæden – direkte i din indbakke

09.12.2025SCM.dk

Farvel til 70 procent af datakrav i ESG-rapportering

08.12.2025SCM.dk

Millioner til cirkulære løsninger i SMV’er skal sparke bæredygtig vækst i gang

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Seneste temaer

Se alle

Events

Se alle