Matas vinder Guldprisen for deres netbutik

Matas har først indenfor de seneste par år satset på e-handlen. I dag har de investeret i sådan en grad, at både nethandel og fysiske butikker gavner. Derfor vandt Matas både Guldprisen og Årets Omni-channel-virksomhed til E-handelsprisen den 12. november.

Udover prisen for bedste omni-channel-virksomhed, vandt Matas også hovedprisen. Foto: Matas..

18.11.2020

SCM.dk

Danmarks dygtigste digitale virksomheder blev kåret og hyldet, da Dansk Erhverv afholdt E-handelsprisen i sidste uge. Her blev Matas i høj grad anerkendt for sin digitale butik: Virksomheden gik hjem med tre ud af de 12 priser.

De tre priser vakte selvsagt jubel hos Gregers Wedell-Wedellsborg, der er adm. direktør i Matas.

"Vi havde virkelig ikke regnet med at vinde, fordi vores konkurrenter er så hamrende dygtige. Derfor er jeg også så stolt - ikke mindst over de dygtige medarbejdere i Matas, der har arbejdet utrætteligt for det her. Det betyder alt - vi er så glade!"

Er kommet efter det

Udover prisen for bedste omni-channel-virksomhed, vandt Matas også hovedprisen – Guldprisen – mens deres samarbejde med e-handelskonsulenthuset Hesehus blev kåret til årets e-handelscase. 

Læs også: 95 procent af detailhandlen er ikke Amazon-klar

”Et af de første møder jeg havde, da jeg begyndte i jobbet for fem år siden, var med Matas. Her fik jeg det indtryk, at det der e-handel altså ikke var noget, man så nogen stor fremtid i. Jeg skal love for, at den holdning er blevet ændret de sidste år. Virksomheden er i dag en absolut digital front-runner i Danmark, som arbejder ekstremt innovativt, formår at binde e-handel og fysisk handel sammen og samtidig kan bryste sig af nogle meget imponerende tal. Matas bør være en inspiration for alle virksomheder – både dem på nettet og dem på gågaden”, siger E-handelsdirektør for Dansk Erhverv, Niels Ralund.

I begrundelsen for Matas’ sejr skriver juryen: ”Virksomheden har investeret massivt i ny teknologi og givet de mange nye medarbejdere lov til at gå nye veje og søge innovative løsninger. Satsningen har båret frugt og Guldprisvinderen har både hævet indtjeningen og barren for, hvad danske netbutikker kan. Det smitter af på resten af branchen, der ligesom forbrugerne kan gå til årets vinder for inspiration og gode råd".

- KCP

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Ny Toyota Traigo48-serie med uovertruffent design og banebrydende ydeevne

Apport Systems A/S

Sponseret

Lagerstyring på autopilot - få dit lager til at tænke selv

Relateret indhold

29.04.2025SCM.dk

Virksomheder frygter politisk vold og uro

28.04.2025SCM.dk

Toldkrig truer vækst – IMF nedjusterer globale prognoser

25.04.2025Global AGV

Sponseret

Mød Global AGV på ROBOTBRAG

24.04.2025SCM.dk

DTU-startups tiltrækker 1,8 milliarder i venturekapital i 2024

24.04.2025SCM.dk

Hg Capital opruster i IFS – værdi 112 milliarder kroner

23.04.2025SCM.dk

DSV styrker topledelsen før Schenker-overtagelse

23.04.2025SCM.dk

Dachser opruster søfragt i Norden med ny leder

18.04.2025SCM.dk

Dollaren vakler: Investorer flygter ikke længere mod USA i krisetider

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle