Ny bog om CSR i små og mellemstore virksomheder
ocialt ansvar, også kendt som CSR (Corporate Social Responsibility), er et emne, som ikke kun vedrører store virksomheder, men som også bliver stadig mere relevant og påtrængende for små og mellemstore virksomheder.
Socialt ansvar, også kendt som CSR (Corporate Social Responsibility), er et emne, som ikke kun vedrører store virksomheder, men som også bliver stadig mere relevant og påtrængende for små og mellemstore virksomheder (SMV'er). Social ansvarlighed bliver af flere og flere erhvervsledere betragtet som en forudsætning for, at deres virksomheder på længere sigt kan bevare, konsolidere og udbygge deres markedsposition og indfri forretningsmæssige mål. Det er nogle af de ting, bogen 'Forretning eller ansvar? handler om.
Det centrale budskab i bogen er, at vi er nødt til at være opmærksomme på de særlige udfordringer, som SMV'er står over for i mødet med social ansvarlighed. Det skal ske med tanke på deres begrænsede ressourcer og de særlige betingelser, de hver især har for at tage et socialt ansvar. Forretning eller ansvar? henvender sig til SMVerne selv, men også til politikere, forskere, samfundsdebattører og andre med interesse for emnet.
Bogen er skrevet af Mette Morsing, Steen Vallentin og Steen Hildebrandt. - MS