Nye vertikale pluk- og lagerautomater kommer til Danmark

Den toneangivende leverandør på det europæiske marked af lager- og plukautomater Modula åbner en afdeling i Danmark. Det markerer begyndelsen på en ekspansion på de nordiske markeder og åbner for flere muligheder for de mange virksomheder, som er i gang med at automatisere lageret.

Modula lancerede deres første lagerautomat i 1987 og har siden udviklet sig til at være en markant aktør på det globale marked for pluk- og lagerautomater til alle brancher og alle typer anvendelser med mere end 20.000 kunder.. Foto: Modula.

10.11.2023

Poul Breil-Hansen, SCM.dk

Modula lancerede deres første lagerautomat i 1987 og har siden udviklet sig til at være en markant aktør på det globale marked for pluk- og lagerautomater til alle brancher og alle typer anvendelser med mere end 20.000 kunder.

Den nyeste afdeling i Danmark er den niende i verden, og den markerer ”en milepæl i virksomhedens vækstrejse og muliggør, at Modula kan tilbyde sine state-of-the-art produkter og tjenester til en endnu bredere vifte af virksomheder i regionen”, fremgår det af en pressemeddelelse fra virksomheden.

Læs også: 4 udfordringer og 5 løftestænger for hospitalslogistik

Den danske afdeling er den første af de planlagte nordlige afdelinger. ”Den vil give Modula mulighed for at arbejde tæt sammen med eksisterende og potentielle kunder i regionen og levere skræddersyede løsninger, der imødekommer kundernes specifikke pluk- og lagerbehov. Derfor har Modula ansat et team af erfarne fagfolk, der er velbevandret på det lokale marked, for at sikre, at kunderne får det højeste serviceniveau og den bedste support. For at forbedre kundetilfredsheden yderligere vil det resultere i hurtigere svartider omkring vedligeholdelse, teknisk support og konsultation”, lyder det videre i pressemeddelelsen.

”Modulas innovative løsninger viste sig at være svaret på, hvad jeg ledte efter", fortæller den nye administrerende direktør for MODULA Nordics Jørgen Ladefoged.. Foto: Modula.

Bred vifte af brancher

"Vi glæder os over åbningen af vores nye afdeling i Nordeuropa", siger Massimiliano Gigli, administrerende direktør og international salgsdirektør hos Modula og supplerer:

"Denne ekspansion er et bevis på vores dedikation til at levere topkvalitets-automatiserede lagerløsninger til vores værdsatte kunder." 

Modula har ansat Jørgen Ladefoged som administrerende direktør for Modula Nordics ApS: "Efter at have arbejdet i flere år inden for logistik og industriel automatisering søgte jeg en ny og spændende udfordring, der ville kombinere innovation, vækst og en vision for fremtiden. Modulas innovative løsninger viste sig at være svaret på, hvad jeg ledte efter. Det er en virksomhed, der konstant vokser og forpligter sig til at investere mere i det lokale marked, hvor den ser betydeligt potentiale".

Læs også: Arbejdskraft er en af forsyningskædens store udfordringer

Modula har nøje undersøgt behov og udviklingstendenser på det nordiske marked. Markedsundersøgelsen har vist, at Sverige har oplevet betydelige udviklinger inden for brancher som bilproduktion, informationsteknologi og elektronikproduktion. Danmark derimod kendetegnes ved styrker inden for pharma, teknologi, fødevareindustri, vedvarende energi og bæredygtighed. 

Løsninger med elasticitet

"Jeg tror, at Modula har de perfekte løsninger til markedet på grund af løsningernes evne til at tilpasse sig enhver størrelse, branche og anvendelse. Det arbejde, der er udført i de seneste år med lokale forhandlere, har tilladt os at opbygge kendskab til vores virksomhed, og vi vil fortsætte i denne retning for yderligere at etablere vores brand og gøre det kendt for alle virksomheder ved at udnytte vores internationale portefølje", siger Morten Hvenegaard, Area Sales Manager hos Modula. 

Modulas udvidelse til Danmark og i de andre skandinaviske lande er i overensstemmelse med virksomhedens mission om at styrke virksomheden globalt med innovative, pladsbesparende og bæredygtige lagerløsninger. Den nye afdeling vil supplere Modulas eksisterende globale netværk bestående af tre hovedkvarterer (Italien, USA, Kina, red.), ni afdelinger (Frankrig, Tyskland, Spanien, Storbritannien, Mexico, Polen, Indien) samt mere end 100 forhandlere over hele verden og konsolidere virksomhedens position som en førende aktør inden for den automatiserede pluk- og lagerindustri. En ny afdeling i Sverige vil blive tilføjet allerede ved udgangen af året.

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Når gaffeltrucken koster mere end den giver

Hans Schourup A/S

Sponseret

Humanoide robotter – den næste game changer i logistik og produktion

Denne artikel er del af et tema:

Tema: Den moderne logistikterminal

En moderne logistikterminal er et komplekst anlæg, som spiller en stor rolle i effektiv styring, lagring og distribution af varer. Den fungerer som en central ‘hub’ for forskellige logistikaktiviteter, der samlet skal optimere forsyningskæden. Læs forskellige vinkler på, hvilke krav den moderne logistikterminal skal leve op til i form af for eksempel bygning, yard, software, hardware, bæredygtighed, arbejdsmiljø med mere.

Relateret indhold

11.12.2025SCM.dk

JYSK åbner nyt distributionscenter i Italien i 2027

08.12.2025SCM.dk

Mobile robotter: Fra faste ruter til intelligent høj fleksibilitet

05.12.2025Körber Supply Chain DK A/S

Sponseret

AMR’er kræver volumen: sådan får du reel ROI på robotterne

04.12.2025Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Når gaffeltrucken koster mere end den giver

04.12.2025SCM.dk

9 AGV’er servicerer på tiende år JYSKs distributionscenter i Danmark

02.12.2025SCM.dk

AI løfter lagerdrift fra automatisering til strategisk styrke

01.12.2025SCM.dk

Nye og avancerede mobile robotter er på hastig fremmarch

28.11.2025SCM.dk

56 % af LEGO’s indpakning er nu papir og ikke plast

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dansk Standard
Webinar
Online morgenmøder: Få mere værdi ud af dine aktiver med et ledelsessystem

Hvordan kan organisationer systematisk og bæredygtigt få mere værdi ud af sine aktiver og samtidig sikre, at det sker i overensstemmelse med de strategiske mål og krav fra interessenter? Svaret kan ligge i et velfungerende asset management-ledelsessystem som du kan høre mere om på to kommende morgenmøder.

Dato

10.12.2025

Tid

09:00

Sted

Online

Dansk Standard
Kursus
E-læringskursus: ISO 37001 Lead Implementer

Behersk implementering og ledelse af et antibestikkelsessystem (ABMS) baseret på ISO 37001

Dato

15.12.2025

Sted

Online

Dansk Standard
Kursus
E-læringskursus: ISO/IEC 27001 Lead Implenter - certificeret af PECB

Få bevis på dine kompetencer med den internationale certificering i informationssikkerhed, ISO/IEC 27001 Lead Implementer

Dato

15.12.2025

Sted

Online

Dansk Standard
Kursus
ISO/IEC 27002 diplomkursus - træf de rigtige foranstaltninger

På dette kursus får du hjælp til at træffe de rigtige foranstaltninger med ISO 27002, og bliv bedre til at kvalificere og udpege de handlinger, der er nødvendige for din virksomheds informationssikkerhed

Dato

16.12.2025

Sted

Dansk Standard, 12 etage, Sal 1 Göteborg Plads 1 2150 Nordhavn

Dansk Standard
Kursus
ISO/IEC 27002 Diplomkursus - træf de rigtige foranstaltninger

På dette kursus får du hjælp til at træffe de rigtige foranstaltninger med ISO 27002, og bliv bedre til at kvalificere og udpege de handlinger, der er nødvendige for din virksomheds informationssikkerhed.

Dato

16.12.2025

Sted

Dansk Standard, Nordhavn

AGR
Webinar
Chain reactions: The spark behind smarter supply chain decisions

Two CEOs, Once Supply Chain: 2025 Reflections and 2026 Realities

Dato

17.12.2025

Tid

12:30

Sted

Online on LinkedIn