Nye vertikale pluk- og lagerautomater kommer til Danmark

Den toneangivende leverandør på det europæiske marked af lager- og plukautomater Modula åbner en afdeling i Danmark. Det markerer begyndelsen på en ekspansion på de nordiske markeder og åbner for flere muligheder for de mange virksomheder, som er i gang med at automatisere lageret.

Modula lancerede deres første lagerautomat i 1987 og har siden udviklet sig til at være en markant aktør på det globale marked for pluk- og lagerautomater til alle brancher og alle typer anvendelser med mere end 20.000 kunder.. Foto: Modula.

10.11.2023

Poul Breil-Hansen, SCM.dk

Modula lancerede deres første lagerautomat i 1987 og har siden udviklet sig til at være en markant aktør på det globale marked for pluk- og lagerautomater til alle brancher og alle typer anvendelser med mere end 20.000 kunder.

Den nyeste afdeling i Danmark er den niende i verden, og den markerer ”en milepæl i virksomhedens vækstrejse og muliggør, at Modula kan tilbyde sine state-of-the-art produkter og tjenester til en endnu bredere vifte af virksomheder i regionen”, fremgår det af en pressemeddelelse fra virksomheden.

Læs også: 4 udfordringer og 5 løftestænger for hospitalslogistik

Den danske afdeling er den første af de planlagte nordlige afdelinger. ”Den vil give Modula mulighed for at arbejde tæt sammen med eksisterende og potentielle kunder i regionen og levere skræddersyede løsninger, der imødekommer kundernes specifikke pluk- og lagerbehov. Derfor har Modula ansat et team af erfarne fagfolk, der er velbevandret på det lokale marked, for at sikre, at kunderne får det højeste serviceniveau og den bedste support. For at forbedre kundetilfredsheden yderligere vil det resultere i hurtigere svartider omkring vedligeholdelse, teknisk support og konsultation”, lyder det videre i pressemeddelelsen.

”Modulas innovative løsninger viste sig at være svaret på, hvad jeg ledte efter", fortæller den nye administrerende direktør for MODULA Nordics Jørgen Ladefoged.. Foto: Modula.

Bred vifte af brancher

"Vi glæder os over åbningen af vores nye afdeling i Nordeuropa", siger Massimiliano Gigli, administrerende direktør og international salgsdirektør hos Modula og supplerer:

"Denne ekspansion er et bevis på vores dedikation til at levere topkvalitets-automatiserede lagerløsninger til vores værdsatte kunder." 

Modula har ansat Jørgen Ladefoged som administrerende direktør for Modula Nordics ApS: "Efter at have arbejdet i flere år inden for logistik og industriel automatisering søgte jeg en ny og spændende udfordring, der ville kombinere innovation, vækst og en vision for fremtiden. Modulas innovative løsninger viste sig at være svaret på, hvad jeg ledte efter. Det er en virksomhed, der konstant vokser og forpligter sig til at investere mere i det lokale marked, hvor den ser betydeligt potentiale".

Læs også: Arbejdskraft er en af forsyningskædens store udfordringer

Modula har nøje undersøgt behov og udviklingstendenser på det nordiske marked. Markedsundersøgelsen har vist, at Sverige har oplevet betydelige udviklinger inden for brancher som bilproduktion, informationsteknologi og elektronikproduktion. Danmark derimod kendetegnes ved styrker inden for pharma, teknologi, fødevareindustri, vedvarende energi og bæredygtighed. 

Løsninger med elasticitet

"Jeg tror, at Modula har de perfekte løsninger til markedet på grund af løsningernes evne til at tilpasse sig enhver størrelse, branche og anvendelse. Det arbejde, der er udført i de seneste år med lokale forhandlere, har tilladt os at opbygge kendskab til vores virksomhed, og vi vil fortsætte i denne retning for yderligere at etablere vores brand og gøre det kendt for alle virksomheder ved at udnytte vores internationale portefølje", siger Morten Hvenegaard, Area Sales Manager hos Modula. 

Modulas udvidelse til Danmark og i de andre skandinaviske lande er i overensstemmelse med virksomhedens mission om at styrke virksomheden globalt med innovative, pladsbesparende og bæredygtige lagerløsninger. Den nye afdeling vil supplere Modulas eksisterende globale netværk bestående af tre hovedkvarterer (Italien, USA, Kina, red.), ni afdelinger (Frankrig, Tyskland, Spanien, Storbritannien, Mexico, Polen, Indien) samt mere end 100 forhandlere over hele verden og konsolidere virksomhedens position som en førende aktør inden for den automatiserede pluk- og lagerindustri. En ny afdeling i Sverige vil blive tilføjet allerede ved udgangen af året.

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Bæredygtig materialehåndtering i logistikterminalen

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation

Sponseret

Vækst kræver robusthed

Denne artikel er del af et tema:

Tema: Den moderne logistikterminal

En moderne logistikterminal er et komplekst anlæg, som spiller en stor rolle i effektiv styring, lagring og distribution af varer. Den fungerer som en central ‘hub’ for forskellige logistikaktiviteter, der samlet skal optimere forsyningskæden. Læs forskellige vinkler på, hvilke krav den moderne logistikterminal skal leve op til i form af for eksempel bygning, yard, software, hardware, bæredygtighed, arbejdsmiljø med mere.

Relateret indhold

22.07.2024SCM.dk

Logistikgiganter vil hæve temperaturen på køletransport

22.07.2024SCM.dk

Reachstacker løfter 180 ton for Blue Water Shipping

08.07.2024Apport Systems A/S

Sponseret

Nize Equipment ser frem til at maksimere potentialet af deres nye lagersystem

25.06.2024SCM.dk

Verdion fortsætter ekspansion med opkøb af byggegrund

18.06.2024SCM.dk

Lemvigh-Müller køber 34.000 kvm. i Kolding

18.06.2024EAB Lagerindretning

Sponseret

EAB Kundecase: 4000 FLEKSIBLE M² TIL MEDICOBRANCHEN

17.06.2024Apport Systems A/S

Sponseret

Party In A Box udvider lageret

14.06.2024SCM.dk

Carlsberg omlægger distribution i Taastrup

Jobmarked

Se alle

Tasklet Factory

Softwareudvikler til Tasklet

Vi søger lige nu en dygtig kollega til vores #TeamCode til at bidrage med at udvikle vores mobilapp, der effektiviserer lagre verden over.

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

14.08.2024

Apport Systems A/S

Sales And Administration Coordinator

Her hos Apport Systems A/S er vi på udkig efter en ny medarbejder, der skal være med til at få dagligdagen på vores kontor i Risskov til at glide let. Er du en haj til administrative opgaver inden for bogholderi, salg og kontor? Perfekt, så læs med her.

Område

Midtjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Körber Supply Chain DK A/S

Technical Documentation Engineer / Technical Writer

Kan du formulere og forenkle tekniske instruktioner og skabe gode brugeroplevelser i interaktionen mellem menneske og maskine? Og motiveres du af en varieret hverdag som en del af et stærkt team og muligheden for at arbejde med komplekse og højteknologiske løsninger? Så er det dig vi leder efter!

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Körber Supply Chain DK A/S

Service Specialist

Har du en dybdegående teknisk viden og en passion for fejlfinding, og drømmer du om at udforske verden? Vi leder efter en dygtig Service Specialist med en solid baggrund og kendskab til både mekanik, elektronik, samt PLC.

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Körber Supply Chain DK A/S

Category Manager - med primært fokus på projektindkøb

Hos Körber Supply Chain lægger vi stor vægt på godt kollegaskab og stærk holdånd i en travl hverdag: Vi ved ganske enkelt, at det er nøglen til vores succes! Vi er en virksomhed i udvikling og søger derfor en erfaren Category Manager til at styrke vores indkøbsteam. Vores dedikation til innovation har gjort os til en førende aktør i branchen. Som Category Manager hos Körber bliver du en del af et passioneret og resultatorienteret team, hvor din erfaring vil spille en central rolle i at udvikle vores indkøbsstrategi og forbedre vores leverandørnetværk.

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Körber Supply Chain DK A/S

Project Engineer - Controls

Hos Körber Supply Chain lægger vi stor vægt på godt kollegaskab og stærk holdånd i en travl hverdag: Vi ved ganske enkelt, at det er nøglen til vores succes! Som vores nye Project Engineer - Controls bliver det derfor også en central del af din hverdag, som del af et passioneret og internationalt team der hver dag arbejder for at bringe automation og PLC til nye højder.

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Netværkssikkerhed

Vil du opkvalificere dine færdigheder inden for netværkskommunikation? Så tilmeld dig dette kursus, som også er et diplommodul, og få kompetencer til at sikre virksomhedens netværk mod angreb.

Dato

26.08.2024

Tid

13:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Udviklingsmetoder og udviklingsprocesser

Vil du styrke dine kompetencer inden for systematiske metoder til analyse, design og implementering af objektorienterede systemer? Så er dette kursus, som også er et diplommodul, interessant for dig.

Dato

26.08.2024

Tid

17:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Projektledelse – metoder og værktøjer - aften

Vil du være projektleder – eller ønsker du at opkvalificere dine projektlederkompetencer? Så tilmeld dig dette kursus, som også er et diplom modul, og styrk dine evner til at planlægge, styre og følge op på projekter.

Dato

26.08.2024

Tid

17:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

Bredana Axcite A/S
Webinar
Sådan får I (bedre) styr på jeres varer i transit

Landed Cost modulet i Dynamics 365 giver jer en stribe fordele

Dato

27.08.2024

Tid

10:00

Sted

Live webinar fra Bredana Axcite, Aarhus

DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Fra specialist til leder

Vil du have mere viden om de krav, der stilles til ledere i erhvervslivet? Og vil du udvikle dine ledelseskompetencer? Så tag dette kursus, som også er et diplommodul modul, og få sat fokus på dit potentiale i overgangen fra rollen som specialist til rollen som leder.

Dato

27.08.2024

Tid

17:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Det personlige lederskab og forandring - aften

Udvid og styrk dine personlige ledelseskompetencer og få udviklet dine samarbejdsevner og evner til at vække tillid hos medarbejdere.

Dato

27.08.2024

Tid

17:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup