Nyt opkøb skaber kæmpe enhed for Unity Enterprise-udvikling

Med Capgeminis opkøb af forretningsbenet, Unity Digital Twin Professional Service, etablerer Capgemini den største enhed i verden for Unity Enterprise-udvikling. Handlen betyder, at Unitys realtime 3D-teknologi bliver en del af Capgeminis løsninger og rådgivning inden for ’Intelligent Industry’.

Med Capgeminis opkøb af forretningsbenet, Unity Digital Twin Professional Service, etablerer Capgemini den største enhed i verden for Unity Enterprise-udvikling. Foto: Capgemini

01.03.2024

SCM.dk

Stadig flere virksomheder arbejder på at kombinere den fysiske og digitale verden gennem omfattende transformationsprojekter. Capgemini oplever en stigende efterspørgsel på realtids 3D-teknologi, der i samspil med rådgivning omkring forretningstransformation, design og produktionsoptimering, kan udbrede digital twin-teknologi i stor skala hos blandt andet industrikunder. 

Med opkøbet af Unitys digital twin-forretning sigter Capgemini derfor nu mod at folde realtime 3D-teknologien ud til de mange industrikunder, der allerede i dag er i gang med en kritisk transformation af forretningen over mod ’Intelligent Industry’.

”Unity har udviklet det, der i praksis er en industristandard, når det gælder simulering og udnyttelse af digital twin-teknologi på tværs af digitale platforme og fysiske assets. På den måde er deres realtime 3D-teknologi en nøglekomponent i transformationen af hele værdikæden i forhold til intelligent products – lige fra optimeringer inden for forskning og udvikling, til produktion, drift og services. Med opkøbet får vi nu muligheden for at forankre og udbrede Unitys teknologi i vores samlede pallette af løsninger til industrikunderne”, siger William Rozé, CEO i Capgemini Engineering.

Læs også: Manglende kompetencer er stopklods for brug af cobots

I forlængelse af opkøbet, der forventes afsluttet i løbet af 2. kvartal i år, vil Capgemini integrere Unitys realtime 3D-teknologi i en vifte af sektorspecifikke løsninger. Blandt andet til bilindustrien, energi- og forsyningssektoren, forbrugerprodukter og detailhandel, sundhedssektoren og life sciences samt luftfart og forsvarsindustrien. Eksempelvis løsninger som:

• Simulering: Digital efterligning af en produktionsenhed, en fabrik eller et produkt, der via avanceret modellering giver indsigt i og simulerer effekten af nye, intelligente løsninger i virksomheden.

• Human Machine Interfaces: Eksempelvis nye interaktive oplevelser i bilers infotainmentsystemer, i instrumentbrættet eller på alternative skærme i bilerne.

• Vidensdeling og træning: Udnyttelse af interaktiv 3D, augmentet reality eller virtual reality i organisationers arbejde med at sikre bedre vidensdeling og læring.

Kilde: Capgemini

/ PiB

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Når gaffeltrucken koster mere end den giver

Consafe Logistics

Sponseret

[Webinar] Smarter warehouse automation – lessons from a global retailer

Relateret indhold

21.11.2025SCM.dk

Forsyningskæden er cybersikkerhedens svageste led

20.11.2025Fellowmind Denmark A/S

Sponseret

PacsOn automatiserer ordreflowet med AI

20.11.2025Delfi Technologies A/S

Sponseret

Ny flagskibsbutik løfter standarden for elektronikhandel i Grønland

18.11.2025SCM.dk

Hybridtrusler rammer bredt og kræver målrettet cybersikkerhed

18.11.2025SCM.dk

Hackerangrebet der kostede 16,3 milliarder kroner

17.11.2025Delfi Technologies A/S

Sponseret

Natur, ekspertise og moderne retail mødes i Nuuk

17.11.2025SCM.dk

Varmepumper er den billigste vej til grøn industriel varme

17.11.2025SCM.dk

Hummel styrker lageret i Padborg med ny AI-drevet robotplukning

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
Bureau Veritas
Kursus
OHSMS ISO 45001:2018 Lead auditor arbejdsmiljø (CQI IRCA-certificeret)

Ved succesfuld gennemførelse af vores CQI and IRCA-certificeret OHSMS ISO 45001:2018 Lead Auditor Arbejdsmiljøkursus vil du være i stand til at planlægge, gennemføre og afrapportere effektive 1., 2. og 3. parts audits af arbejdsmiljøledelsessystemer i henhold til ISO 45001:2018 og i overensstemmelse med ISO 19011 og ISO 17021 standarderne.

Dato

17.11.2025

Tid

08:30

Sted

Vejle

Bureau Veritas
Kursus
IATF 16949 Specialist

Med en kombination af teori, øvelser og praktiske eksempler giver IATF 16949 Specialist kurset dig en dybdegående forståelse for kravene i IATF 16949:2016 standarden inklusiv kravene i ISO 9001 standarden. Hovedfokus er dog på tillægskravene i IATF 16949 standarden.

Dato

24.11.2025

Sted

Vejle

Slimstock Nordic
Konference
Supply Chain Club den 24. november 2025 på Knudhule Badehotel i Ry. - Fuldt Booket

Fuldt booket. Kom og vær med til en dag fyldt med inspiration, faglig indsigt og aktuelle emner inden for supply chain management.

Dato

24.11.2025

Tid

09:00

Sted

Knudhule Badehotel, Ry – Randersvej 88, 8680 Ry

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Energiledelse efter ISO 50001:2018

Kurset Energiledelse efter ISO 50001:2018 er det rigtige sted at starte din kompetenceudvikling, hvis du er ny på energiledelsesområdet eller har brug for at få opdateret din grundlæggende viden om ISO 50001 standarden.

Dato

25.11.2025

Sted

Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Ledelsens evaluering

Er din virksomhed certificeret, stilles der krav om, at I løbende gennemfører Ledelsens evaluering. Men hvordan gøres det mest effektivt og hvad kan vi lære af de virksomheder, der lykkes bedst med at gennemføre Ledelsens evaluering.

Dato

25.11.2025

Sted

Odense

Bureau Veritas
Kursus
Root Cause Analysis (RCA)

Årsagsanalyse bruges til at forbedre produktkvalitet, minimere sikkerhedsrisici og opfylde regulative krav. Det hjælper virksomheder til at identificere de underliggende årsager til afvigelser, så de kan implementere nødvendige ændringer for at forhindre gentagelse. Dette kan omfatte alt fra kvalitetsproblemer i et produkt til fødevaresikkerhedsproblemer som kemiske-, mikrobiologiske- og fremmedlegemerisici. Desuden anvendes årsagsanalyser ofte til dokumentationen af løsninger på eventuelle problemer eller hændelser, som er nødvendige ifølge regler, regulativer og ledelsesstandarder. Her er forståelsen for forskellen mellem korrigerende – og forebyggende handlinger nøglestenen.

Dato

25.11.2025

Tid

08:30

Sted

Kgs Lyngby