Nyt system forbedrer lagerstyring i servicebranchen

Den østjyske plantevirksomhed DECOPLANT A/S har udviklet et system, hvor al kommunikation mellem kunder, kontor og kørende medarbejdere foregår via en håndholdt PDA (personlig digital assistent). Systemet skal lette dagligdagen for servicefagene og er relevant for brancher, hvor man har et hovedlager og mindre varelagre i firmabilerne, for eksempel elektrikere eller rejsemontører.

02.07.2009

SCM.dk

Den østjyske plantevirksomhed DECOPLANT A/S har udviklet et system, hvor al kommunikation mellem kunder, kontor og kørende medarbejdere foregår via en håndholdt PDA (personlig digital assistent). Systemet skal lette dagligdagen for servicefagene og er relevant for brancher, hvor man har et hovedlager og mindre varelagre i firmabilerne, for eksempel elektrikere eller rejsemontører.

”Det smarte ved systemet er, at det skaber overblik internt i organisationen – alle kan se, hvor langt den enkelte medarbejder er i sit program. Man kan sende fælles mail ud til alle medarbejdere på én gang, uanset hvor de befinder sig, og alle medarbejdere har overblik over lageret – både det centrale og de eksterne rundt omkring i bilerne,” fortæller Claus Stoustrup, direktør i DECOPLANT.
Systemet er en platform bygget op omkring Navision C5, og PDA’erne kommunikerer med webserveren hjemme på hovedkontoret. Det unikke ved systemet er, at alle funktioner lige fra stregkodeskanner til kundeinformationer, GPS og e-mail er samlet i den håndholdte PDA.

Det er dog ikke kun virksomhederne selv, der får gavn af systemet.
”Systemet skaber overblik for kunderne. Når servicemedarbejderen er gået, får kunden med det samme en elektronisk rapport på mail, og en faktura følger lige efter. Vi har fået flere tilbagemeldinger fra vores egne kunder om, at det er en fordel, at dokumenterne kan overføres direkte til deres eget journalsystem. En test med udvalgte kunder har desuden vist, at kunderne også begynder at kontakte os på mail, hvilket sparer tid på telefonomstilling til gartnerne hver gang. For os har systemet betydet, vi kan skære en dags administration væk om ugen,” forklarer Claus Stoustrup.
DECOPLANT forhandler ikke selv PDA’erne, men rådgiver andre, der ønsker at sætte systemet op. – MM

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

3 centrale trin til ESG i din materialehåndtering

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation

Sponseret

Vækst kræver robusthed

Relateret indhold

29.04.2024SCM.dk

Valg af leverandør handler meget om grøn profil

29.04.2024SCM.dk

Loven om ret til reparation passerer vigtig hurdle

25.04.2024SCM.dk

Nyt intelligent værktøj udregner klimadata for elektronikprodukter

24.04.2024SCM.dk

Robotter gør en arbejdsplads mere effektiv og attraktiv

24.04.2024TrueCommerce

Sponseret

WEBINAR: E-fakturering i Tyskland

23.04.2024TrueCommerce

Sponseret

Webinar: PEPPOL

19.04.2024Norris Print-Tech A/S

Sponseret

Honeywell EDA10A entry-level industritablet

12.04.2024SCM.dk

Ny banebrydende automatisering af ordreplukning

Jobmarked

Se alle

Apport Systems A/S

Bliv Test Manager hos Apport Systems A/S – en af Nordens førende WMS-udbydere.

Syntes du, at teknologi og kvalitet inden for softwareudvikling er drønspændende? Og er du ferm til software test og test-processer? Fantastisk - så er det måske dig, der skal være en del af Apport teamet som vores nye Test Manager.

Område

Midtjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Eltronic Fueltech

Supply Chain Specialist

Kunne du tænke dig, at spille en afgørende rolle i arbejdet med at udvikle den samlede værdikæde i en virksomhed, der i den grad bidrager til den grønne omstilling? Og ønsker du at tage et ansvar for at vi på tværs af organisationen styrker samarbejdet og processerne ud mod både leverandører og kunder? Så skal du med på holdet!

Område

Midtjylland

Ansøgningsfrist

07.04.2024

Körber Supply Chain DK A/S

Mechanical Engineer

Drømmer du om at arbejde med komplekse og højteknologiske løsninger?

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Körber Supply Chain DK A/S

Category Manager - med primært fokus på projektindkøb

Hos Körber Supply Chain lægger vi stor vægt på godt kollegaskab og stærk holdånd i en travl hverdag: Vi ved ganske enkelt, at det er nøglen til vores succes! Vi er en virksomhed i udvikling og søger derfor en erfaren Category Manager til at styrke vores indkøbsteam. Vores dedikation til innovation har gjort os til en førende aktør i branchen. Som Category Manager hos Körber bliver du en del af et passioneret og resultatorienteret team, hvor din erfaring vil spille en central rolle i at udvikle vores indkøbsstrategi og forbedre vores leverandørnetværk.

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Körber Supply Chain DK A/S

Project Engineer - Controls

Hos Körber Supply Chain lægger vi stor vægt på godt kollegaskab og stærk holdånd i en travl hverdag: Vi ved ganske enkelt, at det er nøglen til vores succes! Som vores nye Project Engineer - Controls bliver det derfor også en central del af din hverdag, som del af et passioneret og internationalt team der hver dag arbejder for at bringe automation og PLC til nye højder.

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle