Schulstad flytter afdeling til Vejle

For at styrke konkurrenceevnen, fremtidssikre virksomheden og sikre virksomhedens arbejdspladser flytter brødproducenten ordrepluk i distributionen fra Pandrup til terminalen i Vejle.

Der er over 40 ansatte i ordre-pluk i distributionen i Pandrup. Alle fuldtidsansatte vil blive tilbudt fortsat ansættelse i andre dele af virksomheden, hvis de ønsker det. Foto: Schulstad

18.01.2024

SCM.dk

Der er i dag over 40 ansatte i ordre-pluk i distributionen i Pandrup. Alle fuldtidsansatte vil blive tilbudt fortsat ansættelse i andre dele af virksomheden, hvis de ønsker det. 

“Det er vores håb, at flest mulige medarbejdere vælger at blive i virksomheden enten i andre afdelinger i Pandrup eller på vores øvrige lokationer”, siger Lantmännen Schulstads administrerende direktør Pernille Bang-Löwgren.

Ordre-pluk i distributionen flytter med udgangen af februar 2024. Brød skal herefter butikspakkes og køres fra Vejle terminal.

”Det er nødvendigt at samle ordre-pluk på vores to terminaler i Avedøre og i Vejle for at sikre vores konkurrenceevne og fremtidssikre vores virksomhed. Vi flytter udelukkende ordrepluk, fordi der er store økonomiske og operationelle fordele ved at effektivisere og samle distributionen. Det er vigtigt for mig at understrege, at vi er og har været meget glade for vores dygtige medarbejdere i Pandrup distribution og kvaliteten af deres arbejde”, tilføjer Pernille Bang-Löwgren.

Læs også: Ny rekord i Billund Lufthavn

Forhandlinger mellem medarbejderrepræsentanter og ledelsen med henblik på en for begge parter tilfredsstillende løsning er tilendebragt. Der er aftalt udvidet aftrædelses- og kompensationsordninger for de berørte medarbejdere.

/ PiB

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Når gaffeltrucken koster mere end den giver

Consafe Logistics

Sponseret

[Webinar] Smarter warehouse automation – lessons from a global retailer

Relateret indhold

21.11.2025SCM.dk

Tre grønne søfragtsråd til ministeren efter IMO-skuffelsen

21.11.2025SCM.dk

Danskerne handler mere trygt og globalt end nogensinde før

20.11.2025SCM.dk

Rapport: Løs el-ledning på containerskib rev bro ned

19.11.2025SCM.dk

DHL løfter effektiviteten med AI-agenter

19.11.2025SCM.dk

Bring opruster for at håndtere rekordmængder af julepakker

18.11.2025SCM.dk

DHL investerer millarder i Indien frem mod 2030

18.11.2025N.C. Nielsen A/S

Sponseret

Helt elektrisk, 100% Terberg, RT253EV redefinerer RoRo-transport

17.11.2025SCM.dk

Suez-kanalen melder om stigende aktivitet

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
Bureau Veritas
Kursus
IATF 16949 Specialist

Med en kombination af teori, øvelser og praktiske eksempler giver IATF 16949 Specialist kurset dig en dybdegående forståelse for kravene i IATF 16949:2016 standarden inklusiv kravene i ISO 9001 standarden. Hovedfokus er dog på tillægskravene i IATF 16949 standarden.

Dato

24.11.2025

Sted

Vejle

Slimstock Nordic
Konference
Supply Chain Club den 24. november 2025 på Knudhule Badehotel i Ry. - Fuldt Booket

Fuldt booket. Kom og vær med til en dag fyldt med inspiration, faglig indsigt og aktuelle emner inden for supply chain management.

Dato

24.11.2025

Tid

09:00

Sted

Knudhule Badehotel, Ry – Randersvej 88, 8680 Ry

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Ledelsens evaluering

Er din virksomhed certificeret, stilles der krav om, at I løbende gennemfører Ledelsens evaluering. Men hvordan gøres det mest effektivt og hvad kan vi lære af de virksomheder, der lykkes bedst med at gennemføre Ledelsens evaluering.

Dato

25.11.2025

Sted

Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Energiledelse efter ISO 50001:2018

Kurset Energiledelse efter ISO 50001:2018 er det rigtige sted at starte din kompetenceudvikling, hvis du er ny på energiledelsesområdet eller har brug for at få opdateret din grundlæggende viden om ISO 50001 standarden.

Dato

25.11.2025

Sted

Odense

Bureau Veritas
Kursus
Root Cause Analysis (RCA)

Årsagsanalyse bruges til at forbedre produktkvalitet, minimere sikkerhedsrisici og opfylde regulative krav. Det hjælper virksomheder til at identificere de underliggende årsager til afvigelser, så de kan implementere nødvendige ændringer for at forhindre gentagelse. Dette kan omfatte alt fra kvalitetsproblemer i et produkt til fødevaresikkerhedsproblemer som kemiske-, mikrobiologiske- og fremmedlegemerisici. Desuden anvendes årsagsanalyser ofte til dokumentationen af løsninger på eventuelle problemer eller hændelser, som er nødvendige ifølge regler, regulativer og ledelsesstandarder. Her er forståelsen for forskellen mellem korrigerende – og forebyggende handlinger nøglestenen.

Dato

25.11.2025

Tid

08:30

Sted

Kgs Lyngby

STILL Danmark A/S
Messe
GRAND OPENING!

Still Danmark inviterer til Åbent Hus I nyt showroom i Kolding

Dato

25.11.2025

Tid

09:00

Sted

Essen 32, 6000 Kolding