Servicebude for Salling Group får ny overenskomst

Fra marts har Salling Group haft servicebude ansat til at levere dagligvarer hjem til danskerne i form af føtex Hjemmelevering. I dialog med 3F Transport er dagligvarekoncernen kommet frem til en ny overenskomst specifikt for den helt nye medarbejdergruppe.

føtex Hjemmelevering gik i luften i marts måned. Siden da har servicebude leveret dagligvarer indkøbt på nettet til danskere på Sjælland og bosat i Hovedstadsområdet. Foto: Salling Group.

08.09.2021

SCM.dk

”Det har været afgørende for os, at det er vores egne servicebude, som leverer dagligvarerne hjem til danskerne. På den måde sikrer vi, at servicen er i top, og at servicebudene arbejder og bliver lønnet på ordentlige vilkår under en velbalanceret virksomhedsoverenskomst”, siger Louise Gade, der er HR-direktør i Salling Group.

Det er i forbindelse med den nye tilbud føtex Hjemmelevering, som startede op i marts i år, at dagligvarekoncernen introducerede det nye forretningsområde, hvilket fik 3F Transport til at tage kontakt. I starten blev servicebudene nemlig ansat på en ældre virksomhedsoverenskomst.

Læs også: ”Dagligvarer skal leveres på ordentlige vilkår”

Den positive dialog har nu ført til, at der ligger en helt ny virksomhedsoverenskomst klar til medarbejderne i føtex Hjemmelevering. Det skriver Salling Group i en pressemeddelelse.

”Jeg er meget glad og stolt over, at det er lykkes at sikre en ny virksomhedsoverenskomst for de chauffører, der kører for Salling Group. Onlinehandlen er i vækst - det har Salling Group været bevidste om fra start og har sikret ordentlige forhold for deres medarbejdere. Det bygger den nye overenskomst videre på, så forbrugerne fortsat kan vælge sikkerhed for fair transport og ordnede forhold, når de bestiller dagligvarer”, udtaler Jan Villadsen, som er formand for 3F Transport.

Gode forhold kan være en inspiration

Konkret betyder virksomhedsoverenskomsten, at servicebudene vil opleve, at der på nogle områder vil blive givet mere end i dag og at der på andre områder vil være andre vilkår end hidtil, fortæller Louise Gade. 

Men det er ikke kun fordi Salling Groups servicebud får bedre vilkår, at 3F Transport glæder sig over aftalen.

Læs også: Intervare A/S får sidste chance for at rette op på arbejdsvilkår

”Samtidig kan den nye overenskomst forhåbentligt medvirke til at skabe lignende rammer hos andre virksomheder, der leverer varer direkte til forbrugernes dørtrin eller andre ydelser via en app. Vi har haft en god og konstruktiv dialog med Salling Group, og det er afgørende med arbejdsgivere som Salling Group, der tager ansvar for lønmodtagerne på det danske arbejdsmarked”, uddyber Jan Villadsen.

Den nye overenskomst træder i kraft 1. januar 2022. De medarbejderne, som den nye overenskomst dækker, kan forvente at modtage en ny ansættelseskontrakt, der uddyber de nye vilkår i god tid inden da.

- KCP

N.C. Nielsen A/S

Sponseret

Helt elektrisk, 100% Terberg, RT253EV redefinerer RoRo-transport

Hans Schourup A/S

Sponseret

Humanoide robotter – den næste game changer i logistik og produktion

Relateret indhold

26.11.2025SCM.dk

LEGO-topchef Niels B. Christiansen er Årets Leder 2025

25.11.2025Inact ApS

Sponseret

Sådan forvandler du din supply chain fra omkostning til vækstmotor

25.11.2025SCM.dk

Cybertrusler: Virksomheder opruster i takt med stigende bekymring blandt erhvervsledere

25.11.2025SCANLOX ApS

Sponseret

Black Friday presser tempoet, automatisering gør forskellen

24.11.2025AGR

Sponseret

Forsyningskæden: Det skjulte led i forbedret bundlinje

24.11.2025SCM.dk

ESG i forsyningskæden er blevet et ’hvordan’ – og ikke længere et ’hvorfor’

20.11.2025SCM.dk

Geografiske skævheder udfordrer erhvervsuddannelser

13.11.2025SCM.dk

Startup og konsulenthus går sammen om at gør ESG-arbejdet mere effektivt

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle