Skræddersyet ERP-løsning banker leveringstiden i bund
Den danske virksomhed DEIF har fået reduceret sin leveringstid kraftigt ved at indføre et, nyt skræddersyet ERP-system.
Det skyldes primært en meget dedikeret ledelse og nogle meget dedikerede medarbejdere. Men vi ville ikke være kommet i mål uden vores nye forretningssystem, der styrer alt fra ordrer, planlægning og produktion til logistik og løn. Det har givet os det nødvendige forspring i forhold til vores konkurrenter. Eksempelvis tager det os i dag to-tre timer at levere en reservedel til et skib, hvorimod vores konkurrenter har en leveringstid på mellem to-tre uger, siger Supply Chain Manager hos DEIF, Frank Overby.
DEIFs ordrebehandlingstid er samlet faldet fra op til 70 timer pr. ordre til under fem, hvilket selvsagt har været en stor fordel for virksomheden og hjulpet til at optimere både den samlede afsætning og samarbejdet mellem datterselskaberne i blandt andet Tyskland, USA, Kina og Brasilien.
-AK