Strategisk indkøb forbedrer bundlinjen
Tidligere indkøbsdirektør hos MiR, Theis Jørgensen, vil hjælpe danske virksomheder med at være strategiske i deres indkøb. I sidste ende kan det nemlig forbedre bundlinjen. Derfor har han etableret House of Procurement.
Indkøb er i mange virksomheder blot ”en afdeling, der køber ind”. Ved at løfte indkøbsfunktionen til et tættere samspil mellem virksomhedens afdelinger internt, og til et tættere og mere åbent forhold til underleverandørerne, er der meget at hente på bundlinjen, når der ikke længere fokuseres alene på pris.
Theis Jørgensen har derfor etableret virksomheden House of Procurement.
Theis Jørgensen kommer fra en stilling som indkøbsdirektør ved Mobilie Industrial Robots (MiR) og har desuden 10 års erfaring fra globale indkøbsroller i vindmøllebranchen hos blandt andet Siemens og Vestas, ligesom han har stor erfaring med forsyningskæder, leverandører og projekter i Kina, Polen, Spanien, Tyskland, England, USA og naturligvis Danmark.
House of Procurement tilbyder hjælp til de mange virksomheder der har fået øjnene op for, at indkøb/procurement bør integreres mere strategisk i virksomheden.
Læs også: Københavns indkøb skubber til bæredygtigheden
Theis Jørgensens erfaring fra især robot- og vindmølleindustrien er, at alle får større plus på bundlinjen ved strategisk at opbygge forsyningskæder - især der hvor underleverandørerne også implementerer det strategiske i egen indkøbsfunktion.
Det er også Theis Jørgensens erfaring, at en succesfuld implementering af strategisk indkøb med stor fordel kan overlades til en ekstern specialist for eksempel i en tidsbegrænset interim-funktion. Det giver plads til opgaven, når tovholderen ikke er belastet af hverdagens helt nødvendige funktioner og opgaver.
Theis Jørgensens motto er, at alle har ret til at udnytte potentialet i deres supply chain. Den ret vil House of Procurement gerne hjælpe alle til at udnytte.
- KCP