VELUX Gruppen forbereder sig på fremtiden med ny operations direktør

Barnabas Szabo er ansat som ny Executive Vice President for Operations & Supply i VELUX Gruppen. Han har det overordnede ansvar for at udvikle og lede en række teams på området. Målet er, at VELUX Gruppen også i fremtiden skal være konkurrencedygtig og relevant, levere værdi til partnere og kunder samt opfylde sine bæredygtighedsmål.

Barnabas Szabo har ansvaret for cirka 6.000 medarbejdere. Hans opgave er at styrke konkurrenceevnen og relevans samt skabe værdi for kunderne. Barnabas Szabo udtalte inden sin tiltræden: “Jeg ser virkelig frem til at blive en del af VELUX. Jeg følte kemien med det samme, og vores mindset og tanker om rollen stemmer overens, herunder betydningen af at sikre, at Operations & Supply er fuldt integreret med andre funktioner for at være mest effektive”. Foto: VELUX Group

12.09.2024

SCM.dk

Barnabas Szabo kommer fra en stilling som Executive Vice President & Head of Global Operations – Lighting Business Group i den internationale billeverandør HELLA GmbH (en del af Forvia siden 2022). Her var han ansvarlig for et globalt netværk bestående af 15 fabrikker i tre regioner med en samlet omsætning på 3,5 milliarder euro. Barnabas Szabo har desuden haft ansvar for HELLA North Americas kommercielle og operationelle aktiviteter i en periode. Han blev ansat i HELLA Electronics Business Group i Shanghai i 2015.

“Operations & Supply er afgørende for, at vi i VELUX får succes med vores strategiske ambitioner. Det er den operationelle rygrad og et nøgleelement i vores ambitioner inden for konkurrenceevne og bæredygtighed. Barnabas Szabo kommer med vigtig erfaring og er et fremragende match til stillingen og VELUX, og han får nu ansvaret for at lede og guide os på Operations & Supply-rejsen, så vi leverer på vores strategiske målsætninger”, siger Lars Petersson, CEO i VELUX Gruppen. 

Barnabas Szabo har ansvaret for cirka 6.000 medarbejdere. Hans opgave er at styrke konkurrenceevnen og relevans samt skabe værdi for kunderne. Barnabas Szabo udtalte inden sin tiltræden: 

“Jeg ser virkelig frem til at blive en del af VELUX. Jeg følte kemien med det samme, og vores mindset og tanker om rollen stemmer overens, herunder betydningen af at sikre, at Operations & Supply er fuldt integreret med andre funktioner for at være mest effektive”.
”Jeg er også tiltrukket af den positive udfordring i at sikre, at vi tilpasser produktionen til mere automatisering, digitalisering, standardisering og driving performance både operationelt og økonomisk for at understøtte konkurrenceevne og vækst. Det er en meget kompleks opgave, men også noget, jeg har haft succes med før på global skala og i forskellige regioner. Det er en spændende rejse, som jeg ser frem til”.

Læs også: Stena har overtaget fuldt ejerskab af NTEX

Barnabas Szabo er uddannet maskiningeniør og har stor erfaring fra hele værdikæden inden for operations. Før HELLA arbejdede han i virksomhederne C.Rob Hammerstein og LEONI i 15 år. Han har boet 13 år i Kina og bor i dag nær Budapest i Ungarn sammen med sin kone og deres to børn. 

Kilde: VELUX Group

/ PiB

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Når gaffeltrucken koster mere end den giver

Consafe Logistics

Sponseret

[Webinar] Smarter warehouse automation – lessons from a global retailer

Relateret indhold

19.11.2025SCM.dk

Kvinder forbedrer kulturen i mandsdominerede fag

17.11.2025Brother Nordic A/S

Sponseret

Linerless labels: Fremtidens fleksible løsning

14.11.2025SCM.dk

Ørsted når målet: 98 procent lavere CO2-udledning

14.11.2025SCM.dk

Organisationer jubler over europæisk regelforenkling

14.11.2025SCANLOX ApS

Sponseret

To gode dage med besøg fra AGILOX

14.11.2025SCM.dk

Regler spænder ben for dem, der vil skabe mere natur

13.11.2025SCM.dk

Tidligere forsvarschef Peter Bartram indtræder i Baso Groups bestyrelse

13.11.2025Delfi Technologies A/S

Sponseret

Mindre spildtid – mere samarbejde: Sådan har MENY Hillerød forbedret effektiviteten

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
Bureau Veritas
Kursus
OHSMS ISO 45001:2018 Lead auditor arbejdsmiljø (CQI IRCA-certificeret)

Ved succesfuld gennemførelse af vores CQI and IRCA-certificeret OHSMS ISO 45001:2018 Lead Auditor Arbejdsmiljøkursus vil du være i stand til at planlægge, gennemføre og afrapportere effektive 1., 2. og 3. parts audits af arbejdsmiljøledelsessystemer i henhold til ISO 45001:2018 og i overensstemmelse med ISO 19011 og ISO 17021 standarderne.

Dato

17.11.2025

Tid

08:30

Sted

Vejle

Bureau Veritas
Kursus
IATF 16949 Specialist

Med en kombination af teori, øvelser og praktiske eksempler giver IATF 16949 Specialist kurset dig en dybdegående forståelse for kravene i IATF 16949:2016 standarden inklusiv kravene i ISO 9001 standarden. Hovedfokus er dog på tillægskravene i IATF 16949 standarden.

Dato

24.11.2025

Sted

Vejle

Slimstock Nordic
Konference
Supply Chain Club den 24. november 2025 på Knudhule Badehotel i Ry. - Fuldt Booket

Fuldt booket. Kom og vær med til en dag fyldt med inspiration, faglig indsigt og aktuelle emner inden for supply chain management.

Dato

24.11.2025

Tid

09:00

Sted

Knudhule Badehotel, Ry – Randersvej 88, 8680 Ry

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Energiledelse efter ISO 50001:2018

Kurset Energiledelse efter ISO 50001:2018 er det rigtige sted at starte din kompetenceudvikling, hvis du er ny på energiledelsesområdet eller har brug for at få opdateret din grundlæggende viden om ISO 50001 standarden.

Dato

25.11.2025

Sted

Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Ledelsens evaluering

Er din virksomhed certificeret, stilles der krav om, at I løbende gennemfører Ledelsens evaluering. Men hvordan gøres det mest effektivt og hvad kan vi lære af de virksomheder, der lykkes bedst med at gennemføre Ledelsens evaluering.

Dato

25.11.2025

Sted

Odense

Bureau Veritas
Kursus
Root Cause Analysis (RCA)

Årsagsanalyse bruges til at forbedre produktkvalitet, minimere sikkerhedsrisici og opfylde regulative krav. Det hjælper virksomheder til at identificere de underliggende årsager til afvigelser, så de kan implementere nødvendige ændringer for at forhindre gentagelse. Dette kan omfatte alt fra kvalitetsproblemer i et produkt til fødevaresikkerhedsproblemer som kemiske-, mikrobiologiske- og fremmedlegemerisici. Desuden anvendes årsagsanalyser ofte til dokumentationen af løsninger på eventuelle problemer eller hændelser, som er nødvendige ifølge regler, regulativer og ledelsesstandarder. Her er forståelsen for forskellen mellem korrigerende – og forebyggende handlinger nøglestenen.

Dato

25.11.2025

Tid

08:30

Sted

Kgs Lyngby