Autoværksteder får hjælp til at optimere logistikdriften

FTZ, Danmarks førende leverandør af reservedele til de professionelle autoværksteder, vil nu sikre værkstederne betydelige tidsmæssige og økonomiske besparelser gennem personlige rådgivere og skræddersyede, innovative løsninger.

"Vores rådgivning er skabt til at frigøre værkstederne fra daglige driftsbekymringer, så de kan koncentrere sig om at servicere og reparere biler. Med en sådan aftale hos os opnår værkstederne ikke blot tidsbesparelser men også betydelige økonomiske fordele ved at benytte vores målrettede løsninger, som er skræddersyet til det enkelte værksteds specifikke behov”, siger Sonni Isaksen, regionschef i FTZ. Foto: PR-foto

13.06.2024

SCM.dk

Rådgivningstjenesten fra FTZ tilbyder værksteder en altomfattende servicepakke, der inkluderer avancerede værktøjer som en innovativ app til kemisk risikovurdering samt systemer til effektiv lagerstyring. Disse værktøjer sikrer nem adgang til nødvendige sikkerhedsdatablade og værnemidler, mens intelligent lagerstyring minimerer omkostninger ved at sikre, at værkstederne automatisk kun får fyldt op med, hvad der er nødvendigt.

Samtidig vil FTZ's forbrugskonsulenter også have fokus på værkstedernes muligheder for at investere i for eksempel mere moderne værktøj. Derudover har FTZ udviklet en FTZ App med mulighed for genbestilling via stregkoder og tilføje varer direkte, enkelt og effektivt på det arbejdskort, som bliver brugt til at fakturere værkstedets slutkunde.

"Vores rådgivning er skabt til at frigøre værkstederne fra daglige driftsbekymringer, så de kan koncentrere sig om at servicere og reparere biler. Med en sådan aftale hos os opnår værkstederne ikke blot tidsbesparelser men også betydelige økonomiske fordele ved at benytte vores målrettede løsninger, som er skræddersyet til det enkelte værksteds specifikke behov”, siger Sonni Isaksen, regionschef i FTZ.

Otte særligt uddannede forbrugskonsulenter er sendt på hjul på kryds og tværs af Danmark. Konsulenterne har et dybt kendskab til autobranchen, fungerer som personlige rådgivere for værkstederne og tilbyder direkte støtte i alt fra kemihåndtering til forbedring af dagligt forbrug af varer som møtrikker, olie og værktøj. Den tætte kontakt med værkstederne sikrer en løbende udveksling af information om de nyeste produkter og teknologier, som kan forbedre effektiviteten og lønsomheden i værkstederne.

"Vores service indvarsler en styrket indsats for at vedligeholde og udbygge de langvarige relationer, vi har til værkstederne. Vores forbrugskonsulenter vil understøtte værkstedernes hverdag med topmoderne løsninger. Det handler ikke kun om produktlevering, men om at være en proaktiv partner, der bidrager til værkstedernes fortsatte vækst og succes gennem nytænkning”, siger Sonni Isaksen.

Læs også: IT-Branchen er bekymret for Danmarks digitale udvikling

FTZs initiativ markerer et vigtigt skridt i virksomhedens fortsatte fokus på at understøtte den danske autobranche med innovative løsninger og specialiseret ekspertise. Med denne nye service sætter FTZ en høj standard for, hvad autoværksteder kan forvente af deres leverandører.

Kilde: FTZ

/ PiB

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Prøv næste generation af gaffeltrucks hos Toyota Material Handling i Vejle

Slimstock Nordic

Sponseret

An opinion Making Artificial Intelligence (AI) land in supply chain practice

Relateret indhold

18.09.2025Consit A/S

Sponseret

Når teknologi forenkler hverdagen

18.09.2025SCM.dk

Automation og robotteknologi driver industrien fremad på HI-messen

15.09.2025SCM.dk

Dansk teknologi skal gøre rumrobotter selvkørende og pålidelige

15.09.2025SCM.dk

Elektrificering kan styrke både klima, økonomi og arbejdspladser i EU

11.09.2025Consit A/S

Sponseret

Trade365 – Nøglen til en effektiv forsyningskæde

09.09.2025SCM.dk

Fra fremtidsvision til værktøjskasse – AI er flyttet ind i hverdagen

09.09.2025SCM.dk

Russiske hackere går målrettet efter vestlige logistikaktiviteter

04.09.2025SCM.dk

AI rykker fra skrivebordet ind i maskinrummet

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dansk Standard
Kursus
Sæt dit ledelsessystem i drift

Med dette to-dages kursus bliver du klar til at udvikle, implementere og drive et effektivt ledelsessystem i din virksomhed

Dato

22.09.2025

Sted

Dansk Standard, 12 etage, Lokale 0, Göteborg Plads 1, 2150 Nordhavn

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Environmental Management System Auditor/Lead Auditor Training Course as per ISO 14001:2015 | CQI and IRCA Certified Course ID: 17913

This 5 day course provides the knowledge and skills needed to organize and lead Environmental Management System audits.

Dato

22.09.2025

Sted

Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Next Generation QMS Assessment Course

Et virtuelt kursus, som er designet til at give dig en anerkendt metode til at evaluere din virksomheds kvalitetsledelsessystem (QMS) i forhold til best-practice og anerkendte standarder.

Dato

22.09.2025

Sted

Online

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
CQI and IRCA QMS Lead Auditorkursus baseret på ISO 9001:2015 (Dansk)

5 dages intensivt kursus der giver dig den fornødne viden og færdigheder, så du efter endt træning kan organisere og lede audits af kvalitetsledelsessystemer baseret på ISO 9001:2015. CQI and IRCA Nr.: 17898

Dato

22.09.2025

Sted

Odense

Bureau Veritas
Kursus
OHSMS ISO 45001:2018 Lead auditor arbejdsmiljø (CQI IRCA-certificeret)

Ved succesfuld gennemførelse af vores CQI and IRCA-certificeret OHSMS ISO 45001:2018 Lead Auditor Arbejdsmiljøkursus vil du være i stand til at planlægge, gennemføre og afrapportere effektive 1., 2. og 3. parts audits af arbejdsmiljøledelsessystemer i henhold til ISO 45001:2018 og i overensstemmelse med ISO 19011 og ISO 17021 standarderne.

Dato

22.09.2025

Tid

08:30

Sted

Middelfart

Dansk Standard
Kursus
Risikostyring af informationssikkerhed i den finansielle sektor

På dette diplomkursus får du inspiration til, hvordan ISO/IEC 27005-standarden kan anvendes ift. de krav, DORA stiller til styring af digitale risici herunder etablering af en samlet risikostyringsramme.

Dato

23.09.2025

Sted

Dansk Standard, 12 etage, Sal 1, Göteborg Plads 1, 2150 Nordhavn