Blue Water kåret som Danmarks bedste salgsorganisation

Den globale virksomhed Blue Water Shipping er kåret til ”Årets Salgsorganisation” af DI Handel, CBS, TACK International og Business Danmark.

Kurt Skov har ledet Blue Water Shipping med mantraet, at man lytter og tager afsæt i kundens behov og prioriter at løse deres problemstilling. Foto: Blue Water Shipping.

10.06.2022

SCM.dk

Blue Water Shipping kan i år fejre 50-års jubilæum. Samtidig modtager virksomheden ”Årets Salgsorganisation” af DI Handel, CBS, TACK International og Business Danmark.

Prisen kan ifølge virksomhedens Global Sales and Marketing Director, Martin Brandstrup, i høj grad tilskrives medarbejderne og den karismatiske ejerleder Kurt Skov, hvis væremåde og ordentlighed gennemsyrer hele organisationen i dag.

”Det er en kultur, der er gennemsyret i hele organisationen og som i høj grad tilskriver virksomhedens succes”, påpeger Martin Brandstrup.

Læs også: Dansk Industri og Fremstillingsindustrien bliver hovedsponsor til hi Award

75 procent af Blue Water Shipping blev for et par år siden lagt ind under en fond, for at sikre virksomheden mod fjendtlig overtagelse.

”For Kurt Skov har medarbejdernes ve og vel altid haft førsteprioritet. Og filosofien om, at glade og tilfredse medarbejdere involverer og engagerer sig i virksomheden, holder til fulde i en organisation som vores – når det så er opfyldt, så skal resultaterne nok komme”, forklarer han.

Kunden i centrum

”Kurt har bygget en fantastisk virksomhed op, og det tror jeg ikke havde været muligt, hvis ikke hans mantra var og altid har været, at man lytter og tager afsæt i kundens behov og prioriter at løse deres problemstilling – for netop kundeorientering er en af de syv salgsdyder i forskningsprojekt Morgendagens Salg”, fortæller Martin Brandstrup, som fik overrakt prisen ved Business Danmarks landsrådsmøde og vinderdiplomet, som nu pryder væggen hos Blue Water Shipping i Esbjerg.

”I Blue Water Shipping arbejder vi med få salgs-KPI’ere – og fokuserer i stedet på det vigtigste, som for os er en ordentlig salgspipeline, evnen til at lukke aftaler og graden af aktivitetsniveau. Det gør det hele meget mere enkelt og transparent, og ikke mindst, gør det os meget operationelle og konkrete i forhold til salget”, forklarer han.

Læs også: Algoritme vinder pris for at hjælpe hurtigfærger sejle bedre og billigere

For Martin Brandstrup er det at sætte kunden i centrum et af de parametre, som Blue Water er særligt gode til. Og når man har lavet en aftale med en kunde – hvad enten den er mundtlig eller skriftlig – så holder man ved.

”Som de fleste andre virksomheder var vi udfordret under pandemien. Og ikke mindst kæmpede vi med at efterkomme vores kunders efterspørgsel i forhold til fragt og logistik. På et tidspunkt da pandemien toppede, og hvor flere af vores kunder skulle have varer hjem, satte vi ekstraordinære tiltag i værk. Vi hyrede 11 jumbojets fra Kina, så kunderne kunne få blandt andet værnemidler hjem. Alle i organisationen bidrog til, at det skulle lykkedes”, siger han.

- KCP

Bredana Axcite A/S

Sponseret

SCM-dagen sætter fokus på optimering af Supply Chain og WMS

Slimstock Nordic

Sponseret

An opinion Making Artificial Intelligence (AI) land in supply chain practice

Relateret indhold

10.06.2025Bredana Axcite A/S

Sponseret

SCM-dagen sætter fokus på optimering af Supply Chain og WMS

09.06.2025Fellowmind Denmark A/S

Sponseret

Vejen til en mere robust og agil supply chain starter med sammenhængende data

09.06.2025Fellowmind Denmark A/S

Sponseret

Fra just-in-time til just-in-case: Robuste forsyningskæder i en ustabil verden

09.06.2025Inact ApS

Sponseret

Sådan bliver din supply chain et forretningsaktiv

06.06.2025SCM.dk

Danske virksomheder arbejder seriøst - og bøvler med - ESG

06.06.2025SCM.dk

Supply chain ledere er ikke beredte på toldkaos og geopolitisk uro

04.06.2025SCM.dk

Indspark: Mens Kina og USA bygger fremtiden, halter Europa ti år bagud

03.06.2025SCANLOX ApS

Sponseret

10 Motivationsfaktorer i dit automatiseringsprojekt

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
DNV Business Assurance Denmark
Kursus
ISO/IEC 42001: 2023 Artificial Intelligence Management System Foundation

This two-day course provides an overview of the ISO/IEC 42001 standard and essential knowledge required for the establishment, implementation, maintenance, and continuous improvement of a responsible Artificial Intelligence Management System (AIMS).

Dato

16.06.2025

Sted

Online

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
ISO/IEC 27001 Lead Implementer – Certificeret af PECB

Få bevis på dine kompetencer som ISO/IEC Lead Implementer med den internationale certificering fra PECB.

Dato

16.06.2025

Sted

Copenhagen

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Kvalitetskultur

Et effektivt ledelsessystem er kernen i en effektiv virksomhed og driver virksomheden frem mod sine strategiske mål. Det effektive ledelsessystem bør derfor forholde sig til sine interessenters behov og forventninger, risici og muligheder, lovkrav og ikke mindst organisationens værdier og kultur.

Dato

16.06.2025

Sted

Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
CQI and IRCA QMS Lead Auditorkursus baseret på ISO 9001:2015 (Dansk)

5 dages intensivt kursus der giver dig den fornødne viden og færdigheder, så du efter endt træning kan organisere og lede audits af kvalitetsledelsessystemer baseret på ISO 9001:2015. CQI and IRCA Nr.: 17898

Dato

16.06.2025

Sted

Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
APQP4WIND Management Awareness Training

Event Description

Dato

16.06.2025

Tid

08:30

Sted

Online

Fellowmind Denmark A/S
Webinar
Forstå hvad en dansk Azure-region betyder for din virksomhed

Microsofts nye datacenterregion består af tre lokationer i Roskilde, Køge og Høje Taastrup. Her opbevares data lokalt i overensstemmelse med både danske og europæiske regler.

Dato

16.06.2025

Tid

13:00

Sted

Online