Det fysiske møde på en messe kan noget

Verden bliver mere og mere digital. Men det fysiske møde mellem leverandører, kunder og brugere inden for industriløsninger er måske endnu vigtigere i dag end tidligere. Vi har spurgt fire udstillere på hi Tech & Industry Scandinavia om deres forventninger.

Verden går digital, men det fysiske møde ansigt til ansigt er stadig væsentligt. Foto: Lars Møller/MCH.

01.10.2019

Poul Breil-Hansen, SCM.dk

hi-messen 2019 starter i dag, d. 1. oktober. Men hvad forventer de mange udstillere egentlig af få ud af de tre dages menneskemylder i Messecenter Herning? Vi har spurgt fire af dem om følgende:

  1. Hvorfor udstiller I på HI 2019?
  2. Hvad er det væsentligste behov (hos potentielle kunder), som I adresserer på messen?
  3. Hvad forventer I af jeres deltagelse?

Jakob Bebe, MiR.

Jakob Bebe, Sales Director, Scandinavia & UK, Mobile Industrial Robots A/S: Behovet for at automatisere intern logistik er enormt

  1. Vi udstiller på HI, fordi det er Nordens største industrimesse med et meget stort fremmøde fra forskellige industrier. Danmark er vores hjemmemarked, og vi ser frem til at møde både eksisterende kunder, men også at udbrede kendskabet til vores teknologi hos nye.
  2. Virksomheder har i dag et enormt behov for at optimere den interne logistik, da medarbejdere ofte bruger timer dagligt på at flytte dele fra a til b. Vores robotter automatiserer denne opgave og fragter selvstændigt ting rundt i virksomheden. Det sikrer leveringer til tiden og at medarbejdernes ressourcer kan bruges på mere værdiskabende opgaver.
  3.  Vi forventer at udbrede kendskabet til vores mobile robotter i, få gode kontakter i den danske industri og møde nye potentielle kunder.  

Brian Staub, Q-System.

Brian Staub, solution manager, Q-System: Dialog ansigt til ansigt er væsentlig

  1. I dag foregår en stor del kommunikation primært over nettet, så HI giver os en fantastisk mulighed for at møde vores mangeårige kunder/samarbejdspartnere ansigt til ansigt; eventuelt også at diskutere kommende projekter - og naturligvis også muligheden for at møde nye potentielle kunder.
  2. Vi er altid på forkant i vores logistikløsninger med de nyeste trends og udfordringer ude i virksomhederne. Via vores nyudviklede Q-log/Q-Analytics, som kan integreres i den bestående styring, vil vi give vores kunder mulighed for via computer eller mobiltelefon at indhente en masse oplysninger omkring produktionen som for eksempel OEE, stykantal, energiforbrug samt rapporter - og vores vedligeholdelsesmodul kan forudsige næste service baseret på historiske data. Modulet kan også indeholde manualer og instruktioner mv., der let findes ved hjælp af lokale QR-koder.
  3. Vi forventer meget, både at styrke "partnerskaberne" med vores bestående kunder, at hjælpe dem til et større overblik over produktionen og hermed rationaliseringsmuligheder og naturligvis at møde nye kunder.

Troels Jensen, Hans Schourup A/S.

Troels Jensen, adm. direktør, Hans Schourup A/S: Det skal være nemt at automatisere lageret

  1. Vi ønsker at vise alt det nyeste teknologi inden for AMR-robotter og lagerautomater. Vi vil også slå på tromme for vores løsning med leje af robotter og automater, der gør teknologispringet for vores kunder mere spiseligt.
  2. Vores løsninger dækker vores kunders behov for at få bedre lagerplads, levere hurtigere, reducere behovet for kvalificeret arbejdskraft og ikke mindst at kunne skalere kapaciteten hurtigt. Vores lejeløsninger – robot as a service – gør lagerautomatisering langt mere tilgængeligt både, hvad angår teknologisk kompetence, finansiering og risiko. En lejerobot koster ikke mere end en lagermand om måneden, og man skal ikke være cand.it. for at styre robotterne.
  3. Vi forventer først og fremmest at få en god dialog med både eksisterende og potentielt nye kunder. En dialog, der både gør os og kunderne klogere på udfordringer og mulige løsninger. Vi vil gerne inspirere til nogle endnu højere visioner for danske virksomheder, og vi vil også gerne inspirere til, hvordan virksomheder kan udnytte datafangst og -analyser, når de automatisere til at skabe mere værdi for dem selv og deres kunder

Allan Christensen, N.C. Nielsen A/S.

Allan Christensen, salgsdirektør, N.C. Nielsen A/S: Det oplagte mødested for intern logistik

  1. Vi udstiller på hi-messen, da det er et oplagt mødested for fagfolk med interesse for intern logistik. Som i vores kundeforhold sætter vi stor pris på den direkte, personlige kontakt, hvor vi kan lytte til kunderne og komme med nuancerede svar på ofte komplicerede problemstillinger.
  2. Vi adresserer behovet for enkle, integrerede og sammenhængende logistikløsninger – vi har specielt fokus på de selvkørende truck og lithium ion batteri-løsninger. Vores løsninger er individuelt tilpassede og bygger altid på dyb indsigt, praktisk forståelse og detaljeret kendskab til kundens specifikke behov. Hos os er det grundige forarbejde altid forudsætningen for en optimal løsning.
  3. Vi forventer at komme i dialog med både eksisterede kunder og potentielle kunder omkring deres udfordringer og behov både på kort og lang sigt.

Bredana Axcite A/S

Sponseret

SCM-dagen sætter fokus på optimering af Supply Chain og WMS

Slimstock Nordic

Sponseret

An opinion Making Artificial Intelligence (AI) land in supply chain practice

Relateret indhold

10.06.2025Bredana Axcite A/S

Sponseret

SCM-dagen sætter fokus på optimering af Supply Chain og WMS

09.06.2025Fellowmind Denmark A/S

Sponseret

Vejen til en mere robust og agil supply chain starter med sammenhængende data

09.06.2025Fellowmind Denmark A/S

Sponseret

Fra just-in-time til just-in-case: Robuste forsyningskæder i en ustabil verden

09.06.2025Inact ApS

Sponseret

Sådan bliver din supply chain et forretningsaktiv

06.06.2025SCM.dk

Danske virksomheder arbejder seriøst - og bøvler med - ESG

06.06.2025SCM.dk

Supply chain ledere er ikke beredte på toldkaos og geopolitisk uro

04.06.2025SCM.dk

Indspark: Mens Kina og USA bygger fremtiden, halter Europa ti år bagud

03.06.2025SCANLOX ApS

Sponseret

10 Motivationsfaktorer i dit automatiseringsprojekt

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
DNV Business Assurance Denmark
Kursus
ISO/IEC 42001: 2023 Artificial Intelligence Management System Foundation

This two-day course provides an overview of the ISO/IEC 42001 standard and essential knowledge required for the establishment, implementation, maintenance, and continuous improvement of a responsible Artificial Intelligence Management System (AIMS).

Dato

16.06.2025

Sted

Online

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
ISO/IEC 27001 Lead Implementer – Certificeret af PECB

Få bevis på dine kompetencer som ISO/IEC Lead Implementer med den internationale certificering fra PECB.

Dato

16.06.2025

Sted

Copenhagen

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Kvalitetskultur

Et effektivt ledelsessystem er kernen i en effektiv virksomhed og driver virksomheden frem mod sine strategiske mål. Det effektive ledelsessystem bør derfor forholde sig til sine interessenters behov og forventninger, risici og muligheder, lovkrav og ikke mindst organisationens værdier og kultur.

Dato

16.06.2025

Sted

Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
CQI and IRCA QMS Lead Auditorkursus baseret på ISO 9001:2015 (Dansk)

5 dages intensivt kursus der giver dig den fornødne viden og færdigheder, så du efter endt træning kan organisere og lede audits af kvalitetsledelsessystemer baseret på ISO 9001:2015. CQI and IRCA Nr.: 17898

Dato

16.06.2025

Sted

Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
APQP4WIND Management Awareness Training

Event Description

Dato

16.06.2025

Tid

08:30

Sted

Online

Fellowmind Denmark A/S
Webinar
Forstå hvad en dansk Azure-region betyder for din virksomhed

Microsofts nye datacenterregion består af tre lokationer i Roskilde, Køge og Høje Taastrup. Her opbevares data lokalt i overensstemmelse med både danske og europæiske regler.

Dato

16.06.2025

Tid

13:00

Sted

Online