Fem gode råd til valg af supply chain-partner

Få de fem vigtigste råd fra konsulenthuset Global Supply Chain Solutions til at indgå bedre supply chain-partnerskaber.

Når du skal vælge supply chain-partner, er det vigtigt, at du på forhånd forhører dig om partneren hos andre firmaer. Det er ét af i alt fem gode råd, som Philip Odette fra Global Supply Chain Solutions kommer med..

08.10.2014

SCM.dk

Philip Odette, administrerende direktør for rådgivningsfirmaet Global Supply Chain Solutions, præsenterer i en artikel på business2community.com de fem mest væsentlige faktorer, man bør forholde sig til, når valget af en ny supply chain-partner skal falde.

1. Kend til sprog og kultur:
Det er vigtigt at kende sin fremtidige partners hjemmebane og kultur. Der skal være en efterspørgsel fra kunder i de regioner, hvor partneren opererer, eller også skal du have en ambition om at udvide til de markeder, som partneren kender til.

Derudover er det relevant at have en kulturel forståelse for, hvordan arbejdet udføres der, hvor din kommende partner har ”base”. I mange lande og regioner findes der forskellige forståelser for, hvordan arbejdet bliver gjort, og hvordan forretningen kører.

2. Tjek certifikater:
Din fremtidige partners ISO-certificering giver et godt indblik i, hvad du kan forvente dig af din partner. ISO-certifikater er gode at kende til, da de kan give en uafhængig bekræftelse af, hvad din partner kan og ved.

3. Find en partner med god teknologisk indsigt:
I ethvert supply chain-partnerskab er det af stor betydning, at det firma, du skal arbejde sammen med, er ”up to date”.

Det vil sige, at din partner blandt andet skal have en god teknologisk indsigt – måske endda mere end du selv har. Derved har partneren mulighed for at give dig sin samlede mening omkring systemer og services i din virksomhed, som eventuelt kan blive forbedret.

4. Efterse økonomien:
Når du skal vælge dit partnerskab, er det godt at kende til partnerens økonomi. Det virker måske åbenlyst, men det er gavnligt at være informeret om din kommende partners finansielle situation. Find den konkrete information, som er relevant for netop dit arbejdsområde.

5. Undersøg andres meninger:
Glade kunder kan blive fremtidige kunder. Derfor skal du undersøge, hvad andre mener om din fremtidige partner. Det er en god idé at grave i, hvor mange andre firmaer, der vil sige noget godt om partneren.

Når du har etableret en god kontakt til partneren, kan du spørge ind til en bestemt type kunde. Nemlig en kunde, som ikke var tilfreds med servicen, men som I forhåbentlig i fællesskab kan vinde tilbage.

-KLZ

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Når gaffeltrucken koster mere end den giver

Hans Schourup A/S

Sponseret

Humanoide robotter – den næste game changer i logistik og produktion

Relateret indhold

11.12.2025SCM.dk

Der er stadig langt mellem kvinderne i toppen af dansk erhvervsliv

11.12.2025SCM.dk

Månedens udfordring: Vores forsyningskæde skal kunne tilfredsstille mange forskellige behov

11.12.2025Inact ApS

Sponseret

Hvordan en kommerciel tilgang optimerede hele Frederiksen Scientific

08.12.2025Inact ApS

Sponseret

Wicked problems i supply chain

06.12.2025SCM.dk

Stort potentiale for håndtering af risikostyring og compliancekrav

05.12.2025SCM.dk

Danske familievirksomheder mærker voksende pres på omsætningen

04.12.2025Dansk Standard

Sponseret

ISO 14001:2026 på vej: Nye dokumentationskrav og integrering af klima og biodiversitet

03.12.2025Dansk Standard

Sponseret

Forslaget til ISO 9001 oversat til dansk

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Seneste temaer

Se alle

Events

Se alle