Pakkedistributør sætter medarbejdere i front i ny brandingproces

Med temaet: ’Hos GLS bliver du ikke sat i en kasse’ lancerer GLS Denmark et nyt employer branding-univers, der skal øge kendskabet og synliggøre de mange muligheder, GLS som arbejdsplads har. I det nye univers præsenterer virksomhedens egne medarbejdere en arbejdsplads med hele pakken: fantastiske kolleger, gode arbejdsforhold og masser af udviklingsmuligheder.

Med temaet: ’Hos GLS bliver du ikke sat i en kasse’ lancerer GLS Denmark et nyt employer branding-univers, der skal øge kendskabet og synliggøre de mange muligheder, GLS som arbejdsplads har. I det nye univers præsenterer virksomhedens egne medarbejdere en arbejdsplads med hele pakken: fantastiske kolleger, gode arbejdsforhold og masser af udviklingsmuligheder. Foto: GLS..

19.05.2023

SCM.dk

At der er stor efterspørgsel på dygtige og kompetente medarbejdere, er noget de fleste virksomheder i Danmark kan mærke. Med GLS’ nye employer branding tiltag arbejdes der målrettet med at øge kendskabet til GLS, ikke bare som den velkendte pakkedistributør, men også som en moderne og innovativ arbejdsplads, hvor der er plads til alle, der kan og vil.

”Lige så mange steps, der er på pakkens rejse fra bestilling til levering, lige så mange forretningsområder er der i GLS. De fleste kender os fra checkout-flowet i deres webshops og for vores høje leveringskvalitet, men mulighederne i GLS som arbejdsplads skal nu helt frem i lyset”, fastslår HR manager, Mette Wienberg

Fundamentet for kampagnen er en kvalitativ analyse blandt egne medarbejdere. Her stod det klart, at medarbejderne i høj grad oplever, at der er plads og muligheder til at udvikle sig.

”Sidste år kom 25 procent af vores nyansatte fra anbefalinger fra vores kolleger, og i vores seneste trivselsmåling scorede vi højt på arbejdslyst. Det kan vi godt være stolte af, for det fortæller os, at vi har noget godt at tilbyde”, fortæller HR Manager, Mette Wienberg.

GLS Denmark beskæftiger over 375 funktionærer og 800 timelønnede fordelt på 13 afdelinger, 10 lokationer og mere end 60 nationaliteter. Alene i GLS’ IT-afdeling, en af Koldings største, arbejder næsten 60 specialister. For uanset om det handler om pakkeruter, driftssystemer eller GLS-appen, ligger der avancerede IT-systemer bag. På bare én pakke er der i gennemsnit 12-15 datapunkter, hvilket vidner om den kompleksitet og det setup, der knytter sig til hver eneste levering.

”Vi leverer vigtige pakker og ikke mindst forventningens glæde til tusindvis af danskere hver dag. Det kræver innovative løsninger og specialister inden for en lang række fagområder, og netop dét kommer vi til at sætte endnu mere fokus på, samt det gode kollegaskab og sammenhold der kendetegner GLS”, siger Mette Wienberg.

Alene det seneste år er 49 medarbejdere blevet forfremmet eller overflyttet, for i rekrutteringsprocessen lægger GLS vægt på potentialet.
”Vi kigger på det hele menneske, når vi ansætter. Du behøver ikke at kunne alt fra dag ét, for hvis vi kan se potentialet, investerer vi gerne i vores medarbejderes læring. Vi har en stærk læringskultur, og vi har aldrig haft så mange på kurser og uddannelse, som vi har i øjeblikket”, siger Mette Wienberg.

Læs også: Emissionsfrie leveringer kan være en realitet om få årtier

Netop udviklingsmuligheder, et stærkt sammenhold og gode arbejdsforhold fremhæves af medarbejderne selv, hvilket også er omdrejningspunkter i kampagnefilmen, som 45 medarbejdere deltager i.

”Det var vigtigt for os, at kampagnen giver et troværdigt billede af GLS som arbejdsplads – og den eneste måde vi kunne sikre os det på, var at spørge medarbejderne selv, hvad der definerer deres hverdag og kulturen i GLS. Derfor var det også helt naturligt, at vores egne medarbejdere blev stjernerne i kampagnen”, afslutter Marketing Project Manager, Bente Frank.

Employer branding-universet er den seneste tilføjelse til GLS’ brandrejse med nyt logo, farver & B2B-koncept. Indsatsen giver en ekstra dimension til brandet og er i tråd med den samlede kommunikationsindsats og mantraet: Er det vigtigt for dig, er det vigtigt for os.

- PiB

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

3 centrale trin til ESG i din materialehåndtering

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation

Sponseret

Vækst kræver robusthed

Relateret indhold

26.04.2024SCM.dk

Der skal mere fart på sagsbehandlingen af grønne projekter

26.04.2024SCM.dk

Forskere vil have øget fokus på unødvendig plastik

25.04.2024Global AGV

Sponseret

Se videoen – sådan bliver du AGV-kørende på 2-3 dage

24.04.2024SCM.dk

Cigaretproducenter skal betale mere for opsamling af skod

17.04.2024Bureau Veritas

Sponseret

Vil du Wake Up ⏰ med os?

16.04.2024SCM.dk

Verden er 25 procent globaliseret

14.04.2024Toyota Material Handling A/S

Sponseret

3 centrale trin til ESG i din materialehåndtering

10.04.2024SCM.dk

Et væld af nye emballageformer står på spring i Danmark

Jobmarked

Se alle

Apport Systems A/S

Bliv Test Manager hos Apport Systems A/S – en af Nordens førende WMS-udbydere.

Syntes du, at teknologi og kvalitet inden for softwareudvikling er drønspændende? Og er du ferm til software test og test-processer? Fantastisk - så er det måske dig, der skal være en del af Apport teamet som vores nye Test Manager.

Område

Midtjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Eltronic Fueltech

Supply Chain Specialist

Kunne du tænke dig, at spille en afgørende rolle i arbejdet med at udvikle den samlede værdikæde i en virksomhed, der i den grad bidrager til den grønne omstilling? Og ønsker du at tage et ansvar for at vi på tværs af organisationen styrker samarbejdet og processerne ud mod både leverandører og kunder? Så skal du med på holdet!

Område

Midtjylland

Ansøgningsfrist

07.04.2024

Körber Supply Chain DK A/S

Mechanical Engineer

Drømmer du om at arbejde med komplekse og højteknologiske løsninger?

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Körber Supply Chain DK A/S

Category Manager - med primært fokus på projektindkøb

Hos Körber Supply Chain lægger vi stor vægt på godt kollegaskab og stærk holdånd i en travl hverdag: Vi ved ganske enkelt, at det er nøglen til vores succes! Vi er en virksomhed i udvikling og søger derfor en erfaren Category Manager til at styrke vores indkøbsteam. Vores dedikation til innovation har gjort os til en førende aktør i branchen. Som Category Manager hos Körber bliver du en del af et passioneret og resultatorienteret team, hvor din erfaring vil spille en central rolle i at udvikle vores indkøbsstrategi og forbedre vores leverandørnetværk.

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Körber Supply Chain DK A/S

Project Engineer - Controls

Hos Körber Supply Chain lægger vi stor vægt på godt kollegaskab og stærk holdånd i en travl hverdag: Vi ved ganske enkelt, at det er nøglen til vores succes! Som vores nye Project Engineer - Controls bliver det derfor også en central del af din hverdag, som del af et passioneret og internationalt team der hver dag arbejder for at bringe automation og PLC til nye højder.

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle