Reservedelsleverandør styrker logistik og salg

Selskabet FTZ, som er en førende leverandør i Danmark af reservedele og tilbehør til autoværksteder, reorganiserer nu virksomheden. Det sker for at komme endnu tættere på de danske værksteder, styrke selskabets udvikling inden for logistik og salg og sikre markedsandele og indtjening i et marked, som er præget af stadig hårdere konkurrence.

"Vi har brugt de seneste måneder på at klargøre en række nye initiativer, som skal sikre, at vi kommer til at stå endnu stærkere de kommende år. Vi er i dag markedsleder, og vi skal turde at bruge det som afsæt til at hæve ambitionerne og blive endnu bedre. Vi kan ikke hvile på laurbærrene, fordi vi så lynhurtigt bliver overhalet inden om”, siger FTZ's CEO Michael Gadegaard. Foto: FTZ/PressConnect

17.04.2024

SCM.dk

FTZ's CEO Michael Gadegaard forklarer, at de første skridt allerede er taget i forbindelse med en reorganisering af selskabet.

"Reorganiseringen betyder, at FTZ nu etablerer syv regioner i Danmark. Hver region får sin egen selvstændige ledelse inden for salg og logistik. Dette skridt er motiveret af den hastige udvikling, der er inden for både logistik- og salgsområdet. En dedikeret ledelse i hver region er afgørende for at følge med udviklingen og sikre høj kvalitet og professionalisering i begge ansvarsområder”, siger Michael Gadegaard.

Michael Gadegaard fortæller, at det i fremtiden vil blive helt afgørende, at FTZ i alle dele af landet vil være den klart bedste samarbejdspartner, man som værksted kan vælge. Det betyder, at barren nu bliver løftet lidt højere op uanset hvor i FTZ- organisationen, du som medarbejder har dit daglige virke.

"FTZ vil være den ultimative partner, der direkte til og rundt om værkstedet leverer professionelle og konkurrencedygtige løsninger”, siger Michael Gadegaard.

Han understreger, at FTZ skal være en virksomhed, som kan tiltrække de bedste medarbejdere og sikre sig samarbejdet med de danske værksteder.

"Vi har brugt de seneste måneder på at klargøre en række nye initiativer, som skal sikre, at vi kommer til at stå endnu stærkere de kommende år. Vi er i dag markedsleder, og vi skal turde at bruge det som afsæt til at hæve ambitionerne og blive endnu bedre. Vi kan ikke hvile på laurbærrene, fordi vi så lynhurtigt bliver overhalet inden om”, siger Michael Gadegaard.

Læs også: Industrivirksomhed vender ESG-krav til fordel

Han forklarer, at FTZ i dag har en række produkter på hylderne til værkstederne ud over reservedele og tilbehør, som FTZ er kendt for.

"Vi leverer også alt i udstyr, værktøj, indretning, forbrugsvarer, support, uddannelse, IT-løsninger, værkstedskoncepter, sparring, vejledning og data. Med denne omfattende tilgang ønsker FTZ at gøre det enkelt og attraktivt for værksteder at vælge FTZ som samarbejdspartner - for i sidste ende er valget af leverandør en tillidssag for værkstederne”, siger Michael Gadegaard.

Kilde: FTZ

/ PiB

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Når gaffeltrucken koster mere end den giver

Consafe Logistics

Sponseret

[Webinar] Smarter warehouse automation – lessons from a global retailer

Relateret indhold

20.11.2025SCM.dk

Geografiske skævheder udfordrer erhvervsuddannelser

13.11.2025SCM.dk

Startup og konsulenthus går sammen om at gør ESG-arbejdet mere effektivt

11.11.2025SCM.dk

Værdikædeindsats som omkostning? Tænk igen

10.11.2025Uniteam Group

Sponseret

Derfor er GLEC og ISO 14083 afgørende for troværdige transportdata

07.11.2025Uniteam Group

Sponseret

Sådan går du fra regneark til dokumenteret Scope 3-rapportering

06.11.2025amfori a.i.s.b.l.

Sponseret

Du kan ikke styre det, du ikke kan se: Håndtering af miljømæssige risici i globale forsyningskæder

04.11.2025SCM.dk

SCM Agendaen #24: Robusthed i forsyningskæderne via AI-drevet software

04.11.2025SCM.dk

Hvordan håndterer du risikostyring og compliance i forsyningskæden?

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
Bureau Veritas
Kursus
OHSMS ISO 45001:2018 Lead auditor arbejdsmiljø (CQI IRCA-certificeret)

Ved succesfuld gennemførelse af vores CQI and IRCA-certificeret OHSMS ISO 45001:2018 Lead Auditor Arbejdsmiljøkursus vil du være i stand til at planlægge, gennemføre og afrapportere effektive 1., 2. og 3. parts audits af arbejdsmiljøledelsessystemer i henhold til ISO 45001:2018 og i overensstemmelse med ISO 19011 og ISO 17021 standarderne.

Dato

17.11.2025

Tid

08:30

Sted

Vejle

Bureau Veritas
Kursus
IATF 16949 Specialist

Med en kombination af teori, øvelser og praktiske eksempler giver IATF 16949 Specialist kurset dig en dybdegående forståelse for kravene i IATF 16949:2016 standarden inklusiv kravene i ISO 9001 standarden. Hovedfokus er dog på tillægskravene i IATF 16949 standarden.

Dato

24.11.2025

Sted

Vejle

Slimstock Nordic
Konference
Supply Chain Club den 24. november 2025 på Knudhule Badehotel i Ry. - Fuldt Booket

Fuldt booket. Kom og vær med til en dag fyldt med inspiration, faglig indsigt og aktuelle emner inden for supply chain management.

Dato

24.11.2025

Tid

09:00

Sted

Knudhule Badehotel, Ry – Randersvej 88, 8680 Ry

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Energiledelse efter ISO 50001:2018

Kurset Energiledelse efter ISO 50001:2018 er det rigtige sted at starte din kompetenceudvikling, hvis du er ny på energiledelsesområdet eller har brug for at få opdateret din grundlæggende viden om ISO 50001 standarden.

Dato

25.11.2025

Sted

Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Ledelsens evaluering

Er din virksomhed certificeret, stilles der krav om, at I løbende gennemfører Ledelsens evaluering. Men hvordan gøres det mest effektivt og hvad kan vi lære af de virksomheder, der lykkes bedst med at gennemføre Ledelsens evaluering.

Dato

25.11.2025

Sted

Odense

Bureau Veritas
Kursus
Root Cause Analysis (RCA)

Årsagsanalyse bruges til at forbedre produktkvalitet, minimere sikkerhedsrisici og opfylde regulative krav. Det hjælper virksomheder til at identificere de underliggende årsager til afvigelser, så de kan implementere nødvendige ændringer for at forhindre gentagelse. Dette kan omfatte alt fra kvalitetsproblemer i et produkt til fødevaresikkerhedsproblemer som kemiske-, mikrobiologiske- og fremmedlegemerisici. Desuden anvendes årsagsanalyser ofte til dokumentationen af løsninger på eventuelle problemer eller hændelser, som er nødvendige ifølge regler, regulativer og ledelsesstandarder. Her er forståelsen for forskellen mellem korrigerende – og forebyggende handlinger nøglestenen.

Dato

25.11.2025

Tid

08:30

Sted

Kgs Lyngby