Stor international aktør udvider sit lager på Aalborg havn

Der er rykket en ny beboer ind på stykgodshavnen i Aalborg. Scandinavian Medical Solutions har underskrevet en lejeaftale på nye lagerfaciliteter, som skal være med til at understøtte flere års positiv udvikling hos den hastigt voksende medicovirksomhed.

Jens Hvid Paulsen (tv) og Jens Krohn (th), Scandinavian Medical Solutions. Foto: Port of Aalborg

27.02.2024

SCM.dk

Der er fart på hos Scandinavian Medical Solutions, som køber, sælger og udlejer brugt billeddiagnostisk udstyr til kunder overalt i hele verden. Virksomheden blev stiftet i 2018 og er siden vækstet til en stor international aktør med godt 30 medarbejdere.

Nu har den positive vækst øget behovet for plads. Port of Aalborg og Scandinavian Medical Solutions har derfor indgået en aftale om leje af lager på stykgodshavnen i Aalborg. 

”Vi har i længere tid været på jagt efter egnede lagerfaciliteter til vores mobile enheder og modularer. Det er vores flytbare scanningsklinikker, der er klar til at rykke ud, når vores kunder har behov for ekstra scanningskapacitet. Enhederne bliver transporteret med lastbil, så de nemt kan transporteres rundt i store dele af verden. Men når de ikke er i brug, skal de løbende klargøres og vedligeholdes, og det skal helst ske i tørvejr. Det behov får vi opfyldt med de to nye pakhuse”, fortæller CEO, Jens Hvid Paulsen.

Scandinavian Medical Solutions har kunder i hele verden, og tidligere på året rykkede stifteren af virksomheden, Jens Krohn, til USA, hvor han skal stå for opbygningen af det amerikanske datterselskab. Hovedkontoret er fortsat på ”Gassen” i Aalborg, som ligger blot et stenkast fra pakhusene.

”Vores krav til de nye lagerfaciliter var, at de kunne rumme vores store udstyr, og så skulle de være tæt på vores kontor. Det har vi fundet med lageret i stykgodsområdet, der ligger lige på den anden side af vejen”, forklarer Jens Hvid Paulsen.

Scandinavian Medical Solutions er ikke de eneste, der har brug for flere kvadratmeter. Port of Aalborg råder over mere end 175.000 kvadratmeter lager- og logistikfaciliteter, og efterspørgslen er stor. 

Læs også: Nyt dansk – svensk samarbejde skal fordoble lagerkapacitet

”På grund af den store interesse har vi over de senere år udvidet vores lagerkapacitet markant. Senest med 10.000 kvadratmeter sidste år. Lagerfaciliteter anvendes i dag af vidt forskellige virksomheder til vidt forskellige formål. Glædeligvis er de dog alle med til at supportere virksomhedernes vækst og forretning, ligesom tilfældet er for Scandinavian Medical Solutions”, lyder det fra Jeppe Faber, Senior Commercial Manager, Real Estate, Port of Aalborg.

Scandinavian Medical Solutions rykkede ind i de nye faciliteter i januar.

/ PiB

N.C. Nielsen A/S

Sponseret

Helt elektrisk, 100% Terberg, RT253EV redefinerer RoRo-transport

Hans Schourup A/S

Sponseret

Humanoide robotter – den næste game changer i logistik og produktion

Relateret indhold

24.11.2025SCM.dk

Belgiske hospitaler indfører AutoStore-anlæg

19.11.2025SCM.dk

Verdens første elektriske 4x4 RoRo-traktor klar til havnene

19.11.2025Apport Systems A/S

Sponseret

Digitalt overblik gav Sydkystens Automatik kontrol over materialeforbruget

16.11.2025Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Når gaffeltrucken koster mere end den giver

14.11.2025TECSYS A/S

Sponseret

Er dit lager klar til Black Friday? Her er de kritiske punkter, der kræver fokus nu

13.11.2025TECSYS A/S

Sponseret

5 fordele ved lagerautomation

13.11.2025Consafe Logistics

Sponseret

[Webinar] Smarter warehouse automation – lessons from a global retailer

13.11.2025ECK – Ejnar C. Kjeldsen A/S

Sponseret

RFID behøver ikke være kompliceret

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Energiledelse efter ISO 50001:2018

Kurset Energiledelse efter ISO 50001:2018 er det rigtige sted at starte din kompetenceudvikling, hvis du er ny på energiledelsesområdet eller har brug for at få opdateret din grundlæggende viden om ISO 50001 standarden.

Dato

25.11.2025

Sted

Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Ledelsens evaluering

Er din virksomhed certificeret, stilles der krav om, at I løbende gennemfører Ledelsens evaluering. Men hvordan gøres det mest effektivt og hvad kan vi lære af de virksomheder, der lykkes bedst med at gennemføre Ledelsens evaluering.

Dato

25.11.2025

Sted

Odense

Bureau Veritas
Kursus
Root Cause Analysis (RCA)

Årsagsanalyse bruges til at forbedre produktkvalitet, minimere sikkerhedsrisici og opfylde regulative krav. Det hjælper virksomheder til at identificere de underliggende årsager til afvigelser, så de kan implementere nødvendige ændringer for at forhindre gentagelse. Dette kan omfatte alt fra kvalitetsproblemer i et produkt til fødevaresikkerhedsproblemer som kemiske-, mikrobiologiske- og fremmedlegemerisici. Desuden anvendes årsagsanalyser ofte til dokumentationen af løsninger på eventuelle problemer eller hændelser, som er nødvendige ifølge regler, regulativer og ledelsesstandarder. Her er forståelsen for forskellen mellem korrigerende – og forebyggende handlinger nøglestenen.

Dato

25.11.2025

Tid

08:30

Sted

Kgs Lyngby

STILL Danmark A/S
Messe
GRAND OPENING!

Still Danmark inviterer til Åbent Hus I nyt showroom i Kolding

Dato

25.11.2025

Tid

09:00

Sted

Essen 32, 6000 Kolding

Dansk Standard
Kursus
Revision af ISO 9001:2026 – bliv klædt på til de kommende ændringer

Få overblik over de vigtigste ændringer i revisionen af ISO 9001, og hvad de betyder for dig, der arbejder med kvalitetsledelse i hverdagen. På kurset får du indsigt i ændringerne, forståelse for tankerne bag revisionen samt konkrete input til, hvordan du kan komme på forkant med de nye krav.

Dato

25.11.2025

Tid

09:00

Sted

Online

AGR
Webinar
Chain reactions: The spark behind smarter supply chain decisions

Supply chain: The hidden link in financial success

Dato

25.11.2025

Tid

14:30

Sted

Online on LinkedIn