Ung iværksætter vil slå webgiganter med kundenærvær og gode oplevelser

De udenlandske giganters indtog i Danmark kan betyde lukning for flere danske webshops, men en dansk iværksætter håber, at han med nærhed og god service på ikke mindst leveringen kan modstå trykket fra eBay og Amazon.

Iværksætter Michael Tobiassen Hansen (th) tager kampen op mod de store, internationale webshops. Han ejer onlineløsningen Barberklingen.dk og startede efterfølgende Kaffedrengen.dk, der begge er abonnementsbaserede PR-foto.

05.08.2019

SCM.dk

Det mener 27-årige Michael Tobiassen Hansen, der er iværksætter og står bag flere danske webshops, herunder Kaffedrengen.dk, hvor det er muligt at købe kaffekapsler på abonnement, og Barberklingen.dk, hvor man kan købe barberskrabere på samme facon.

I 2018 brugte danskerne 129,3 milliarder kroner på internettet, men over en tredjedel af pengene gik til udenlandske webshops. Det hænger blandt andet sammen med, at de udenlandske webshops har mulighed for at presse prisen mere end de danske.

Når kunderne handler online, er priserne nemlig en vigtig faktor – men altså ikke den vigtigste, mener Michael Tobiassen Hansen.

”Selvfølgelig er der nogen, der køber kopivarer hjem og sælger dem billigt, fordi de kun prøver at spille med på prisen. Men der er så mange, der gør netop det, at chancen for at miste kunden igen bliver stor”, siger han og fortsætter:

”Det handler i stedet om at skille sig ud og være nærværende, hvis kunden skal have en god oplevelse og komme igen”.

Amazon kan tage stor bid af markedet
I lande som Tyskland og England sidder de store udenlandske webshops eBay og Amazon på henholdsvis 30 og 50 procent af onlinemarkedet. Og det frygtes da også, at Amazon tager en stor bid af det danske marked, når de gør deres forventede indtog.

”Der er da en reel risiko for, at de eksisterende webshops bliver opslugt, når store virksomheder som Amazon eller eBay indtager et nyt marked”, siger Michael Tobiassen Hansen og fortsætter:

”For at overleve skal man være en onlineudgave af den lokale bager, man kender fra landsbyen. Forbrugerne forventer næsten mere end tidligere kendskab, nærhed og god service, når de handler. Men det betyder også, at hvis vi kan skabe det, så bliver kunderne hos os”.

Ligesom kunderne vil have indsigt og kundeservice fra deres lokale onlinebutik, vil de også gerne have deres varer, så snart de har købt dem. Flere og flere selskaber tilbyder 24 timers levering, og forbrugerne forventer næsten, at webshops leverer på dagen. Det kan Michael Tobiassen Hansen også nikke genkendende til.

Læs også: "Vi vil vokse med online-SMV'erne"

”Et eksempel er, at når fru Hansen ringer ind til os kl. 17 på en torsdag, fordi hun har glemt at bestille kaffe, og selvom vores bagkant er kl. 16, så sørger vi stadig for, at hun har sin kaffe næste morgen kl. 07.00. I den her branche skal man bare være klar til at strække sig det længere for sine kunder”, siger Michael Tobiassen Hansen.

- JMA

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Effektivitet, komfort og lavere omkostninger: Derfor vælger flere den nye Traigo48 fra Toyota

Slimstock Nordic

Sponseret

An opinion Making Artificial Intelligence (AI) land in supply chain practice

Relateret indhold

23.06.2025SCM.dk

IoT: Onics Denmark fastholder vækstkursen efter strategisk transformationsår

23.06.2025SCM.dk

DSV-topchef om kritik: Jeg er meget direkte i min kommunikation

23.06.2025SCM.dk

Ny direktør skal styrke Roima Aalborgs faglige profil inden for lagerstyring

18.06.2025SCM.dk

DSV-topchef angribes for brutal ledelsesstil

18.06.2025SCM.dk

Seneste bøde: Betaler 4 millioner kroner for vildledende klimaudsagn

12.06.2025SCM.dk

Vestlige lande udskyder klimahandling med kreative undskyldninger

11.06.2025SCM.dk

Dårligt arbejdsmiljø koster Danmark milliarder hvert år

10.06.2025SCANLOX ApS

Sponseret

Et samarbejde der forenkler din pallehåndtering

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Afvigelseshåndtering og årsagsanalyse

I forbindelse med lukning af afvigelser og andre interne udfordringer er det meget vigtigt at få lavet en ordentlig årsagsanalyse. Årsagsanalysen laves for at identificere de grundlæggende eller underliggende årsager, få dem rettet og dermed forhindre gentagelser. Det sker jo af og til, at vi løser det samme problem igen og igen.

Dato

24.06.2025

Sted

Odense

Dansk Standard
Kursus
ISO 9001 diplomkursus i kvalitetsledelse - 2 dage

På dette to-dages ISO 9001 kursus præsenteres du for indholdet i ISO 9001 standarden. Samtidig lærer du, hvordan de enkelte krav til kvalitetsledelse bør efterleves i praksis. Kurset i ISO 9001 tager dig igennem de forskellige faser ved implementering af et ledelsessystem for kvalitet.

Dato

24.06.2025

Sted

Dansk Standard, 12 etage, Sal 2 Göteborg Plads 1 2150 Nordhavn

Fellowmind Denmark A/S
Webinar
Microsoft 365 Update

Få overblikket over de vigtigste nyheder i Microsoft 365 og Copilot hver måned.

Dato

25.06.2025

Tid

13:00

Sted

Online

Fellowmind Denmark A/S
Webinar
Microsoft Fabric Update

Unleash the boundless potential of Microsoft Fabric: Your monthly source for cutting-edge news and limitless opportunities.

Dato

25.06.2025

Tid

15:00

Sted

Online

Implement Consulting Group
Webinar
Enhancing production planning in SAP

Unlocking the power of PP/DS for future efficiency

Dato

26.06.2025

Tid

09:30

Sted

Online

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
APQP4WIND Management Awareness Training

Event Description

Dato

30.06.2025

Tid

08:30

Sted

Online