Ung iværksætter vil slå webgiganter med kundenærvær og gode oplevelser

De udenlandske giganters indtog i Danmark kan betyde lukning for flere danske webshops, men en dansk iværksætter håber, at han med nærhed og god service på ikke mindst leveringen kan modstå trykket fra eBay og Amazon.

Iværksætter Michael Tobiassen Hansen (th) tager kampen op mod de store, internationale webshops. Han ejer onlineløsningen Barberklingen.dk og startede efterfølgende Kaffedrengen.dk, der begge er abonnementsbaserede PR-foto.

05.08.2019

SCM.dk

Det mener 27-årige Michael Tobiassen Hansen, der er iværksætter og står bag flere danske webshops, herunder Kaffedrengen.dk, hvor det er muligt at købe kaffekapsler på abonnement, og Barberklingen.dk, hvor man kan købe barberskrabere på samme facon.

I 2018 brugte danskerne 129,3 milliarder kroner på internettet, men over en tredjedel af pengene gik til udenlandske webshops. Det hænger blandt andet sammen med, at de udenlandske webshops har mulighed for at presse prisen mere end de danske.

Når kunderne handler online, er priserne nemlig en vigtig faktor – men altså ikke den vigtigste, mener Michael Tobiassen Hansen.

”Selvfølgelig er der nogen, der køber kopivarer hjem og sælger dem billigt, fordi de kun prøver at spille med på prisen. Men der er så mange, der gør netop det, at chancen for at miste kunden igen bliver stor”, siger han og fortsætter:

”Det handler i stedet om at skille sig ud og være nærværende, hvis kunden skal have en god oplevelse og komme igen”.

Amazon kan tage stor bid af markedet
I lande som Tyskland og England sidder de store udenlandske webshops eBay og Amazon på henholdsvis 30 og 50 procent af onlinemarkedet. Og det frygtes da også, at Amazon tager en stor bid af det danske marked, når de gør deres forventede indtog.

”Der er da en reel risiko for, at de eksisterende webshops bliver opslugt, når store virksomheder som Amazon eller eBay indtager et nyt marked”, siger Michael Tobiassen Hansen og fortsætter:

”For at overleve skal man være en onlineudgave af den lokale bager, man kender fra landsbyen. Forbrugerne forventer næsten mere end tidligere kendskab, nærhed og god service, når de handler. Men det betyder også, at hvis vi kan skabe det, så bliver kunderne hos os”.

Ligesom kunderne vil have indsigt og kundeservice fra deres lokale onlinebutik, vil de også gerne have deres varer, så snart de har købt dem. Flere og flere selskaber tilbyder 24 timers levering, og forbrugerne forventer næsten, at webshops leverer på dagen. Det kan Michael Tobiassen Hansen også nikke genkendende til.

Læs også: "Vi vil vokse med online-SMV'erne"

”Et eksempel er, at når fru Hansen ringer ind til os kl. 17 på en torsdag, fordi hun har glemt at bestille kaffe, og selvom vores bagkant er kl. 16, så sørger vi stadig for, at hun har sin kaffe næste morgen kl. 07.00. I den her branche skal man bare være klar til at strække sig det længere for sine kunder”, siger Michael Tobiassen Hansen.

- JMA

Bredana Axcite A/S

Sponseret

SCM-dagen sætter fokus på optimering af Supply Chain og WMS

Slimstock Nordic

Sponseret

An opinion Making Artificial Intelligence (AI) land in supply chain practice

Relateret indhold

12.06.2025SCM.dk

Vestlige lande udskyder klimahandling med kreative undskyldninger

11.06.2025SCM.dk

Dårligt arbejdsmiljø koster Danmark milliarder hvert år

10.06.2025SCANLOX ApS

Sponseret

Et samarbejde der forenkler din pallehåndtering

07.06.2025SCM.dk

Eksport holder stand trods Trumps toldmure

06.06.2025SCM.dk

Grøn magt i Danmark er i erhvervslivets hænder

05.06.2025SCM.dk

CEO Kasper Tranberg står nu i spidsen for brændstofforsyning til dansk luftfart

04.06.2025SCM.dk

Nyt partnerskab vil bygge grønne mikronet og øge elektrificeringen

04.06.2025SCM.dk

Trump-politik får danske ingeniører til at overveje exit

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
DNV Business Assurance Denmark
Kursus
ISO/IEC 42001: 2023 Artificial Intelligence Management System Foundation

This two-day course provides an overview of the ISO/IEC 42001 standard and essential knowledge required for the establishment, implementation, maintenance, and continuous improvement of a responsible Artificial Intelligence Management System (AIMS).

Dato

16.06.2025

Sted

Online

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
ISO/IEC 27001 Lead Implementer – Certificeret af PECB

Få bevis på dine kompetencer som ISO/IEC Lead Implementer med den internationale certificering fra PECB.

Dato

16.06.2025

Sted

Copenhagen

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Kvalitetskultur

Et effektivt ledelsessystem er kernen i en effektiv virksomhed og driver virksomheden frem mod sine strategiske mål. Det effektive ledelsessystem bør derfor forholde sig til sine interessenters behov og forventninger, risici og muligheder, lovkrav og ikke mindst organisationens værdier og kultur.

Dato

16.06.2025

Sted

Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
CQI and IRCA QMS Lead Auditorkursus baseret på ISO 9001:2015 (Dansk)

5 dages intensivt kursus der giver dig den fornødne viden og færdigheder, så du efter endt træning kan organisere og lede audits af kvalitetsledelsessystemer baseret på ISO 9001:2015. CQI and IRCA Nr.: 17898

Dato

16.06.2025

Sted

Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
APQP4WIND Management Awareness Training

Event Description

Dato

16.06.2025

Tid

08:30

Sted

Online

Fellowmind Denmark A/S
Webinar
Forstå hvad en dansk Azure-region betyder for din virksomhed

Microsofts nye datacenterregion består af tre lokationer i Roskilde, Køge og Høje Taastrup. Her opbevares data lokalt i overensstemmelse med både danske og europæiske regler.

Dato

16.06.2025

Tid

13:00

Sted

Online