UPS optimerer med nyt lagersystem

Gennem nyligt integreret lagerteknologi og øget brug af automatisering, vil UPS effektivisere distributionen og imødekommelsen af kundernes individuelle behov. Med mobile robotter og det nye system kan man udnytte sit globale netværk bedre.

I flere varehuse benytter UPS sig af AMR robotter, der er med til at effektivisere den interne logistik. Foto: UPS Supply Chain Solutions.

27.04.2020

SCM.dk

I samarbejde med logistikudbyderen Softeon har UPS Supply Chain Solutions skabt lager- og netværksteknologien Warehouse Execution System (WES), der skal gøre kurerfirmaets distributionscentre smartere og mere effektive. 

Læs også: UPS i tysk dronesamarbejde

WES skal muliggøre hurtigere ordremodtagelser og -behandling for at sikre stabil leveringstid - særligt for kunder med omskiftelige ordremønstre. 

Derudover skal systemet kunne identificere specikke ordrer med det formål at skelne mellem dem, der har højest prioritet. Disse skal derved kunne gennemføres uden manuel indgriben. Processen skal resultere i 50 procent øget produktivitetsgevinst for kunderne. 

“WES gør det muligt for UPS at bedre kunne udnytte vores globale lagernetværk og integrerede teknologi for at hjælpe vores kunder med at reducere kapital samt forbedre service og leveringshastighed til slutkunderne”, siger CEO for UPS Supply Chain Solutions, Philippe Gilbert.

WES kan monitorere kapacitet, opfyldelseskrav, lagerbeholdning og arbejdsstatus, hvilket skal gøre UPS i stand til at identificere og løse eventuelle udfordringer før de bliver aktuelle. Med virksomheder, der i øjeblikket oplever lavere beskæftigelse og øget pres fra e-handlen vil UPS gøre det at outsource distributionsprocessen til en konkurrencemæssig fordel for kunderne. 

Automatisering effektiviserer
Implementeringen af WES sker i forlængelse af UPS’s bestræbelser på at modernisere distributionscentrene, blandt andet gennem automatisering. Kurerselskabet benytter sig af mobile robotter (AMR) i flere faciliteter, der får instrukser fra WES i at samle og transportere varer til konsolidering af UPS’s medarbejdere. 

På dynamisk vis skal systemet kunne frigøre aktiviteter i forsyningskædeprocessen og samtidig balancere lagerbeholdningen. Dette skal dermed kunne gøre det enklere for UPS at synkronisere brugen af menneskelig arbejdskraft og teknologi. 

“Investeringerne i teknologi, der understøtter vores operationelle aktiviteter, gør det muligt for os at forbedre serviceydelserne til kunderne”, siger Phillipe Gilbert og uddyber:

“Gennem brugen af WES, AMR og andre teknologier kan vi skræddersy løsninger, der forbedrer oplevelsen for vores kunder og slutbrugeren.”

Læs også: UPS bestiller over 6.000 naturgasbiler

UPS har desuden investeret blandt andet automatiserede køretøjer (AGV'er) og systemer. Derudover planlægger selskabet at lancere en ny synligheds- og rappoteringsplatform, der skal gøre det muligt for kunderne at monitorere og spore aktiviteter upstream i forsyningskæden. 

- HCL

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Ny Toyota Traigo48-serie med uovertruffent design og banebrydende ydeevne

Apport Systems A/S

Sponseret

Lagerstyring på autopilot - få dit lager til at tænke selv

Relateret indhold

29.04.2025SCM.dk

Rådvilde SMV'er vil gerne i gang - hvis det virker

25.04.2025SCM.dk

Unge efterspørger social bæredygtighed på arbejdspladsen

25.04.2025SCM.dk

LEMAN går forrest i klimakampen med ambitiøse klimamål

24.04.2025Implement Consulting Group

Sponseret

Navigating pricing in an era of tariffs and trade shifts

24.04.2025SCM.dk

Mangfoldighed under pres: Danske erhvervsgiganter står fast

22.04.2025SCANLOX ApS

Sponseret

Strategisk sparring og styrket samarbejde

22.04.2025SCM.dk

Kun 29 procent af supply chain organisationer er klar til fremtiden

14.04.2025Bredana Axcite A/S

Sponseret

Kvalitetsmodul løftes - AI Agent på vej

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle