2021 har budt på stor vækst i nemlig.com

Det seneste regnskabsår i nemlig.com har budt på stor vækst i omsætningen på over 1 mia. kr., mange nye tiltag for at skabe en endnu bedre kundeoplevelse og store investeringer i logistik - herunder et nyt varehus i Aarhus, som åbner i 2022.

Stifter og adm. direktør i nemlig.com, Stefan Plenge. Foto: nemlig.com.

05.01.2022

SCM.dk

Onlinesupermarkedet nemlig.com har med en omsætning på 3,1 milliarder kroner i regnskabsåret 2020/21 øget omsætningen med over 1 milliard kroner svarende til en vækst på 52 procent.

Det viser det netop offentliggjorte årsregnskab. Væksten tilskrives blandt andet den markante kundetilstrømning, som nemlig.com oplevede i forbindelse med coronanedlukningen.

”Vi har taget et stort spring frem på vores vækstrejse, endda noget større end vi havde forventet, med en vækst på over 1 milliard kroner på toplinjen. Jeg er både stolt og ydmyg over at være en del af vores fantastiske team, og jeg vil derfor gerne takke alle mine dygtige kollegaer i nemlig.com og vores mange dedikerede samarbejdspartnere for deres store bidrag. Den flotte fremgang er kun lykkedes, fordi vi som samlet team har ydet en ekstraordinær indsats, hvor vi stod skulder ved skulder”, siger Stefan Plenge, der er stifter af og CEO i nemlig.com, i en pressemeddelelse.

Den øgede indtjening geninvesteres i høj grad i virksomheden, forklarer stifter og administrerende direktør Stefan Plenge.

”At vokse så hurtigt er kun muligt fordi vi hele tiden investerer foran vores vækstkurve og derfor havde kapaciteten til at efterkomme den store efterspørgsel, da landet blev lukket ned”, siger Stefan Plenge.

Investeringerne har blandt andet betydet nemlig.com har indført leveringer om natten, så tiden fra bestilling til levering er blevet kortere, såvel som fleksibel levering til alle kunder, så man ikke længere behøver at være hjemme ved levering.

Læs også: Nem adgang til aflåste opgange øger onlinekøb af dagligvarer

Samtidig har nemlig.com brugt året på at gå sig selv i sømmene, efter nemlig.com blev kritiseret for ikke at få taget ordentlig hånd om medarbejderforholdene hos nogle af samarbejdspartnerne på transportområdet samt egne medarbejdere i varehuset.

”Vi har derfor styrket vores arbejdsmiljøorganisation i varehuset betydeligt, så der nu sidder 8 medarbejdervalgte repræsentanter. Vi har også indført løbende tilfredshedsmålinger hver anden måned, så vi får en meget tættere opfølgning på hvordan medarbejdertilfredsheden udvikler sig. Vi er bestemt ikke enige i al den kritik, som særligt nogle medier og interessenter har fremført”, siger Stefan Plenge og forsætter:

”I forhold til de transportvirksomheder vi samarbejder med, så er det helt afgørende, at de behandler deres medarbejdere ordentligt. Vi har valgt at øge vores afregning til transportvirksomhederne, så den harmonerer med de højere forventninger, vi har til dem, hvilket blandt andet er, at transportvirksomhederne nu er forpligtede til minimum at betale deres chauffører en løn på mellem 25.000 kroner og 30.000 kroner om måneden plus feriepenge for en 37 timers arbejdsuge afhængigt af, hvornår på døgnet, der arbejdes. Dette lønniveau er helt på niveau med gældende overenskomster”, siger Stefan Plenge.

- KCP

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Prøv næste generation af gaffeltrucks hos Toyota Material Handling i Vejle

Slimstock Nordic

Sponseret

An opinion Making Artificial Intelligence (AI) land in supply chain practice

Relateret indhold

18.09.2025SCM.dk

Trumps toldkrig presser Panamakanalen

17.09.2025SCM.dk

Kritik af IMOs Net-Zero klimamål tager til

17.09.2025SCM.dk

Flere virksomheder satser på fysisk post

17.09.2025SCM.dk

Afgifter og bøvl presser transportbranchen

16.09.2025SCM.dk

Sejler rundt med stadig flere tomme containere

16.09.2025SCM.dk

APM Terminals kræver milliarderstatning

16.09.2025SCM.dk

Toldkrig vender op og ned på globale fragtmønstre

15.09.2025SCM.dk

Maersk har erklæret Generel Average efter branden på Marie Maersk

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dansk Standard
Kursus
Sæt dit ledelsessystem i drift

Med dette to-dages kursus bliver du klar til at udvikle, implementere og drive et effektivt ledelsessystem i din virksomhed

Dato

22.09.2025

Sted

Dansk Standard, 12 etage, Lokale 0, Göteborg Plads 1, 2150 Nordhavn

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Environmental Management System Auditor/Lead Auditor Training Course as per ISO 14001:2015 | CQI and IRCA Certified Course ID: 17913

This 5 day course provides the knowledge and skills needed to organize and lead Environmental Management System audits.

Dato

22.09.2025

Sted

Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Next Generation QMS Assessment Course

Et virtuelt kursus, som er designet til at give dig en anerkendt metode til at evaluere din virksomheds kvalitetsledelsessystem (QMS) i forhold til best-practice og anerkendte standarder.

Dato

22.09.2025

Sted

Online

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
CQI and IRCA QMS Lead Auditorkursus baseret på ISO 9001:2015 (Dansk)

5 dages intensivt kursus der giver dig den fornødne viden og færdigheder, så du efter endt træning kan organisere og lede audits af kvalitetsledelsessystemer baseret på ISO 9001:2015. CQI and IRCA Nr.: 17898

Dato

22.09.2025

Sted

Odense

Bureau Veritas
Kursus
OHSMS ISO 45001:2018 Lead auditor arbejdsmiljø (CQI IRCA-certificeret)

Ved succesfuld gennemførelse af vores CQI and IRCA-certificeret OHSMS ISO 45001:2018 Lead Auditor Arbejdsmiljøkursus vil du være i stand til at planlægge, gennemføre og afrapportere effektive 1., 2. og 3. parts audits af arbejdsmiljøledelsessystemer i henhold til ISO 45001:2018 og i overensstemmelse med ISO 19011 og ISO 17021 standarderne.

Dato

22.09.2025

Tid

08:30

Sted

Middelfart

Dansk Standard
Kursus
Risikostyring af informationssikkerhed i den finansielle sektor

På dette diplomkursus får du inspiration til, hvordan ISO/IEC 27005-standarden kan anvendes ift. de krav, DORA stiller til styring af digitale risici herunder etablering af en samlet risikostyringsramme.

Dato

23.09.2025

Sted

Dansk Standard, 12 etage, Sal 1, Göteborg Plads 1, 2150 Nordhavn