B2B-handlen vil også være med på Black Friday

Black Friday er ved at blive en trend i salget fra virksomhed til virksomhed. En af de virksomheder, der holder Black Friday er STILL Danmark, der blandt andet vil sælge palleløftere og stablere til virksomheder på tilbudsjagt.

Black Friday-tilbud på palleløftere er et af elementerne i B2B-udgaven af populære shoppingdag..

23.11.2018

SCM.dk

Black Friday er over os, og selvom dagen mest er kendt for, at forbrugere kan købe alt fra undertøj til køkkenudstyr med stor rabat, så kan det også mærkes på salget fra virksomhed til virksomhed.

Det skriver DI Business.

Læs også: GLS udvider sin kapacitet med tre nye depoter

En ny undersøgelse fra DI Handel peger således på, at Black Friday også er ved at blive populært i handlen mellem virksomhederne, da godt 12 procent af DI Handels medlemmer ifølge undersøgelsen holder 'B2B Black Friday', ligesom mange af virksomhederne forventer at øge deres salg i forhold til sidste år.

Undersøgelsen baserer sig på en rundspørge til 147 medlemsvirksomheder.

Ifølge Annette Falberg, der er branchedirektør i DI Handel, viser undersøgelsen, at Black Friday så småt er på vej til at blive en fast del af B2B-universet.

”Black Friday kan være en lejlighed til at øge salget og få nye kunder. Jeg tror, at det kan blive endnu større. I sidste ende er virksomhedernes indkøbere jo præcis lige så interesserede i en god handel, som forbrugerne er”, siger hun til DI Business.

Hva’ med en palleløfter?
En af de virksomheder, der er hoppet med på Black Friday-bølgen er STILL Danmark, der sælger alt inden for gaffeltrucks og lagerteknik.

”Vi gjorde det første gang sidste år med succes. Derfor har vi givet den en ekstra tand i år”, fortæller distriktchef Mathias Henningsen til DI Business.

Han fortæller, at de i år skruer op for markedsføringen online og i nyhedsbreve og har særlige tilbud på palleløftere, el-pallevogne og stablere. Når det netop er de produkter som sælges, skyldes det, at de er forholdsvis standard og ikke skal tilpasses den enkelte virksomhed.

”Det skal være teknisk relativt simple ting, som vi sælger på Black Friday. Det nytter ikke at sælge en gaffeltruck, der ofte er matchet op på unikke behov hos kunderne”, siger Mathias Henningsen, der forventer, at salget på dette års Black Friday vil blive væsentlig over sidste år.

Forventningerne til øget salg afspejles også i DI Handels undersøgelse, hvor cirka hver tredje forventer at øge deres salg med over 10 procent i forhold til 2017. Ni ud af 10 virksomheder siger da også, at de forventer at gentage Black Friday til næste år.

Læs også: PostNord går Black Friday-travlhed i møde

Branchedirektør i DI Handel Annette Falberg tror også på, at der er mere at komme efter ved en målrettet og velovervejet Black Friday indsats fra virksomhederne.

”Der er masser af potentiale. Og heldigvis så viser analysen også, at ud over markedsføring giver det  økonomisk  rigtig god mening for over 60 procent  af vores virksomheder”, siger Annette Falberg.

- JMA

Descartes

Sponseret

Toldbehandling fra Descartes - en del af den digitale forsyningskæde

PlanEven

Sponseret

Optimering af indkøbsprocesser med ordreportal

Relateret indhold

04.10.2024SCM.dk

SMV’er kan få hjælp af gratis digitalt værktøj til klimarapportering

04.10.2024SCM.dk

Amerikansk havnestrejke afsluttet

03.10.2024Descartes

Sponseret

Leveringsproblemerne, der truer væksten i e-handel

02.10.2024SCM.dk

Danmark har et større materialeforbrug end EU-gennemsnittet

30.09.2024Industriens Fond

Sponseret

Særligt små virksomheder skal indstille sig på nye NIS2-krav

30.09.2024SCM.dk

Kunstig intelligens åbner for enormt logistisk potentiale

30.09.2024SCM.dk

Bæredygtig og ubesværet logistik på nordisk messe i Göteborg

27.09.2024SCM.dk

Lagerautomationens fremtid er fleksibel og mobil

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
Brother Nordic A/S
Messe
Processteknik 2024, Göteborg

Et mødested for fremtidens procesindustri.

Dato

08.10.2024

Tid

09:00

Sted

Svenska mässan, Göteborg

Apport Systems A/S
Konference
Commerce Excellence: Lageret og Supply Chain anno 2024

Er du nysgjerrig på hvordan kunstig intelligens (AI) kommer til å påvirke lagerstyring og supply chain? Ønsker du å utvide ditt profesjonelle nettverk i vakre omgivelser? Da har vi den perfekte hendelsen for deg!

Dato

09.10.2024

Tid

14:00

Sted

Bølgen & Moi Tjuvholmen allé 5 Oslo, 0252 Norway

Brother Nordic A/S
Messe
Scanpack 2024, Göteborg

I Göteborg deltager vores svenske kolleager i Skandinaviens førende fagmesse inden for emballage.

Dato

22.10.2024

Tid

10:00

Sted

Svenska mässan, Göteborg

Consafe Logistics
Webinar
Unlock AI to Boost Warehouse Efficiency

Lager & Transport Logistikmagasinet invites you to a webinar with Linda Frygell, Group Product and Partner Manager at Consafe Logistics, where she will share insights on how cutting-edge AI technology is transforming warehouse management and logistics.

Dato

23.10.2024

Tid

13:00

DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Leanværktøjer

Dette kursus, som også er et diplommodul, er målrettet dig, der har brug for en værktøjskasse i arbejdet med implementering af Lean i både private og offentlige virksomheder.

Dato

24.10.2024

Tid

09:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Agile projekter - online - aften

Vil du lære at lede agile projekter professionelt og effektivt? Så tilmeld dig dette kursus, som også er et diplommodul, og få indsigt i agile værktøjer og kompetencer i agil projektledelse.

Dato

24.10.2024

Tid

17:00

Sted

Online