Biller først i Danmark med køb-nu-betal-senere løsning til B2B

Køb-nu-betal-senere betalingsløsninger har hidtil været forbeholdt danske forbrugere. De bliver nu også tilgængelig for danske B2B-virksomheder gennem fintech-virksomheden Billers nordiske ekspansion ind i Danmark, hvis køb-nu-betal-senere løsning er skræddersyet til B2B-virksomheder.

Christoffer Worsøe, landechef for Biller i Danmark, synes, det er overraskende, at der endnu ikke findes køb-nu-betal-senere løsninger til B2B-handel. Foto: Biller.

20.06.2022

SCM.dk

Med Billers indtog i Danmark kan danske B2B-virksomheder nu tilbyde deres erhvervskunder en køb-nu-betal-senere løsning. En service, der ellers hidtil kun har været tilgængelig for danske forbrugere. 

"Af en eller anden grund findes køb-nu-betal-senere kun til forbrugerne i dag. Det er overraskende, når man tænker på, at det giver langt mere mening for virksomheder, der får enkel og billig kredit uden administrativt bøvl”, siger Christoffer Worsøe, der er landechef for Biller i Danmark.

Efter lanceringen i Holland i 2021 blev Biller i januar 2022 opkøbt af Banking Circle Group, en global leder inden for finansiel infrastruktur. Erfaringer fra Holland viser, at webshops, der integrerer en køb-nu-betal-senere løsning vil opleve, at køberne fylder indkøbskurven op med flere varer, simpelthen fordi de kan købe det, de har brug for her og nu til deres virksomhed og betale senere. 

Billers erfaring er også, at webshops kan opleve en øget konvertering på 10-30 procent ved at tilføje muligheden for at købe nu og betale senere. 

Undersøgelser fra Dansk Erhverv understøtter det store potentiale ved at gøre e-handel og generelt B2B-handel mere gnidningsfrit. For i sidste ende afskrækker det virksomhederne fra at købe online, når det er besværligt. Dansk Erhverv peger på, at 41 procent af danske virksomheder mener, det er svært at forhandle kredit på nettet. 

Læs også: Mærsk moderniserer sine betalingssystemer

"Der er i mine øjne ingen tvivl om, at vi, ved at digitalisere og automatisere adgang til kredit og køb på faktura i webshops, får fjernet nogle af de barrierer, der afholder mange SMV'er fra at komme i gang med e-handel i dag. Derfor ser jeg det som et både spændende og relevant initiativ", siger Niels Ralund, som er e-handelsdirektør i Dansk Erhverv. 

Hele 37 procent af de danske virksomheder foretrækker at købe på faktura online. Men en virksomhed er ofte nødt til at købe for flere hundrede tusinde kroner om året, før det for alvor kan betale sig for en webshop at tilbyde dem betaling på faktura.

Kreditgodkendelse tager ofte 1-2 uger og kræver meget administration, og det afskrækker mindre virksomheder fra e-handel. Det besvær, der er forbundet med at handle online, får mindre virksomheder til at samle ordrer i nogle få webshops for at kunne udskyde betalinger. Det er netop her, at Biller ser et stort vækstpotentiale i at blive den foretrukne betalingsform for virksomheder.  

- KCP

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Når gaffeltrucken koster mere end den giver

Consafe Logistics

Sponseret

[Webinar] Smarter warehouse automation – lessons from a global retailer

Relateret indhold

20.11.2025SCM.dk

Geografiske skævheder udfordrer erhvervsuddannelser

13.11.2025SCM.dk

Startup og konsulenthus går sammen om at gør ESG-arbejdet mere effektivt

11.11.2025SCM.dk

Værdikædeindsats som omkostning? Tænk igen

10.11.2025Uniteam Group

Sponseret

Derfor er GLEC og ISO 14083 afgørende for troværdige transportdata

07.11.2025Uniteam Group

Sponseret

Sådan går du fra regneark til dokumenteret Scope 3-rapportering

06.11.2025amfori a.i.s.b.l.

Sponseret

Du kan ikke styre det, du ikke kan se: Håndtering af miljømæssige risici i globale forsyningskæder

04.11.2025SCM.dk

SCM Agendaen #24: Robusthed i forsyningskæderne via AI-drevet software

04.11.2025SCM.dk

Hvordan håndterer du risikostyring og compliance i forsyningskæden?

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
Bureau Veritas
Kursus
OHSMS ISO 45001:2018 Lead auditor arbejdsmiljø (CQI IRCA-certificeret)

Ved succesfuld gennemførelse af vores CQI and IRCA-certificeret OHSMS ISO 45001:2018 Lead Auditor Arbejdsmiljøkursus vil du være i stand til at planlægge, gennemføre og afrapportere effektive 1., 2. og 3. parts audits af arbejdsmiljøledelsessystemer i henhold til ISO 45001:2018 og i overensstemmelse med ISO 19011 og ISO 17021 standarderne.

Dato

17.11.2025

Tid

08:30

Sted

Vejle

Bureau Veritas
Kursus
IATF 16949 Specialist

Med en kombination af teori, øvelser og praktiske eksempler giver IATF 16949 Specialist kurset dig en dybdegående forståelse for kravene i IATF 16949:2016 standarden inklusiv kravene i ISO 9001 standarden. Hovedfokus er dog på tillægskravene i IATF 16949 standarden.

Dato

24.11.2025

Sted

Vejle

Slimstock Nordic
Konference
Supply Chain Club den 24. november 2025 på Knudhule Badehotel i Ry. - Fuldt Booket

Fuldt booket. Kom og vær med til en dag fyldt med inspiration, faglig indsigt og aktuelle emner inden for supply chain management.

Dato

24.11.2025

Tid

09:00

Sted

Knudhule Badehotel, Ry – Randersvej 88, 8680 Ry

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Energiledelse efter ISO 50001:2018

Kurset Energiledelse efter ISO 50001:2018 er det rigtige sted at starte din kompetenceudvikling, hvis du er ny på energiledelsesområdet eller har brug for at få opdateret din grundlæggende viden om ISO 50001 standarden.

Dato

25.11.2025

Sted

Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Ledelsens evaluering

Er din virksomhed certificeret, stilles der krav om, at I løbende gennemfører Ledelsens evaluering. Men hvordan gøres det mest effektivt og hvad kan vi lære af de virksomheder, der lykkes bedst med at gennemføre Ledelsens evaluering.

Dato

25.11.2025

Sted

Odense

Bureau Veritas
Kursus
Root Cause Analysis (RCA)

Årsagsanalyse bruges til at forbedre produktkvalitet, minimere sikkerhedsrisici og opfylde regulative krav. Det hjælper virksomheder til at identificere de underliggende årsager til afvigelser, så de kan implementere nødvendige ændringer for at forhindre gentagelse. Dette kan omfatte alt fra kvalitetsproblemer i et produkt til fødevaresikkerhedsproblemer som kemiske-, mikrobiologiske- og fremmedlegemerisici. Desuden anvendes årsagsanalyser ofte til dokumentationen af løsninger på eventuelle problemer eller hændelser, som er nødvendige ifølge regler, regulativer og ledelsesstandarder. Her er forståelsen for forskellen mellem korrigerende – og forebyggende handlinger nøglestenen.

Dato

25.11.2025

Tid

08:30

Sted

Kgs Lyngby