Dagrofa udvider distributionen via Wolt med flere butikker og ny foodservice-løsning
Det udvidede samarbejde styrker Dagrofas digitale tilstedeværelse og distributionskraft med hurtig levering til både private forbrugere og professionelle kunder over hele landet
Dagrofa og Wolt udvider samarbejdet med ambition om levering fra mindst 200 butikker. Dagrofa koncernchef Tomas Pietrangeli og Wolt- CEO Danmark, Søren Meier Svendsen, ser frem til et stærkt samarbejde. Foto: Dagrofa
Hvad der begyndte i det små med tre lokale købmandsbutikker, er i dag blevet til 140 dagligvarebutikker på leveringstjenesten Wolt. Der er en ambition om at nå mange flere. Dagrofa styrker sin digitale tilstedeværelse og gør det nemmere for endnu flere danskere at handle dagligvarer online. Med en ny samarbejdsaftale med leveringstjenesten Wolt udvides antallet af Dagrofa-butikker på platformen fra 140 til en ambition om mere end 200 butikker landet over.
”Denne aftale kommer til at gøre en forskel. Helt generelt giver den os mulighed for at positionere os endnu stærkere i krydsfeltet mellem detail og foodservice. Vi ved, at samarbejdet mellem vores forskellige forretningsben betaler sig og rummer et enormt potentiale”, siger Tomas Pietrangeli.
”Vores samarbejde med Dagrofa er strategisk godt, og vi glæder os over, at vi nu udvider med vores service til de professionelle køkkener, hvor potentialet er uudtømmeligt. Vækstmulighederne er også stadig store blandt de private forbrugere, når endnu flere butikker kommer på vores platform. Vi lægger vægt på at være lokalt til stede, og det gør Dagrofa også med sine butikker”, siger Søren Meier Svendsen, CEO i Wolt Danmark.
Dagrofa og Wolt har allerede samarbejdet i en årrække om onlinelevering fra detailkæderne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb, og det partnerskab bliver nu accelereret. Målsætningen igennem strategien Gro’27 – vækst på vores måde er at vækste omsætningen til et endnu større trecifret millionbeløb.
”Vores købmænd er glade for den model, vi har skabt. Vi har fundet en stærk og profitabel onlinemodel med markedets hurtigste levering. Jeg har talt med mange købmænd, som er blevet overrasket over, hvor meget de sælger på denne måde. Vi er vækstet år for år, og nu sætter vi barren højt og skubber yderligere til væksten”, siger Tomas Pietrangeli, koncernchef i Dagrofa.
Forbrugerne vil i langt de fleste tilfælde kunne få leveret deres dagligvarer på cirka 30 minutter fra bestilling via Wolts app til levering ankommer direkte fra den lokale dagligvarebutik. I områder, hvor levering ikke er mulig via Wolts budnetværk, vil kunderne i stedet få mulighed for at bestille online og enten afhente varerne eller få dem leveret af den lokale købmand. Dagrofas butikker kan på nuværende tidspunkt nå omtrent 75 procent af danskerne via Wolt.
”Vi sætter en ære i at levere både præcist og hurtigt. Det har vi gjort for Dagrofa gennem nogle år, og det glæder vi os til at gøre for endnu flere købmænd og foodservice-butikker. Foodservice-delen er ny, og den har vi øvet os på den seneste tid. Jeg har store forventninger til begge dele”, siger Søren Meier Svendsen.
Læs også: Flere lette el-lastbiler og el-varebiler på vejene i maj
Som noget helt nyt kan Dagrofas professionelle kunder – for eksempel restauranter, kiosker, kantiner og liberale erhverv – nu også få glæde af det udvidede samarbejde. Gennem Wolts platform bliver det nu muligt at få leveret både fødevarer og emballage direkte fra Dagrofas 30 cash & carry-butikker fordelt over hele landet. I første omgang til de mere end 5.000 restauranter og butikker som private kan bestille fra via Wolt i dag. De første butikker er allerede i gang og dækker det meste af København og Aarhus. Fra juli vil professionelle kunder over hele landet få glæde af leveringen via Wolt.
”Vi skaber en helt ny grad af fleksibilitet og hurtighed, som både gavner større køkkener med akutte behov og små erhvervsdrivende uden stor lagerkapacitet eller likviditet. Det bliver muligt at få leveringer flere gange dagligt, og jeg forestiller mig, at det ændrer forudsætningerne for at drive forretning i foodservice-markedet markant”, tilføjer Dagrofas koncernchef Tomas Pietrangeli.
Kilde: Dagrofa
/ PiB