Dansk it-virksomhed vil digitalisere emballagestyring

To tidligere speditører har startet it-virksomheden MyPallet, der skal gøre emballagestyring lettere og billigere for virksomheder i transportbranchen. Flere kendte danske virksomheder har da også allerede taget løsningen til sig.

MyPallet er en digital løsning, der skal erstatte emballagekvitteringer. Det skal både lette den administrative proces og slå igennem på kundernes bundlinjer..

11.09.2019

SCM.dk

Det forsøger de to tidligere speditører Søren Madsen og Søren Finseth dog at gøre noget ved, skriver Transporttidende.

De har derfor sammen med en it-investor startet it-virksomheden MyPallet, der er en ny digital løsning til emballagestyring, der ikke alene skal lette den administrative proces, men også slå igennem på kundernes bundlinjer.

”I mange år har man, når man har byttet transportemballage, lavet en emballagekvittering, som chaufføren og modtageren begge har fået et eksemplar af”, siger Søren Madsen til Transporttidende og fortsætter:

”Kvitteringerne er herefter blevet afleveret til kontoret for at blive tastet ind i en computer. Ofte har der opstået uenigheder om, hvem der skylder hvor meget emballage, og så har man skullet se alle kvitteringerne igennem”.

Har allerede mærket interessen
MyPallet er en digital løsning, der netop skal erstatte de gamle emballagekvitteringer. Med systemet laver man alle kvitteringer ”ude i marken”, og man sparer således at taste det ind hjemme på kontoret, fordi alt er digitaliseret.

”Hos nogle af de største transportvirksomheder sidder der et tocifret antal medarbejdere og ikke laver andet end at styre emballage”, siger Søren Madsen til Transporttidende og fortsætter:

”De kan have store uenigheder med kunder og leverandører om antal og kvalitet, og faktisk er der i dag mange, der ikke vil køre med byttepaller - mest af alt fordi de ikke vil administrere dem og have kontrollen på dem”.

I MyPallets relativt korte levetid har de da også allerede mærket interesse for deres produkt. I første regnskabsår kunne selskabet præsentere et lille overskud, og det er også allerede lykkedes at overbevise blandt andre Aarstiderne, Prime Cargo, Fogtmann Logistik og Bloomingville om at tage løsningen til sig.

”Vi er især rigtig glade for den aftale med Aarstiderne, som vi netop har indgået. De har jo alt fra europaller, cateringbure, grøntssagskasser og en række andre typer af plastkasser, men beviser, at MyPallet software også er ideelt for styring og kontrol af virksomhedens egen returemballage og tilmed sikrer bæredygtighed til gavn for miljøet”, siger Søren Madsen til Transporttidende og fortsætter:

”Det er et eksempel på, at vi kan lægge alle de typer af kasser og emballager ind i systemet, som det skal være. Når virksomheder ønsker sig forskellige tilføjelser til produktet, så forgrener det sig, og vores produkt udvikles yderligere”.

Læs også: LGT Logistics lancerer digital platform til transport- og lagerføring

I MyPallets kundekartotek findes på nuværende tidspunkt cirka 35 kunder med i alt cirka 400 brugerlicenser.

- JMA

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Når gaffeltrucken koster mere end den giver

Consafe Logistics

Sponseret

[Webinar] Smarter warehouse automation – lessons from a global retailer

Relateret indhold

19.11.2025SCM.dk

Kvinder forbedrer kulturen i mandsdominerede fag

17.11.2025Brother Nordic A/S

Sponseret

Linerless labels: Fremtidens fleksible løsning

14.11.2025SCM.dk

Ørsted når målet: 98 procent lavere CO2-udledning

14.11.2025SCM.dk

Organisationer jubler over europæisk regelforenkling

14.11.2025SCANLOX ApS

Sponseret

To gode dage med besøg fra AGILOX

14.11.2025SCM.dk

Regler spænder ben for dem, der vil skabe mere natur

13.11.2025SCM.dk

Tidligere forsvarschef Peter Bartram indtræder i Baso Groups bestyrelse

13.11.2025Delfi Technologies A/S

Sponseret

Mindre spildtid – mere samarbejde: Sådan har MENY Hillerød forbedret effektiviteten

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
Bureau Veritas
Kursus
OHSMS ISO 45001:2018 Lead auditor arbejdsmiljø (CQI IRCA-certificeret)

Ved succesfuld gennemførelse af vores CQI and IRCA-certificeret OHSMS ISO 45001:2018 Lead Auditor Arbejdsmiljøkursus vil du være i stand til at planlægge, gennemføre og afrapportere effektive 1., 2. og 3. parts audits af arbejdsmiljøledelsessystemer i henhold til ISO 45001:2018 og i overensstemmelse med ISO 19011 og ISO 17021 standarderne.

Dato

17.11.2025

Tid

08:30

Sted

Vejle

Bureau Veritas
Kursus
IATF 16949 Specialist

Med en kombination af teori, øvelser og praktiske eksempler giver IATF 16949 Specialist kurset dig en dybdegående forståelse for kravene i IATF 16949:2016 standarden inklusiv kravene i ISO 9001 standarden. Hovedfokus er dog på tillægskravene i IATF 16949 standarden.

Dato

24.11.2025

Sted

Vejle

Slimstock Nordic
Konference
Supply Chain Club den 24. november 2025 på Knudhule Badehotel i Ry. - Fuldt Booket

Fuldt booket. Kom og vær med til en dag fyldt med inspiration, faglig indsigt og aktuelle emner inden for supply chain management.

Dato

24.11.2025

Tid

09:00

Sted

Knudhule Badehotel, Ry – Randersvej 88, 8680 Ry

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Energiledelse efter ISO 50001:2018

Kurset Energiledelse efter ISO 50001:2018 er det rigtige sted at starte din kompetenceudvikling, hvis du er ny på energiledelsesområdet eller har brug for at få opdateret din grundlæggende viden om ISO 50001 standarden.

Dato

25.11.2025

Sted

Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Ledelsens evaluering

Er din virksomhed certificeret, stilles der krav om, at I løbende gennemfører Ledelsens evaluering. Men hvordan gøres det mest effektivt og hvad kan vi lære af de virksomheder, der lykkes bedst med at gennemføre Ledelsens evaluering.

Dato

25.11.2025

Sted

Odense

Bureau Veritas
Kursus
Root Cause Analysis (RCA)

Årsagsanalyse bruges til at forbedre produktkvalitet, minimere sikkerhedsrisici og opfylde regulative krav. Det hjælper virksomheder til at identificere de underliggende årsager til afvigelser, så de kan implementere nødvendige ændringer for at forhindre gentagelse. Dette kan omfatte alt fra kvalitetsproblemer i et produkt til fødevaresikkerhedsproblemer som kemiske-, mikrobiologiske- og fremmedlegemerisici. Desuden anvendes årsagsanalyser ofte til dokumentationen af løsninger på eventuelle problemer eller hændelser, som er nødvendige ifølge regler, regulativer og ledelsesstandarder. Her er forståelsen for forskellen mellem korrigerende – og forebyggende handlinger nøglestenen.

Dato

25.11.2025

Tid

08:30

Sted

Kgs Lyngby