Flere stiller særlige krav til containerpakningen

Et stigende antal virksomheder stiller specielle krav til, hvordan containere skal pakkes og varer leveres, oplever Lemvigh-Müller, der netop har sendt en specialpakket container til Asien.

På Lemvigh-Müllers SCM-center i Kolding er seks medarbejdere ansatte til udelukkende at imødekomme kundernes særlige behov til pakning og levering. Foto: Lemvigh-Müller. .

24.01.2017

SCM.dk

Flere og flere virksomheder stiller særlige krav til hvordan leverandøren skal pakke varerne i containeren og foretage leveringen, oplever grossisten Lemvigh-Müller.

Senest har virksomheden pakket en 40 fods container med værktøj, måleudstyr og tekniske artikler i særlige pakkezoner, for at møde køberens krav. Containeren er blevet sendt afsted til Asien, hvor varerne skal bruges på skibsværfter i Kina og Korea - frem til midten af 2018 følger 35 containere efter.

Læs også: Momsændringer kan være kritiske for Post Nord – S og DF vil hjælpe

Hos Lemvigh-Müller har man seks medarbejdere ansat i et såkaldt SCM-center, udelukkende for at hjælpe kunderne med de særlige krav. Centeret har i flere år været en del af grossistens centrallager i Kolding, men rykkede i oktober ud i en nabobygning som følge af det stigende behov for specialløsninger.

Specielle krav kan eksempelvis være krav til, hvorvidt varerne bliver sejlet eller fløjet til leveringslokationen, om de pakkes på varmebehandlede paller, og om de pakkes per ordrelinje eller stykliste.

Læs også: Jet Time indstiller fragtflyvning

Når virksomheder stiller særlige krav til grossisten, er det ekstra vigtigt, at der ikke sker fejl, fortæller SCM-centrets driftsleder, Jimi Nielsen:

”Mangler der en enkelt vare til fx en olieplatform i Nordsøen, er det en særdeles dyr affære at eftersende den, så der må faktisk ikke ske fejl, når vi plukker og pakker på SCM-centret. Derfor er vi enormt grundige og dobbelttjekker alle varer, når de indlagres, og når de plukkes og sendes. Vores kunder bruger os netop, fordi vi kan noget særligt, og fordi de har strenge krav til pakning og levering”.

-CHM

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Når gaffeltrucken koster mere end den giver

Hans Schourup A/S

Sponseret

Humanoide robotter – den næste game changer i logistik og produktion

Relateret indhold

18.12.2025Dematic

Sponseret

Dematic Integrates a Pallet AS/RS in Latest Expansion for Spanish Workwear Giant Velilla

12.12.2025SCM.dk

Nyt logistisk supercenter åbner i Ringsted

11.12.2025SCM.dk

JYSK åbner nyt distributionscenter i Italien i 2027

08.12.2025SCM.dk

Mobile robotter: Fra faste ruter til intelligent høj fleksibilitet

05.12.2025Körber Supply Chain DK A/S

Sponseret

AMR’er kræver volumen: sådan får du reel ROI på robotterne

04.12.2025Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Når gaffeltrucken koster mere end den giver

04.12.2025SCM.dk

9 AGV’er servicerer på tiende år JYSKs distributionscenter i Danmark

02.12.2025SCM.dk

AI løfter lagerdrift fra automatisering til strategisk styrke

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Seneste temaer

Se alle

Events

Se alle