Flere stiller særlige krav til containerpakningen

Et stigende antal virksomheder stiller specielle krav til, hvordan containere skal pakkes og varer leveres, oplever Lemvigh-Müller, der netop har sendt en specialpakket container til Asien.

På Lemvigh-Müllers SCM-center i Kolding er seks medarbejdere ansatte til udelukkende at imødekomme kundernes særlige behov til pakning og levering. Foto: Lemvigh-Müller. .

24.01.2017

SCM.dk

Flere og flere virksomheder stiller særlige krav til hvordan leverandøren skal pakke varerne i containeren og foretage leveringen, oplever grossisten Lemvigh-Müller.

Senest har virksomheden pakket en 40 fods container med værktøj, måleudstyr og tekniske artikler i særlige pakkezoner, for at møde køberens krav. Containeren er blevet sendt afsted til Asien, hvor varerne skal bruges på skibsværfter i Kina og Korea - frem til midten af 2018 følger 35 containere efter.

Læs også: Momsændringer kan være kritiske for Post Nord – S og DF vil hjælpe

Hos Lemvigh-Müller har man seks medarbejdere ansat i et såkaldt SCM-center, udelukkende for at hjælpe kunderne med de særlige krav. Centeret har i flere år været en del af grossistens centrallager i Kolding, men rykkede i oktober ud i en nabobygning som følge af det stigende behov for specialløsninger.

Specielle krav kan eksempelvis være krav til, hvorvidt varerne bliver sejlet eller fløjet til leveringslokationen, om de pakkes på varmebehandlede paller, og om de pakkes per ordrelinje eller stykliste.

Læs også: Jet Time indstiller fragtflyvning

Når virksomheder stiller særlige krav til grossisten, er det ekstra vigtigt, at der ikke sker fejl, fortæller SCM-centrets driftsleder, Jimi Nielsen:

”Mangler der en enkelt vare til fx en olieplatform i Nordsøen, er det en særdeles dyr affære at eftersende den, så der må faktisk ikke ske fejl, når vi plukker og pakker på SCM-centret. Derfor er vi enormt grundige og dobbelttjekker alle varer, når de indlagres, og når de plukkes og sendes. Vores kunder bruger os netop, fordi vi kan noget særligt, og fordi de har strenge krav til pakning og levering”.

-CHM

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Ny Toyota Traigo48-serie med uovertruffent design og banebrydende ydeevne

Apport Systems A/S

Sponseret

Lagerstyring på autopilot - få dit lager til at tænke selv

Relateret indhold

29.04.2025KNAPP A/S

Sponseret

Grossist investerer i fremtidens kundebehov

28.04.2025SSI Schäfer

Sponseret

Apotea og SSI SCHÄFER fortsætter deres langsigtede partnerskab

28.04.2025Brother Nordic A/S

Sponseret

Tag din lagerstyring til nye højder med RFID-labels

28.04.2025SCM.dk

Lageret kan ikke længere bare ’kaste flere folk ind’ i højsæsoner

28.04.2025Swisslog

Sponseret

Interview med Swisslogs Predrag Djukanovic om AMR'er og den rolle, de spiller i fremtiden for lagre og forsyningskæder.

28.04.2025Körber Supply Chain DK A/S

Sponseret

Hvorfor den rigtige software er nøglen til succesfuld lagerautomatisering

28.04.2025Hans Schourup A/S

Sponseret

Effektiv lagerstyring med fokus på bæredygtighed

28.04.2025Apport Systems A/S

Sponseret

Sådan får du flow i intralogistikken med MES og WMS i samspil

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle