Logistikoperationer kan optimeres med nye funktioner

Nye logistikfunktioner i Oracle Cloud SCM hjælper kunderne med at øge synligheden, reducere omkostningerne, automatisere compliance og forbedre beslutningstagningen.

Virksomheder står over for store udfordringer i forsyningskæden – fra mangel på komponenter, afbrydelser af forsyningsruter, skiftende globale handelsaftaler til skiftende kundeefterspørgsel. Logistikchefer har brug for fleksible og effektive processer til hurtigt at tilpasse deres forsyningskæder til det skiftende globale forretningsmiljø. Foto: 123rf.com

11.03.2024

SCM.dk

Oracle introducerer nye logistikfunktioner i Oracle Fusion Cloud Supply Chain & Manufacturing (SCM) for at hjælpe med at øge effektiviteten i virksomheders globale forsyningskæder. Opdateringerne til Oracle Transportation Management og Oracle Global Trade Management – en del af Oracle Cloud SCM – hjælper kunderne med at optimere logistiske operationer ved at øge synligheden, reducere omkostningerne, automatisere compliance og forbedre beslutningstagningen.  

Virksomheder står over for store udfordringer i forsyningskæden – fra mangel på komponenter, afbrydelser af forsyningsruter, skiftende globale handelsaftaler til skiftende kundeefterspørgsel. Logistikchefer har brug for fleksible og effektive processer til hurtigt at tilpasse deres forsyningskæder til det skiftende globale forretningsmiljø og hjælpe dem med at styre compliance, reducere sandsynligheden for handelsflaskehalse og minimere virkningen af løbende forsyningsafbrydelser. 

"De sidste par år har været hårde for globale logistikoperationer, og mange virksomheder har kæmpet for at tilpasse sig og beskytte deres operationer mod forstyrrelser”, siger Srini Rajagopal, Vice President of Logistics Product Strategy hos Oracle og fortsætter: 

"Med Oracle Cloud SCM kan virksomheder problemfrit styre globale transport-, handels- og distributionsprocesser. De kan forbedre driftshastigheden og -nøjagtigheden, optimere serviceniveauet, overholde lovgivningen og reducere konsekvenserne af afbrydelser i forsyningskæden”.

Nye funktioner i Oracle Transportation Management og Oracle Global Trade Management:

• Forbedrede beslutningsstøttefunktioner: Giver kunderne mulighed for at kombinere transport- og handelsdata med andre operationelle data i Oracle Fusion Data Intelligence. Med udvidede data kan virksomheder tage bedre beslutninger og styrke den globale logistik ved at få et holistisk overblik over driften i realtid.

• Forbedret modellering af logistiknetværk: Hjælper logistikchefer med at modellere forskellige scenarier og sammenligne forskellige chaufførplanlægningsmuligheder. De forbedrede muligheder for modellering af logistiknetværk hjælper virksomheder med hurtigt at evaluere tidsplaner, forbedre beslutninger om transportopgaver og optimere flådens ydeevne. 

• Nyt handelsincitament: Giver kunderne mulighed for samtidig at automatisere support til flere landespecifikke handelsprogrammer. Ved at automatisere handelsdokumentation kan virksomheder reducere manuelle processer, forbedre nøjagtigheden og effektiviteten af deltagelse i handelsprogrammer og reducere told- og skatteomkostninger.

• Opdateret mobilapp til Oracle Transportation Management: Understøttelse af tredjepartsleverandører af transporttjenester og flådeforbundne chauffører hjælper app-brugere med at byde på lokale leverancer, indsamle faktiske beløb på tværs af leverancer og sende kortruter. De nye app-funktioner og den høje konfigurerbarhed forbedrer effektiviteten af logistikoperationer, da brugerne får en mere intuitiv og personlig oplevelse. 

• Forbedrede værktøjspaneler: Giver logistikchefer mulighed for hurtigt og nemt at oprette brugerdefinerbare værktøjspaneler med et samlet overblik over virksomheden. Med de nye muligheder for tilpasning af værktøjspaneler og datavisualisering kan virksomheder øge produktiviteten og træffe bedre forretningsbeslutninger. 

"Som et globalt firma med kontorer i 143 lande og territorier stræber vi konstant efter at gøre globale handelsaftaler mere synlige og centralt styre grænseoverskridende forretningsprocesser”, siger Gisele Belotto, Principal, Tax, International Tax - Trade and Customs hos KPMG og fortsætter:

"Ved at bruge mange af vores egne værktøjer i kombination med vores alliancepartneres har vi været i stand til at optimere vores globale handelsprocesser og handelsaftalekvalifikationer for at øge effektiviteten, sænke omkostningerne, forbedre kontrollen og reducere risikoen på tværs af vores forretning”. 

Læs også: Indien udfordrer Kinas status som verdens fabrik

"Med Oracle har vi været i stand til at øge produktiviteten og reducere den tid, det tager at behandle fragtomkostninger”, siger Satish Sharma, President APMEA hos Apollo Tyres. 

"Med Oracle Transportation Management er vores synlighed i forsyningskæden øget, hvilket har gjort det muligt for os at eliminere flere revisionskontroller og administrative opgaver omkring fragtregninger og revisionsprocesser. Virksomheden har oplevet en stor stigning i effektiviteten og en reduktion i antallet af fejl”, fortsætter Satish Sharma.

Kilde: Oracle

/ PiB

N.C. Nielsen A/S

Sponseret

Førerkomfort i fokus ved MillPart-truckvalg

Slimstock Nordic

Sponseret

An opinion Making Artificial Intelligence (AI) land in supply chain practice

Relateret indhold

12.09.2025SCM.dk

EU vil rydde op i udbudsmarkedet: Lav pris må ikke være altafgørende

11.09.2025SCM.dk

Ny IT-platform skal give installatører overblik over indkøb og rabatter

03.09.2025SCM.dk

Der er råstoffer for milliarder i europæernes skuffer

18.08.2025SCM.dk

Ny rapport: Børnearbejde falder markant og flere børn kommer i skole verden over

18.08.2025SCM.dk

Onlinehandlen står stærkt trods lav forbrugertillid

15.08.2025SCM.dk

Grossister oplever vækst i svindelindkøb

15.08.2025SCM.dk

Sådan diversificerer tech-virksomheder forsyningskæden

13.08.2025SCM.dk

Ny handelsaftale med USA kan koste danske eksportører dyrt

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
DNV Business Assurance Denmark
Kursus
AQAP NATO Kvalitetsstandarder - grundkursus

Er din virksomhed leverandør til Forsvaret eller har I planer om at blive det? Hvis ja, vil du blive mødt af krav om bevis for efterlevelse af kravene i AQAP, som er NATOs standarder for kvalitetsstyring.

Dato

16.09.2025

Sted

Frederik VI´s Hotel, Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Auditorkursus i kvalitetsledelse

Formålet med kurset er at få et grundigt kendskab til de værktøjer og auditprincipper, der skal anvendes af auditorerne, for at virksomheden får det optimale udbytte af virksomhedens kvalitetsledelsessystem efter DS/EN ISO 9001:2015 og den interne audit.

Dato

16.09.2025

Sted

Odense

RELEX Solutions
Messe
RELEX Solutions at NRF

RELEX Solutions is heading to NRF 2025: Retail's Big Show Europe to showcase how our agentic AI transforms retail supply chain planning. Visit us at booth M-087!

Dato

16.09.2025

Sted

NRF 2025, Paris Expo Porte de Versailles

Dansk Standard
Kursus
Intern audit af et miljø- og kvalitetsledelsessystem

Få redskaber til at planlægge og udføre intern audit af din organisations ledelsessystem indenfor kvalitet og/eller miljø! På kurset får du styrket din forståelse af audit som værktøj til evaluering og forbedring af ledelsessystemet samt trænet din grundlæggende værktøjskasse som auditor.

Dato

16.09.2025

Sted

Dansk Standard, 12 etage, Lokale P Göteborg Plads 1 2150 Nordhavn

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
AQAP NATO Kvalitetsstandarder - grundkursus

Er din virksomhed leverandør til Forsvaret eller har I planer om at blive det? Hvis ja, vil du blive mødt af krav om bevis for efterlevelse af kravene i AQAP, som er NATOs standarder for kvalitetsstyring.

Dato

16.09.2025

Sted

Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Kvalitetskultur

Et effektivt ledelsessystem er kernen i en effektiv virksomhed og driver virksomheden frem mod sine strategiske mål. Det effektive ledelsessystem bør derfor forholde sig til sine interessenters behov og forventninger, risici og muligheder, lovkrav og ikke mindst organisationens værdier og kultur.

Dato

16.09.2025

Sted

Odense