Logistikoperationer kan optimeres med nye funktioner

Nye logistikfunktioner i Oracle Cloud SCM hjælper kunderne med at øge synligheden, reducere omkostningerne, automatisere compliance og forbedre beslutningstagningen.

Virksomheder står over for store udfordringer i forsyningskæden – fra mangel på komponenter, afbrydelser af forsyningsruter, skiftende globale handelsaftaler til skiftende kundeefterspørgsel. Logistikchefer har brug for fleksible og effektive processer til hurtigt at tilpasse deres forsyningskæder til det skiftende globale forretningsmiljø. Foto: 123rf.com

11.03.2024

SCM.dk

Oracle introducerer nye logistikfunktioner i Oracle Fusion Cloud Supply Chain & Manufacturing (SCM) for at hjælpe med at øge effektiviteten i virksomheders globale forsyningskæder. Opdateringerne til Oracle Transportation Management og Oracle Global Trade Management – en del af Oracle Cloud SCM – hjælper kunderne med at optimere logistiske operationer ved at øge synligheden, reducere omkostningerne, automatisere compliance og forbedre beslutningstagningen.  

Virksomheder står over for store udfordringer i forsyningskæden – fra mangel på komponenter, afbrydelser af forsyningsruter, skiftende globale handelsaftaler til skiftende kundeefterspørgsel. Logistikchefer har brug for fleksible og effektive processer til hurtigt at tilpasse deres forsyningskæder til det skiftende globale forretningsmiljø og hjælpe dem med at styre compliance, reducere sandsynligheden for handelsflaskehalse og minimere virkningen af løbende forsyningsafbrydelser. 

"De sidste par år har været hårde for globale logistikoperationer, og mange virksomheder har kæmpet for at tilpasse sig og beskytte deres operationer mod forstyrrelser”, siger Srini Rajagopal, Vice President of Logistics Product Strategy hos Oracle og fortsætter: 

"Med Oracle Cloud SCM kan virksomheder problemfrit styre globale transport-, handels- og distributionsprocesser. De kan forbedre driftshastigheden og -nøjagtigheden, optimere serviceniveauet, overholde lovgivningen og reducere konsekvenserne af afbrydelser i forsyningskæden”.

Nye funktioner i Oracle Transportation Management og Oracle Global Trade Management:

• Forbedrede beslutningsstøttefunktioner: Giver kunderne mulighed for at kombinere transport- og handelsdata med andre operationelle data i Oracle Fusion Data Intelligence. Med udvidede data kan virksomheder tage bedre beslutninger og styrke den globale logistik ved at få et holistisk overblik over driften i realtid.

• Forbedret modellering af logistiknetværk: Hjælper logistikchefer med at modellere forskellige scenarier og sammenligne forskellige chaufførplanlægningsmuligheder. De forbedrede muligheder for modellering af logistiknetværk hjælper virksomheder med hurtigt at evaluere tidsplaner, forbedre beslutninger om transportopgaver og optimere flådens ydeevne. 

• Nyt handelsincitament: Giver kunderne mulighed for samtidig at automatisere support til flere landespecifikke handelsprogrammer. Ved at automatisere handelsdokumentation kan virksomheder reducere manuelle processer, forbedre nøjagtigheden og effektiviteten af deltagelse i handelsprogrammer og reducere told- og skatteomkostninger.

• Opdateret mobilapp til Oracle Transportation Management: Understøttelse af tredjepartsleverandører af transporttjenester og flådeforbundne chauffører hjælper app-brugere med at byde på lokale leverancer, indsamle faktiske beløb på tværs af leverancer og sende kortruter. De nye app-funktioner og den høje konfigurerbarhed forbedrer effektiviteten af logistikoperationer, da brugerne får en mere intuitiv og personlig oplevelse. 

• Forbedrede værktøjspaneler: Giver logistikchefer mulighed for hurtigt og nemt at oprette brugerdefinerbare værktøjspaneler med et samlet overblik over virksomheden. Med de nye muligheder for tilpasning af værktøjspaneler og datavisualisering kan virksomheder øge produktiviteten og træffe bedre forretningsbeslutninger. 

"Som et globalt firma med kontorer i 143 lande og territorier stræber vi konstant efter at gøre globale handelsaftaler mere synlige og centralt styre grænseoverskridende forretningsprocesser”, siger Gisele Belotto, Principal, Tax, International Tax - Trade and Customs hos KPMG og fortsætter:

"Ved at bruge mange af vores egne værktøjer i kombination med vores alliancepartneres har vi været i stand til at optimere vores globale handelsprocesser og handelsaftalekvalifikationer for at øge effektiviteten, sænke omkostningerne, forbedre kontrollen og reducere risikoen på tværs af vores forretning”. 

Læs også: Indien udfordrer Kinas status som verdens fabrik

"Med Oracle har vi været i stand til at øge produktiviteten og reducere den tid, det tager at behandle fragtomkostninger”, siger Satish Sharma, President APMEA hos Apollo Tyres. 

"Med Oracle Transportation Management er vores synlighed i forsyningskæden øget, hvilket har gjort det muligt for os at eliminere flere revisionskontroller og administrative opgaver omkring fragtregninger og revisionsprocesser. Virksomheden har oplevet en stor stigning i effektiviteten og en reduktion i antallet af fejl”, fortsætter Satish Sharma.

Kilde: Oracle

/ PiB

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Prøv næste generation af gaffeltrucks hos Toyota Material Handling i Vejle

Slimstock Nordic

Sponseret

An opinion Making Artificial Intelligence (AI) land in supply chain practice

Relateret indhold

12.09.2025SCM.dk

EU vil rydde op i udbudsmarkedet: Lav pris må ikke være altafgørende

11.09.2025SCM.dk

Ny IT-platform skal give installatører overblik over indkøb og rabatter

03.09.2025SCM.dk

Der er råstoffer for milliarder i europæernes skuffer

18.08.2025SCM.dk

Ny rapport: Børnearbejde falder markant og flere børn kommer i skole verden over

18.08.2025SCM.dk

Onlinehandlen står stærkt trods lav forbrugertillid

15.08.2025SCM.dk

Grossister oplever vækst i svindelindkøb

15.08.2025SCM.dk

Sådan diversificerer tech-virksomheder forsyningskæden

13.08.2025SCM.dk

Ny handelsaftale med USA kan koste danske eksportører dyrt

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dansk Standard
Webinar
Bliv en del af Dansk Standards SDG-netværk

Vil I være med til at sætte handling bag ordene og gøre en reel forskel med FN’s verdensmål? Så kom og hør, hvordan Dansk Standards SDG-netværk kan give jer den nødvendige indsigt og inspiration til at arbejde strategisk og målrettet med verdensmålene i jeres organisation. I bliver introduceret til en praktisk guide, der gør det lettere at omsætte ambitioner til konkret handling – uanset hvor langt I er i processen.

Dato

17.09.2025

Tid

09:30

Sted

Online på Teams

BITO Storage Systems Nordic A/S
Webinar
BITO inviterer igen til gratis webinar: 'Find den perfekte lagerløsning til din virksomhed'

Vores webinar tilbage i juni var en stor succes! Hvis du gik glip af det, så får du her en ny chance den 17. september.2025.

Dato

17.09.2025

Tid

11:00

Sted

Online via TwentyThree

Fellowmind Denmark A/S
Webinar
Copilot Agents Special

Hvordan kan Copilot Agents optimere din arbejdsdag?

Dato

17.09.2025

Tid

13:00

Sted

Online

DNV Business Assurance Denmark
Uddannelse
Kvalitetsleder

Kompetencegivende kvalitetslederuddannelse

Dato

18.09.2025

Sted

Odense

Bureau Veritas
Seminar
ISO 14001 Inspirationsseminar

I løbet af ISO 14001 Inspirationsseminaret får du forståelse for ISO 14001 standarden og bliver i stand til at vurdere den miljømæssige bæredygtighed i din virksomheds miljøledelsessystem i forhold til de strategiske og operationelle kravelementer i ISO 14001 standarden.

Dato

18.09.2025

Tid

08:30

Sted

Fredericia

Implement Consulting Group
Webinar
Boost production scheduling efficiency with SAP PP/DS Boost production scheduling efficiency with SAP PP/DS

Effective PP/DS integration and advanced workload management

Dato

18.09.2025

Tid

10:00

Sted

Online