Nu gennemfører RS Components en gennemgribende digital transformation

Allerede i løbet af 2020 og corona-hjemsendelserne har danske RS Componenets opgraderet deres kundeservicecentre og den digitale infrastruktur. Nu hjælper Orange Business Services virksomheden endnu engang blot med et meget større projekt: nu står hele virksomheden for tur.

"Den nye Orange Business Services-infrastruktur sikrer, at vi kan give vores kunder et sikkert, modstandsdygtigt og fremtidssikret omnichannel-tilbud, og samtidigt sikre vores muligheder for fjernarbejde, ” siger Jes Riley, IT-chef hos RS Components. Foto: RS Components..

03.05.2021

SCM.dk

”Vores transformation med Orange Business Services ved roret har hidtil været meget effektiv. Vi har et godt samarbejde og et ægte partnerskab. Den nye Orange Business Services-infrastruktur sikrer, at vi kan give vores kunder et sikkert, modstandsdygtigt og fremtidssikret omnichannel-tilbud, og samtidigt sikre vores muligheder for fjernarbejde, ” siger Jes Riley, der er IT-chef hos RS Components i en pressemeddelelse.

RS Components blev grundlagt i Danmark i 1937 og er i dagen global leverandør af løsninger og komponenter til industrielle kunder. De har netop indgået en global kontrakt med Orange Business Services, der skal stå for en end-to-end managed services-løsning, der skal transformere hele RS Components globale infrastruktur, digitalisere salgsprocesserne og migrere virksomhedens kontaktcenter-aktiviteter til skyen.

Læs også: SMV’er skal holde trit, når det gælder digitalisering

RS Components kommer til at få en fuldt integreret cloudbaseret platform til samarbejde og kundeservice, der samler front- og back-office funktionerne til ét hele. Hertil kommer, at RS Components har valgt Orange Business Services som deres eneste leverandør af SD-WAN, LAN, it-sikkerhed, konference, video, tale og kontaktcentersupport og -service.

”RS Components kontaktcenterløsning står for en betydelig indtægtsstrøm og er afgørende for deres fremtidige forretningssucces. Og med et ambitiøst ønske til en ny netværksinfrastruktur var det vigtigt for RS Components at vælge en partner, der kunne støtte dem i at nå deres digitale ambitioner. Vi har hjulpet dem med at finde svar på deres forretningsmæssige udfordringer og dét er vi stolte over,” siger Kristof Symons, direktør for Orange Business Services International.

Læs også: Data, dynamik og digitalisering – det har forsyningskæder lært af coronakrisen

Projekterne er en central del af RS Components digitale transformation og har som mål at reducere omkostninger, modernisere netværket og indføre nye teknologier, herunder SD-WAN og telefoni-opgraderinger, der skal fremtidssikre deres teknologiske platform. Med et fuldt integreret økosystem, der integrerer konnektivitet, cybersikkerhed, samarbejde og kundebetjening i én og samme platform, vil RS Components kunne fjernadministrere sin online forretning på tværs af 32 lande.

Samtidig åbner det op for, at virksomheden kan skabe nye services og fastholde sin position i et meget konkurrencepræget marked. Både kunder og partnere kommer til at få en kundeoplevelse af høj kvalitet, uanset hvilken af de mange kanaler (både telefonisk og online) de vælger.

- KCP

Bredana Axcite A/S

Sponseret

SCM-dagen sætter fokus på optimering af Supply Chain og WMS

Slimstock Nordic

Sponseret

An opinion Making Artificial Intelligence (AI) land in supply chain practice

Relateret indhold

14.06.2025SCM.dk

Frygt for lukning af Hormuz-strædet

13.06.2025SCM.dk

Skibsfarten holder vejret efter angreb

12.06.2025SCM.dk

Roima styrker globale forsyningskæder med opkøb af australske TilliT

12.06.2025SCM.dk

Globale fragtkæder er ramt af usikkerheder på mange fronter

11.06.2025SCM.dk

Nyt digitalt importsystem skaber bekymring blandt speditører

06.06.2025SCM.dk

DHL tager 30 elektriske lastbiler i brug som transport-as-a-service

05.06.2025SCM.dk

Clarksons: Skibsfartens grønne omstilling fortsætter trods geopolitiske rystelser

03.06.2025SCM.dk

EREV-teknologien forlænger rækkevidde for den tunge transport

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
DNV Business Assurance Denmark
Kursus
ISO/IEC 42001: 2023 Artificial Intelligence Management System Foundation

This two-day course provides an overview of the ISO/IEC 42001 standard and essential knowledge required for the establishment, implementation, maintenance, and continuous improvement of a responsible Artificial Intelligence Management System (AIMS).

Dato

16.06.2025

Sted

Online

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
ISO/IEC 27001 Lead Implementer – Certificeret af PECB

Få bevis på dine kompetencer som ISO/IEC Lead Implementer med den internationale certificering fra PECB.

Dato

16.06.2025

Sted

Copenhagen

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Kvalitetskultur

Et effektivt ledelsessystem er kernen i en effektiv virksomhed og driver virksomheden frem mod sine strategiske mål. Det effektive ledelsessystem bør derfor forholde sig til sine interessenters behov og forventninger, risici og muligheder, lovkrav og ikke mindst organisationens værdier og kultur.

Dato

16.06.2025

Sted

Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
CQI and IRCA QMS Lead Auditorkursus baseret på ISO 9001:2015 (Dansk)

5 dages intensivt kursus der giver dig den fornødne viden og færdigheder, så du efter endt træning kan organisere og lede audits af kvalitetsledelsessystemer baseret på ISO 9001:2015. CQI and IRCA Nr.: 17898

Dato

16.06.2025

Sted

Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
APQP4WIND Management Awareness Training

Event Description

Dato

16.06.2025

Tid

08:30

Sted

Online

Fellowmind Denmark A/S
Webinar
Forstå hvad en dansk Azure-region betyder for din virksomhed

Microsofts nye datacenterregion består af tre lokationer i Roskilde, Køge og Høje Taastrup. Her opbevares data lokalt i overensstemmelse med både danske og europæiske regler.

Dato

16.06.2025

Tid

13:00

Sted

Online