UPS udvider jernbaneforbindelsen mellem Kina og Europa

Hos UPS har man for nylig tilføjet seks nye stop på ruten mellem Kina og Europa for at give kunderne mulighed for at vælge jernbaneforbindelsen som et alternativ til andre fragt-former.

Fremover skal jernbaneforbindelsen mellem Kina og Europa stoppe flere steder - UPS har nemlig for nylig tilføjet i alt seks nye stationer. Foto: UPS.

03.04.2017

SCM.dk

De nye stationer skal fremadrettet give kunderne mulighed for at reducere deres supply chain-omkostninger og samtidig skabe en bedre balance i omkostningerne, når det kommer til krav for transittid. 

I Kina er de nyligt tilføjede stationer placeret i byerne Changsha, Chongqing, Suzhou og Wuhan. Disse er blevet tilføjet til de allerede eksisterende stationer i Zhengzhou og Chengdu. 

I Europa ligger de nye stationer i Duisburg i Tyskland og i Warszawa i Polen, og supplerer de eksisterende i Lodz i Polen og i Hamborg i Tyskland.

”Med vores jernbaneforbindelse mellem Kina og Europa kan vores kunder spare op til 65 procent i forhold til fragt via fly, og så kan de samtidig forbedre transittiden med 40 procent i forhold til traditionel søfragt”, siger Cindy Miller, der er formand for UPS Global Freight Forwarding.

”Ved at give kunderne mulighed for at skabe balance i deres omkostninger og tilbyde hurtigere levering er UPS forpligtet til at hjælpe virksomheder i Kina og Europa med at lykkes med at ekspandere", siger hun.

Valg af nye stationer
Ifølge UPS er de fire nye kinesiske stationer udvalgt grundet deres beliggenhed i forhold til den industrielle produktion i provinsen og deres generelle betydning som kommercielle og kulturelle centre i landet.

I Europa ligger Duisburg i hjertet af det industrielle Ruhr-område i Tyskland, hvilket giver adgang til både flod, jernbane, landevej og lufttransport. Deruder har UPS fundet det nye stop i Warszawa oplagt, da det udgør et center for e-handel, forskning & udvikling og industriel produktion.

Læs også: Kinesisk-britisk jernbane kan true lufttransporten

Samtidig gør UPS også opmærksom på det bæredygtige element i deres jernbaneforbindelse, idet denne udleder 25 gange mindre CO2 end luftfragt. Samtidig udsender den mindre NO2, ikke-metanholdige karbonhybrider (NMCH) og svovldioxid end søfragt.

- EL

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Effektivitet, komfort og lavere omkostninger: Derfor vælger flere den nye Traigo48 fra Toyota

Slimstock Nordic

Sponseret

An opinion Making Artificial Intelligence (AI) land in supply chain practice

Relateret indhold

16.06.2025Consafe Logistics

Sponseret

Fremtidens Lagerstyring: Download Rapporten med 5 Nøgletal og Indsigter

16.06.2025Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Effektivitet, komfort og lavere omkostninger: Derfor vælger flere den nye Traigo48 fra Toyota

12.06.2025SCM.dk

Drømmeland rykker ind i nyt logistiklager

11.06.2025SCM.dk

Indspark: Fremtidens lagermedarbejder løfter mindre og lærer mere

11.06.2025N.C. Nielsen A/S

Sponseret

Linde el-truck gør IBF-logistik lidt grønnere

06.06.2025PALOMAT

Sponseret

Hjælp fra førerløs truck sikrer 30 % vækst

06.06.2025SCM.dk

Textile Logistics opnår skarpere drift med nyt lagersystem

02.06.2025Roima Intelligence

Sponseret

Fra ERP til WMS: Arctic Import optimerer lagerstyring

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle