Billigere dagligvarer og mere inspiration online

Nemlig har udviklet en ny strategi, der skal gøre det lettere at handle dagligvarer på nettet med lavere priser, personlig service og et univers, der hjælper danskerne med at løse hverdagsmåltidet

“Langt de fleste danskere stiller hver eneste dag sig selv det samme spørgsmål: Hvad skal vi have at spise i aften? Det spørgsmål skal vi gøre det meget lettere at svare på, og derfor kommer vi til at investere ind i at skabe et endnu mere inspirerende og prisfokuseret måltidsunivers. Hver uge kan man for eksempel finde opskrifter, der tager udgangspunkt i ugens tilbud”, siger CEO Stefan Plenge. Foto: 123rf.com

04.09.2025

SCM.dk

Efter en periode med stramt omkostningsfokus har nemlig nu lagt fundamentet til vækst. Med en ny strategi i hånden sigter virksomheden mod en vækst på 45 procent i strategiperioden og en permanent positiv bundlinje.

“Vi har fået endnu bedre styr på driften og nemlig står et stærkere sted end nogensinde. Nu handler det om at sætte fart på væksten og for alvor flytte kunder over til at handle dagligvarer online. Her skal blandt andet en betydelig investering i lavere varepriser og leveringsgebyrer gøre nemlig interessant for mange flere danskere”, siger CEO Stefan Plenge.

Strategien er baseret på omfattende kunde- og forbrugeranalyser, der kortlagde danskernes behov i forbindelse med inspiration, indkøb, levering og tilberedning af mad. Det handler om at levere en indkøbsoplevelse, der er nem, relevant og til at betale – og samtidig tage ansvar for kvalitet og service i alle led. En central del af strategien bliver at gøre det lettere for kunderne at få styr på aftensmåltidet, der er en af de helt store udfordringer i hverdagen.

“Langt de fleste danskere stiller hver eneste dag sig selv det samme spørgsmål: Hvad skal vi have at spise i aften? Det spørgsmål skal vi gøre det meget lettere at svare på, og derfor kommer vi til at investere ind i at skabe et endnu mere inspirerende og prisfokuseret måltidsunivers. Hver uge kan man for eksempel finde opskrifter, der tager udgangspunkt i ugens tilbud”, siger Stefan Plenge.

Læs også: Kunsten at navigere i told-befængt farvand

Som den eneste rendyrkede online dagligvareaktør i Danmark har nemlig en særlig mulighed for at gentænke, hvordan dagligvarer handles. Nye investeringer i automatisering, digital personalisering og logistik skal gøre forretningen i stand til at være blandt de billigste i markedet og styrke relationen til kunderne:

“Med en endnu mere personlig indkøbsoplevelse vil kunderne hver især kunne handle efter præcis deres ønsker. Når vi lykkes med det samtidig med endnu mere attraktive priser, er vi sikre på, at langt flere danskere vil ønske dagligvarer og måltider leveret til hoveddøren”, afslutter Stefan Plenge.

Fakta om strategien
Strategiperioden løber til og med juli 2028
Målet er at vækste omsætningen med 45 procent i perioden og opnå en permanent positiv bundlinje
Strategien bygger på omfattende kundeanalyser og vil resultere i markante investeringer i lavere priser, en ny og mere personaliseret kundeoplevelse og endnu mere ansvarlighed
Væksten skal drives af både nye kunder og øget loyalitet blandt eksisterende kunder

Kilde: Nemlig

/ PiB

N.C. Nielsen A/S

Sponseret

Førerkomfort i fokus ved MillPart-truckvalg

Slimstock Nordic

Sponseret

An opinion Making Artificial Intelligence (AI) land in supply chain practice

Relateret indhold

04.09.2025SCM.dk

Billigere dagligvarer og mere inspiration online

04.09.2025SCM.dk

Sådan forbedrer I resiliens i forsyningskæden i en forstyrret verden

02.09.2025Descartes

Sponseret

Descartes lancerer AI-løsning til mere effektiv screening af handelspartnere

28.08.2025SCM.dk

Kunsten at navigere i told-befængt farvand

27.08.2025SCM.dk

Analyse: Diversiteten i toppen af dansk erhvervsliv står næsten stille

21.08.2025SCM.dk

Indspark: Fra tilfredshed til forståelse - brug kundernes stemme som strategisk kompas

21.08.2025SCM.dk

Forsyningskæder skal være agile – men hvad vil det egentlig sige?

15.08.2025GS1 Denmark

Sponseret

Lige om lidt rammer producentansvar for emballager stort set alle danske virksomheder

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle