Bring går over til CO2-fri levering

Logistikvirksomheden Bring vil inden året er omme udelukkende anvende transportmidler, der ikke udleder CO2, på den sidste del af sine ruter. Cargocykler og elbiler vil herefter stå for last mile-omdelingen af pakker i storbyer som Stockholm, Göteborg og København.

Cargocyklerne har kapacitet til at laste op til 300kg/3m³ pr. last, og elbilerne har en kapacitet på 705kg/4.2m³ pr. last. PR-foto..

21.06.2018

SCM.dk

I 2025 vil virksomheden Bring udelukkende anvende vedvarende energi til sine bygninger og køretøjer, lyder et af selskabets bæredygtighedsmål.

Og disse ambitioner tager virksomheden nu hul på. I praksis betyder det, at Bring vil bruge cargocykler og elbiler til den sidste del af leveringen, også kaldet 'the last mile' ud til forbrugerne, der bor i storbyerne Stockholm, Göteborg, København og Malmø.

Læs også: Vil være rollemodel for en CO2-tung industri

Allerede til sommer lyder startskuddet til Brings bæredygtige distribution i Stockholm. I løbet af året vil resten af byerne gradvist følge trop.

”Det, at vi nu kan tilbyde en helt fossilfri transport på sidste del af hjemmeleverancerne, er et godt eksempel på, at Bring er frontløber i transportbranchen, når det kommer til miljø. Vi skaber merværdi og tilbyder vores kunder en mere gnidningsfri og bæredygtig leveringsmulighed”, siger direktør for Bring Express, Thomas Tscherning.

Hurtig og nem transport i trafikale storbyer
Foruden at være skånsomme for miljøet så er de CO2-neutrale transportformer fordelagtige i storbyer med meget trafik. Med de handy elcykler og elbiler bliver det f.eks. nemmere at finde parkering, tættere på modtagernes hjem, end med det ville have været med en større bil.

Læs også: MiR lancerer eftersprugt mobil robot til tung transport

"Gennem denne ændring styrker vi vores position i branchen inden for bæredygtige transportløsninger. Den hurtigt voksende e-handel kræver smarte løsninger, der ikke øger miljøbelastningen, samtidig med at den voksende efterspørgsel på mere klimavenlig og nemmere levering fra vores kunder til den endelige forbruger bliver opfyldt”, forklarer Thomas Tscherning om implementeringen af de nye transportmidler.

- EST

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Når gaffeltrucken koster mere end den giver

Hans Schourup A/S

Sponseret

Humanoide robotter – den næste game changer i logistik og produktion

Relateret indhold

18.12.2025Dematic

Sponseret

Dematic Integrates a Pallet AS/RS in Latest Expansion for Spanish Workwear Giant Velilla

12.12.2025SCM.dk

Nyt logistisk supercenter åbner i Ringsted

11.12.2025SCM.dk

JYSK åbner nyt distributionscenter i Italien i 2027

08.12.2025SCM.dk

Mobile robotter: Fra faste ruter til intelligent høj fleksibilitet

05.12.2025Körber Supply Chain DK A/S

Sponseret

AMR’er kræver volumen: sådan får du reel ROI på robotterne

04.12.2025Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Når gaffeltrucken koster mere end den giver

04.12.2025SCM.dk

9 AGV’er servicerer på tiende år JYSKs distributionscenter i Danmark

02.12.2025SCM.dk

AI løfter lagerdrift fra automatisering til strategisk styrke

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Seneste temaer

Se alle

Events

Se alle