Bring går over til CO2-fri levering

Logistikvirksomheden Bring vil inden året er omme udelukkende anvende transportmidler, der ikke udleder CO2, på den sidste del af sine ruter. Cargocykler og elbiler vil herefter stå for last mile-omdelingen af pakker i storbyer som Stockholm, Göteborg og København.

Cargocyklerne har kapacitet til at laste op til 300kg/3m³ pr. last, og elbilerne har en kapacitet på 705kg/4.2m³ pr. last. PR-foto..

21.06.2018

SCM.dk

I 2025 vil virksomheden Bring udelukkende anvende vedvarende energi til sine bygninger og køretøjer, lyder et af selskabets bæredygtighedsmål.

Og disse ambitioner tager virksomheden nu hul på. I praksis betyder det, at Bring vil bruge cargocykler og elbiler til den sidste del af leveringen, også kaldet 'the last mile' ud til forbrugerne, der bor i storbyerne Stockholm, Göteborg, København og Malmø.

Læs også: Vil være rollemodel for en CO2-tung industri

Allerede til sommer lyder startskuddet til Brings bæredygtige distribution i Stockholm. I løbet af året vil resten af byerne gradvist følge trop.

”Det, at vi nu kan tilbyde en helt fossilfri transport på sidste del af hjemmeleverancerne, er et godt eksempel på, at Bring er frontløber i transportbranchen, når det kommer til miljø. Vi skaber merværdi og tilbyder vores kunder en mere gnidningsfri og bæredygtig leveringsmulighed”, siger direktør for Bring Express, Thomas Tscherning.

Hurtig og nem transport i trafikale storbyer
Foruden at være skånsomme for miljøet så er de CO2-neutrale transportformer fordelagtige i storbyer med meget trafik. Med de handy elcykler og elbiler bliver det f.eks. nemmere at finde parkering, tættere på modtagernes hjem, end med det ville have været med en større bil.

Læs også: MiR lancerer eftersprugt mobil robot til tung transport

"Gennem denne ændring styrker vi vores position i branchen inden for bæredygtige transportløsninger. Den hurtigt voksende e-handel kræver smarte løsninger, der ikke øger miljøbelastningen, samtidig med at den voksende efterspørgsel på mere klimavenlig og nemmere levering fra vores kunder til den endelige forbruger bliver opfyldt”, forklarer Thomas Tscherning om implementeringen af de nye transportmidler.

- EST

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Ny Toyota Traigo48-serie med uovertruffent design og banebrydende ydeevne

Apport Systems A/S

Sponseret

Lagerstyring på autopilot - få dit lager til at tænke selv

Relateret indhold

29.04.2025KNAPP A/S

Sponseret

Grossist investerer i fremtidens kundebehov

28.04.2025SSI Schäfer

Sponseret

Apotea og SSI SCHÄFER fortsætter deres langsigtede partnerskab

28.04.2025Brother Nordic A/S

Sponseret

Tag din lagerstyring til nye højder med RFID-labels

28.04.2025SCM.dk

Lageret kan ikke længere bare ’kaste flere folk ind’ i højsæsoner

28.04.2025Swisslog

Sponseret

Interview med Swisslogs Predrag Djukanovic om AMR'er og den rolle, de spiller i fremtiden for lagre og forsyningskæder.

28.04.2025Körber Supply Chain DK A/S

Sponseret

Hvorfor den rigtige software er nøglen til succesfuld lagerautomatisering

28.04.2025Hans Schourup A/S

Sponseret

Effektiv lagerstyring med fokus på bæredygtighed

28.04.2025Apport Systems A/S

Sponseret

Sådan får du flow i intralogistikken med MES og WMS i samspil

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle