Dansk pakkeboks-aktør vokser med ekspresfart

SwipBox er én ud af blot syv danske virksomheder på listen, som udgives en gang om året af Financial Times. Dette understreger styrken i den agile forretningsmodel bag virksomhedens fleksible produktkoncept.

SwipBox er desuden én blandt kun 30 procent af virksomheder, der figurerer på listen i både 2022 og 2023. Virksomheden har formået at udnytte trends på markedet og forstår brugernes adfærd og behov. Foto: SwipBox..

27.03.2023

SCM.dk

SwipBox er desuden én blandt kun 30 procent af virksomheder, der figurerer på listen i både 2022 og 2023. Virksomheden har formået at udnytte trends på markedet og forstår brugernes adfærd og behov. Dette understreger deres vækstrate, som var høj nok til en plads på FT-listen.
En placering her kræver, at virksomheder har haft en gennemsnitlig vækstrate på minimum 36,2
procent i perioden 2018-2021.

“Vi er meget stolte af at opnå en placering på denne liste to år i træk”, siger SwipBox CCO Kasper
Cort og fortsætter:

”På nuværende tidspunkt er der installeret Infinity pakkebokse i ti forskellige
lande, og vi har taget hul på et spændende 2023 med projekter, der involverer eksisterende
såvel som nye partnere og markeder. Det er uden tvivl vores fortsatte fokus på innovation og
tæt samarbejde med alle interessenter, der er nøglen til vores fortsatte vækst”.

Læs også: WMS-udbyder får ny kapital og er klar til vækst

I Danmark er der installeret flere tusinde Infinity pakkebokse under brandet Nærboks.
Den udendørs Infinity pakkeboks blev lanceret et år før coronas indtog og tog brugervenlighed
og bekvemmelighed til et nyt niveau. Den batteridrevne pakkeboks betjenes udelukkende via
apps og kommunikerer via Bluetooth i stedet for Wi-Fi og har derfor ikke behov for hverken
skærm eller kabelføring. Det gør den ekstremt fleksibel i forhold til placering, samtidig med at
der er adgang til boksen 24/7. Netop dette gjorde også boksen ideel til brug under en pandemi,
hvor flere butikker var lukket, og mange generelt var meget forsigtige med at røre ved de samme
overflader som andre.

Pandemien gav et stort boost til onlinehandelen. Den adfærd, forbrugerne tillagde sig under
corona, har holdt ved. SwipBox ser dermed fortsat en stigende interesse for deres app-betjente
pakkebokse.

- PiB

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Effektivitet, komfort og lavere omkostninger: Derfor vælger flere den nye Traigo48 fra Toyota

Slimstock Nordic

Sponseret

An opinion Making Artificial Intelligence (AI) land in supply chain practice

Relateret indhold

16.06.2025Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Effektivitet, komfort og lavere omkostninger: Derfor vælger flere den nye Traigo48 fra Toyota

12.06.2025SCM.dk

Drømmeland rykker ind i nyt logistiklager

11.06.2025SCM.dk

Indspark: Fremtidens lagermedarbejder løfter mindre og lærer mere

11.06.2025N.C. Nielsen A/S

Sponseret

Linde el-truck gør IBF-logistik lidt grønnere

06.06.2025PALOMAT

Sponseret

Hjælp fra førerløs truck sikrer 30 % vækst

06.06.2025SCM.dk

Textile Logistics opnår skarpere drift med nyt lagersystem

02.06.2025Roima Intelligence

Sponseret

Fra ERP til WMS: Arctic Import optimerer lagerstyring

02.06.2025SSI Schäfer

Sponseret

Skræddersyet løsning for fuld sekvenskontrol

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle