DB Schenker går forrest med ny online markedsplads

Transport- og logistikvirksomheden DB Schenker har tegnet millionkontrakt med den globale online markedsplads uShip. Derved bliver DB Schenker blandt de første i Europa til at få en online markedspladsplatform.

DB Schenker har indgået et million-samarbejde med uShip, hvilket har ført til en ny, online markedsplads. Foto: DB Schenker..

12.07.2016

SCM.dk

Fem års partnerskab faldt på plads, da DB Schenker for nyligt tegnede kontrakt med det amerikanske firma uShip for op imod 70 millioner kroner. Dermed får DB Schenker rettighederne til uShips fragtbookingsoftware i Europa.

Læs også: DB Schenker udvider til Dubai og Kina

”Med vores nye partnerskab er vi blandt de første i Europa til at få en online markedspladsplatform. Målet er at udnytte nye digitale muligheder, der flytter gods hurtigere og mere effektivt for dermed at optimere services for vores kunder og samarbejdspartnere”, udtaler Henrik Dam Larsen, Managing Director i DB Schenker Danmark.

Valget faldt på netop uShip, da virksomheden siden 2003 succesfuldt har matchet transportkunder med transportvirksomheder i over 19 lande, lyder det fra DB Schenker.

Større effektivitet og optimering
uShip går forrest, når det kommer til booking af godstransport via mobile enheder såsom smartphones og tablets. Og det er noget, som vil komme DB Schenker til gode.

”DB Schenker vil som markedsleder inden for europæisk landtransport trække på det meget store potentiale, som vi har for større effektivitet og yderligere optimering af vores omfattende landtransportnetværk til fordel for både vores kunder og vognmænd”, siger Kent Larsen, Sales Director i DB Schenker Danmark.

Drive4Schenker
I slutningen af 2016 vil Schenker-virksomheden lancere sin egen Drive4Schenker-online markedsplads, som vil bruge uShips softwareplatform til at matche positionen på lastbil og gods, så den nærmeste ledige lastbil benyttes til afhentning.

Læs også: Schenker sænker CO2-udledningen

”Dermed bliver omkring 25.000 Schenker godkendte transportpartnere i stand til at finde yderligere gods undervejs på deres ruter. For kunderne vil uShip-platformen betyde hurtigere service, fordi transportordre og godskapacitet vil være synlig med det samme”, forklarer Henrik Dam Larsen.

Drive4Schenker bliver til at starte med integreret ved landtransporter fra Tyskland og andre udvalgte europæiske lande. Derefter vil det blive integreret i hele DB Schenkers vidtrækkende europæiske landtransport-netværk lidt efter lidt.

- KLZ

N.C. Nielsen A/S

Sponseret

Helt elektrisk, 100% Terberg, RT253EV redefinerer RoRo-transport

Hans Schourup A/S

Sponseret

Humanoide robotter – den næste game changer i logistik og produktion

Relateret indhold

21.11.2025SCM.dk

Forsyningskæden er cybersikkerhedens svageste led

20.11.2025Fellowmind Denmark A/S

Sponseret

PacsOn automatiserer ordreflowet med AI

20.11.2025Delfi Technologies A/S

Sponseret

Ny flagskibsbutik løfter standarden for elektronikhandel i Grønland

18.11.2025SCM.dk

Hybridtrusler rammer bredt og kræver målrettet cybersikkerhed

18.11.2025SCM.dk

Hackerangrebet der kostede 16,3 milliarder kroner

17.11.2025Delfi Technologies A/S

Sponseret

Natur, ekspertise og moderne retail mødes i Nuuk

17.11.2025SCM.dk

Varmepumper er den billigste vej til grøn industriel varme

17.11.2025SCM.dk

Hummel styrker lageret i Padborg med ny AI-drevet robotplukning

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Energiledelse efter ISO 50001:2018

Kurset Energiledelse efter ISO 50001:2018 er det rigtige sted at starte din kompetenceudvikling, hvis du er ny på energiledelsesområdet eller har brug for at få opdateret din grundlæggende viden om ISO 50001 standarden.

Dato

25.11.2025

Sted

Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Ledelsens evaluering

Er din virksomhed certificeret, stilles der krav om, at I løbende gennemfører Ledelsens evaluering. Men hvordan gøres det mest effektivt og hvad kan vi lære af de virksomheder, der lykkes bedst med at gennemføre Ledelsens evaluering.

Dato

25.11.2025

Sted

Odense

Bureau Veritas
Kursus
Root Cause Analysis (RCA)

Årsagsanalyse bruges til at forbedre produktkvalitet, minimere sikkerhedsrisici og opfylde regulative krav. Det hjælper virksomheder til at identificere de underliggende årsager til afvigelser, så de kan implementere nødvendige ændringer for at forhindre gentagelse. Dette kan omfatte alt fra kvalitetsproblemer i et produkt til fødevaresikkerhedsproblemer som kemiske-, mikrobiologiske- og fremmedlegemerisici. Desuden anvendes årsagsanalyser ofte til dokumentationen af løsninger på eventuelle problemer eller hændelser, som er nødvendige ifølge regler, regulativer og ledelsesstandarder. Her er forståelsen for forskellen mellem korrigerende – og forebyggende handlinger nøglestenen.

Dato

25.11.2025

Tid

08:30

Sted

Kgs Lyngby

STILL Danmark A/S
Messe
GRAND OPENING!

Still Danmark inviterer til Åbent Hus I nyt showroom i Kolding

Dato

25.11.2025

Tid

09:00

Sted

Essen 32, 6000 Kolding

Dansk Standard
Kursus
Revision af ISO 9001:2026 – bliv klædt på til de kommende ændringer

Få overblik over de vigtigste ændringer i revisionen af ISO 9001, og hvad de betyder for dig, der arbejder med kvalitetsledelse i hverdagen. På kurset får du indsigt i ændringerne, forståelse for tankerne bag revisionen samt konkrete input til, hvordan du kan komme på forkant med de nye krav.

Dato

25.11.2025

Tid

09:00

Sted

Online

AGR
Webinar
Chain reactions: The spark behind smarter supply chain decisions

Supply chain: The hidden link in financial success

Dato

25.11.2025

Tid

14:30

Sted

Online on LinkedIn