DHL igen kåret som en af verdens bedste arbejdspladser

Great Place to Work har netop kåret de virksomheder i verden, der har den allerhøjeste medarbejdertilfredshed, og endnu engang ligger transportvirksomheden DHL Express i den absolutte top.

Det ruller på skinner for DHL, der endnu engang er udråbt til en af verdens bedste arbejdspladser. PR-foto..

14.11.2019

SCM.dk

Ved Great Place to Works årlige kåring placerede transportgiganten sig således internationalt på en fjerdeplads, mens det i Danmark med en placering som nr. 3 ikke helt lykkedes at forsvare sidste års førsteplads.

”Der er en sjælden imødekommenhed, engagement og hjertevarme her. Det mærkes tydeligt, når man ankommer som ny", siger HR-direktør i DHL Express, Sarah Gertraude Olsen. Foto: DHL Express.

”Vi fokuserer dagligt benhårdt på at være en fantastisk arbejdsplads, med engagerede medarbejdere og dygtige ledere med people skills, der alle hver eneste dag går på arbejde med ønsket om at skabe den bedste arbejdsdag for sig selv, kollegaerne og vores kunder”, siger HR-direktør i DHL Express, Sarah Gertraude Olsen, og fortsætter:

”Blandt andet arbejder vi rigtig meget med at skabe og vedligeholde en familiefølelse og følelsen af at høre til. Det gør vi rigtig meget gennem vores adfærd og ved at træne samtlige medarbejdere”.

Hun er selv kommet til i virksomheden for kort tid siden og har derfor også mærket, hvordan DHL Express’ virksomhedskultur er så markant anderledes end andre steder, hun har arbejdet.

”Der er en sjælden imødekommenhed, engagement og hjertevarme her. Det mærkes tydeligt, når man ankommer som ny. Derudover er der en tydelig respekt for alles funktioner og deres individuelle bidrag til forretningen”, siger Sarah Gertraude Olsen og fortsætter:

”Her er en flad og meget transparent organisation og vi arbejder hele tiden med vores adfærd og med en stærk konstruktiv og anerkendende feedbackkultur. Det påvirker det interne samarbejde og kulturen, og kunderne kan mærke det lige så snart, de er i kontakt med os”.

Den mest globale virksomhed i verden
Det afspejler sig altså også i resultaterne fra Great Place to Works internationale undersøgelse, hvor mere end 8.000 virksomheder med tilsammen over 12 mio. ansatte har deltaget. Evalueringskriterierne er bygget op omkring tillid, og der analyseres på medarbejdernes forhold til ledelsen, hinanden og til deres job.

Michael Bush, der er adm. direktør for Great Place to Work, har da heller ikke andet end lovord tilovers for DHL’s placering og interne arbejde med tillid i kulturen.

”Hvis man tænker over, hvad flere end 100.000 mennesker hver dag gør i DHL, hvor de i mere end 220 lande leverer produkter og tjenester i de mest urbane og fjerntliggende hjørner af verden, er dette måske den mest globale virksomhed i verden”, siger han og fortsætter:

Læs også: DHL blandt verdens bedste arbejdspladser

”Når man så ovenikøbet tænker på alle de sprog-, kultur-, vejr- og lovgivningsmæssige udfordringer, de står over for hver dag og at de er med til at forbinde mennesker og forbedre deres liv, er DHL helt klart en af de mest bemærkelsesværdige virksomheder i verden. Hele 92 procent af alle deres medarbejdere fra top til bund siger, at det er en fantastisk arbejdsplads”.

- JMA

N.C. Nielsen A/S

Sponseret

Førerkomfort i fokus ved MillPart-truckvalg

Slimstock Nordic

Sponseret

An opinion Making Artificial Intelligence (AI) land in supply chain practice

Relateret indhold

12.09.2025SCM.dk

Ramaskrig om producentansvar midlertidigt slukket af Regeringen

11.09.2025SCM.dk

Metalformand fortsætter som formand for Nordic IN

10.09.2025SCM.dk

Arbejdskraft er virksomhedernes vigtigste krav til kommunerne

09.09.2025SCM.dk

Dyrere elmaterialer forhaler tempoet i den grønne omstilling

08.09.2025SCM.dk

Virksomheder misser at udnytte uddannelsesmuligheder trods stor mangel på faglærte

08.09.2025SCM.dk

ESG-mål bliver styringsværktøj i lederaflønning

05.09.2025SCM.dk

Analyse afslører store forskelle i kommunale erhvervsklima

05.09.2025PALOMAT

Sponseret

PRODUKTNYHED fra verdens største leverandør af pallemagasiner

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
DNV Business Assurance Denmark
Kursus
AQAP NATO Kvalitetsstandarder - grundkursus

Er din virksomhed leverandør til Forsvaret eller har I planer om at blive det? Hvis ja, vil du blive mødt af krav om bevis for efterlevelse af kravene i AQAP, som er NATOs standarder for kvalitetsstyring.

Dato

16.09.2025

Sted

Frederik VI´s Hotel, Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Auditorkursus i kvalitetsledelse

Formålet med kurset er at få et grundigt kendskab til de værktøjer og auditprincipper, der skal anvendes af auditorerne, for at virksomheden får det optimale udbytte af virksomhedens kvalitetsledelsessystem efter DS/EN ISO 9001:2015 og den interne audit.

Dato

16.09.2025

Sted

Odense

RELEX Solutions
Messe
RELEX Solutions at NRF

RELEX Solutions is heading to NRF 2025: Retail's Big Show Europe to showcase how our agentic AI transforms retail supply chain planning. Visit us at booth M-087!

Dato

16.09.2025

Sted

NRF 2025, Paris Expo Porte de Versailles

Dansk Standard
Kursus
Intern audit af et miljø- og kvalitetsledelsessystem

Få redskaber til at planlægge og udføre intern audit af din organisations ledelsessystem indenfor kvalitet og/eller miljø! På kurset får du styrket din forståelse af audit som værktøj til evaluering og forbedring af ledelsessystemet samt trænet din grundlæggende værktøjskasse som auditor.

Dato

16.09.2025

Sted

Dansk Standard, 12 etage, Lokale P Göteborg Plads 1 2150 Nordhavn

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
AQAP NATO Kvalitetsstandarder - grundkursus

Er din virksomhed leverandør til Forsvaret eller har I planer om at blive det? Hvis ja, vil du blive mødt af krav om bevis for efterlevelse af kravene i AQAP, som er NATOs standarder for kvalitetsstyring.

Dato

16.09.2025

Sted

Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Kvalitetskultur

Et effektivt ledelsessystem er kernen i en effektiv virksomhed og driver virksomheden frem mod sine strategiske mål. Det effektive ledelsessystem bør derfor forholde sig til sine interessenters behov og forventninger, risici og muligheder, lovkrav og ikke mindst organisationens værdier og kultur.

Dato

16.09.2025

Sted

Odense