DHL igen kåret som en af verdens bedste arbejdspladser

Great Place to Work har netop kåret de virksomheder i verden, der har den allerhøjeste medarbejdertilfredshed, og endnu engang ligger transportvirksomheden DHL Express i den absolutte top.

Det ruller på skinner for DHL, der endnu engang er udråbt til en af verdens bedste arbejdspladser. PR-foto..

14.11.2019

SCM.dk

Ved Great Place to Works årlige kåring placerede transportgiganten sig således internationalt på en fjerdeplads, mens det i Danmark med en placering som nr. 3 ikke helt lykkedes at forsvare sidste års førsteplads.

”Der er en sjælden imødekommenhed, engagement og hjertevarme her. Det mærkes tydeligt, når man ankommer som ny", siger HR-direktør i DHL Express, Sarah Gertraude Olsen. Foto: DHL Express.

”Vi fokuserer dagligt benhårdt på at være en fantastisk arbejdsplads, med engagerede medarbejdere og dygtige ledere med people skills, der alle hver eneste dag går på arbejde med ønsket om at skabe den bedste arbejdsdag for sig selv, kollegaerne og vores kunder”, siger HR-direktør i DHL Express, Sarah Gertraude Olsen, og fortsætter:

”Blandt andet arbejder vi rigtig meget med at skabe og vedligeholde en familiefølelse og følelsen af at høre til. Det gør vi rigtig meget gennem vores adfærd og ved at træne samtlige medarbejdere”.

Hun er selv kommet til i virksomheden for kort tid siden og har derfor også mærket, hvordan DHL Express’ virksomhedskultur er så markant anderledes end andre steder, hun har arbejdet.

”Der er en sjælden imødekommenhed, engagement og hjertevarme her. Det mærkes tydeligt, når man ankommer som ny. Derudover er der en tydelig respekt for alles funktioner og deres individuelle bidrag til forretningen”, siger Sarah Gertraude Olsen og fortsætter:

”Her er en flad og meget transparent organisation og vi arbejder hele tiden med vores adfærd og med en stærk konstruktiv og anerkendende feedbackkultur. Det påvirker det interne samarbejde og kulturen, og kunderne kan mærke det lige så snart, de er i kontakt med os”.

Den mest globale virksomhed i verden
Det afspejler sig altså også i resultaterne fra Great Place to Works internationale undersøgelse, hvor mere end 8.000 virksomheder med tilsammen over 12 mio. ansatte har deltaget. Evalueringskriterierne er bygget op omkring tillid, og der analyseres på medarbejdernes forhold til ledelsen, hinanden og til deres job.

Michael Bush, der er adm. direktør for Great Place to Work, har da heller ikke andet end lovord tilovers for DHL’s placering og interne arbejde med tillid i kulturen.

”Hvis man tænker over, hvad flere end 100.000 mennesker hver dag gør i DHL, hvor de i mere end 220 lande leverer produkter og tjenester i de mest urbane og fjerntliggende hjørner af verden, er dette måske den mest globale virksomhed i verden”, siger han og fortsætter:

Læs også: DHL blandt verdens bedste arbejdspladser

”Når man så ovenikøbet tænker på alle de sprog-, kultur-, vejr- og lovgivningsmæssige udfordringer, de står over for hver dag og at de er med til at forbinde mennesker og forbedre deres liv, er DHL helt klart en af de mest bemærkelsesværdige virksomheder i verden. Hele 92 procent af alle deres medarbejdere fra top til bund siger, at det er en fantastisk arbejdsplads”.

- JMA

amfori a.i.s.b.l.

Sponseret

Du kan ikke styre det, du ikke kan se: Håndtering af miljømæssige risici i globale forsyningskæder

Consafe Logistics

Sponseret

[Webinar] Smarter warehouse automation – lessons from a global retailer

Relateret indhold

11.11.2025SCM.dk

Nu sker det: Industriens brug af elektrificering oplever gennembrud

11.11.2025Delfi Technologies A/S

Sponseret

Genbrug på autopilot – nemt og smart

10.11.2025SCM.dk

Dansk Industri samler kræfterne for et stærkere beredskab

10.11.2025SCM.dk

ESG i forsyningskæden kræver solidt greb om scope 3

07.11.2025SCM.dk

Droner og betalingskaos får danskerne til at tage kriseberedskab alvorligt

07.11.2025PALOMAT

Sponseret

Slip for tunge løft – gør arbejdsmiljøet smartere med PALOMAT®

07.11.2025SCM.dk

Højesteret sår tvivl om Trumps toldpolitik

07.11.2025SCM.dk

FN slår fast: Målet om 1,5 graders opvarmning er tabt

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Auditorkursus i kvalitetsledelse

Formålet med kurset er at få et grundigt kendskab til de værktøjer og auditprincipper, der skal anvendes af auditorerne, for at virksomheden får det optimale udbytte af virksomhedens kvalitetsledelsessystem efter DS/EN ISO 9001:2015 og den interne audit.

Dato

12.11.2025

Sted

Odense

Dansk Standard
Kursus
Introduktion til standarden DS 21001:2025 – Ledelsessystemer for jernbanesikkerhed

Standarden DS 21001 for jernbanesikkerhed er blevet opdateret og udkommer nu i en 2025-version. På dette 1-dagskursus præsenteres den nye standard og de væsentligste forskelle til versionen fra 2020.

Dato

13.11.2025

Tid

09:00

Sted

Kosmopol, København K

Dansk Standard
Kursus
Introduktion til standarden DS 21001:2025 - Ledelsessystemer for jernbanesikkerhed

Standarden DS 21001 for jernbanesikkerhed er blevet opdateret og udkommer nu i en 2025-version. På dette 1-dagskursus præsenteres den nye standard og de væsentligste forskelle til versionen fra 2020

Dato

13.11.2025

Tid

09:00

Sted

Kosmopol, Fiolstræde 44, 1171 København K

Dansk Standard
Kursus
Functionel safety - ISO 13849

Dette kursus handler om konstruktion af sikkerhedsrelaterede styresystemer i henhold til ISO 13849-1.

Dato

13.11.2025

Tid

09:00

Sted

3S, Fredericia

Roima Intelligence
Webinar
Webinar: SCM + WMS accelererer modebranchens time-to-market

På dette webinar sætter ROIMA og e-SCM Solutions fokus på, hvordan samarbejde og udveksling af data på tværs af forsyningskæden er altafgørende og viser, hvordan moderne SCM- og WMS-løsninger i samspil kan accelerere time-to-market.

Dato

13.11.2025

Tid

11:00

Sted

Microsoft Teams

RELEX Solutions
Webinar
Webinar: Beyond the Blind Spots: AI-Powered Merchandising That Actually Works

Join RELEX and Suzy Monford, CEO of Food Sport International, to learn how AI-powered merchandising helps retailers detect shifts earlier, act more quickly, and ensure every decision counts.

Dato

13.11.2025

Tid

18:00

Sted

Online