DSV Solutions specialiserer sig i tekniktransport

DSV Solutions har gennem de senere år etableret sig som specialister i oplagring, transport og opsætning af teknisk udstyr.

22.10.2012

SCM.dk

”Uanset hvordan konjunkturerne vender, er der gang i markedet for ekstra services, fordi firmakunderne kan se et besparelsespotentiale”, siger Henrik Mørch, administrerende direktør i DSV Solutions Danmark. Foto: DSV. .

DSV Solutions tager sig blandt andet af at levere og opsætte kopimaskiner, hospitalssenge, it-udstyr og fladskærme for sine kunder.

Det kræver specielt udstyr og særlige kompetencer, fortæller Henrik Mørch, administrerende direktør i DSV Solutions Danmark.

”Vi træner vores folk, så de har de rette kompetencer og tekniske indsigt. For eksempel kan vores lagermand skrue en kopimaskine rigtigt sammen før levering, vores tester kan tjekke, at alt virker og chaufføren kan sætte kopimaskinen i netværksstikket ude hos kunden og instruere i, hvordan den virker”, siger han.

Stort potentiale
Henrik Mørch ser et stort potentiale i at udvikle endnu flere tillægsydelser i fremtiden og mener, at efterspørgslen er til stede, da det koster firmakunderne mange penge, hver gang forsyningskæden bliver brudt.

"Vi tager os af alt koordineringsbøvlet og kan levere en løsning fra start til slut, som kunden selvfølgelig betaler mere for, men gengæld får de en masse interne besparelser”, siger Henrik Mørch.

Læs også: Skræddersyet logistik vinder indpas

Han lægger ikke skjul på, at det stiller krav til koordineringen at drive en avanceret forsyningskæde med ekstra services for kunderne.

”Chauffører, der kan installere kopimaskiner, kommer måske ud på en længere rute, hvilket kræver en detaljeret ruteplanlægning. En sådan installation tager også længere tid end en simpel aflevering”, siger Henrik Mørch, der mener markedet for tillægsydelser står i fuldt flor. 

”Uanset hvordan konjunkturerne vender, er der gang i markedet for ekstra services, fordi firmakunderne kan se et besparelsespotentiale. På den anden side af krisen vil tillægsydelserne være en nøgle til hurtigere vækst, fordi firmaerne ikke skal bekymre sig om at hyre folk til de arbejdsopgaver, der ligger uden for virksomhedskundernes kernekompetencer. De kan outsource de dele til os, og så skal jeg være i stand til at eskalere min produktion”, siger Henrik Mørch.

Læs også: Schenker samler sine særydelser til drikkevarer

amfori a.i.s.b.l.

Sponseret

ESG i forsyningskæden: Sådan gentænker du risikostyring i en verden i forandring

Consafe Logistics

Sponseret

Smarter warehouse automation – lessons from a global retailer

Relateret indhold

03.11.2025Consafe Logistics

Sponseret

Smarter warehouse automation – lessons from a global retailer

31.10.2025KNAPP A/S

Sponseret

Automatiseret truck

31.10.2025EAB Lagerindretning

Sponseret

Plum Safety

30.10.2025ECK – Ejnar C. Kjeldsen A/S

Sponseret

WARDIAN - AI Anti-Kollisions System

28.10.2025Apport Systems A/S

Sponseret

Et nyt gear i logistikken – Cykelexperten finder balancen mellem tempo og overblik

27.10.2025KUKA Nordic AB

Sponseret

Automatiseret møbelproduktion forbedret med smart intralogistik og industriel robotteknologi

27.10.2025SCM.dk

Lilla revolution i intralogistikken

24.10.2025KUKA Nordic AB

Sponseret

Innovative koncepter til fremtidens produktion: Mobil robotteknologi hos KRONE

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dematic
Messe
Logistik & Transport

Logistik & Transport is the Nordic region’s leading trade fair and conference for logistics and transport solutions, held annually at Svenska Mässan in Gothenburg. The event is the key meeting place for the entire logistics and transport industry. It brings together stakeholders from all parts of the sector to network, exchange experiences, and create new business opportunities.

Dato

04.11.2025

Tid

09:00

Sted

Gothenburg

Dansk Standard
Kursus
Sådan integrerer du et energi- og miljøledelsessystem, ISO 50001 og ISO 14001

Ledelsesstandarderne for miljøledelse ISO 14001 og energiledelse ISO 50001 har begge til hensigt at understøtte organisationer i at opnå løbende forbedringer af deres miljø- og energiforhold. På kurset bliver du introduceret til standardernes krav og får indsigt i, hvordan de to standarder kan integreres i et samlet ledelsessystem.

Dato

05.11.2025

Sted

Dansk Standard, 12 etage, Lokale 0, Göteborg Plads 1, 2150 Nordhavn

Dansk Standard
Kursus
Diplomkursus i Energiledelse - ISO 50001

Med ISO 50001 bliver du klar til at efterleve det nye Energy Efficiency Directive, der i 2024 vil gøre det lovpligtigt for flere virksomheder end hidtil at implementere et certificeret energiledelsessystem eller gennemføre et energisyn.

Dato

05.11.2025

Sted

Dansk Standard, Nordhavn

Bureau Veritas
Kursus
Intro til NIS2

- Hvad er det, hvad betyder det, og hvordan kommer vi i gang?

Dato

05.11.2025

Tid

08:00

Sted

Fredericia

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Afvigelseshåndtering og årsagsanalyse

I forbindelse med lukning af afvigelser og andre interne udfordringer er det meget vigtigt at få lavet en ordentlig årsagsanalyse. Årsagsanalysen laves for at identificere de grundlæggende eller underliggende årsager, få dem rettet og dermed forhindre gentagelser. Det sker jo af og til, at vi løser det samme problem igen og igen.

Dato

06.11.2025

Sted

Odense

Implement Consulting Group
Webinar
Unlock revenue growth in manufacturing’s after-sales business

The value of market data in transforming after-sales strategies

Dato

06.11.2025

Tid

08:00

Sted

Online