Maersk fortsætter integrationen af logistiktjenester

I bestræbelserne på at samle sine transport- og logistikservices, bliver dele af Damco og Maersk Line integreret i Maersk-brandet. Også tre regionale selskaber får nyt, samlet navn.

Damcos supply chain-services er blandt de tjenester, der inden længe vil blive integreret under Maersk-paraplyen. Foto: Maersk.

20.09.2018

SCM.dk

I går annoncerede koncernen så det næste skridt i den retning, som består af integrationen af flere services og selskaber under Maersk-paraplyen, hvilket sker for at ’servicere kunderne bedre og realisere potentiel vækst i logistik- og servicesegmentet’, som det hedder.

Konkret vil logistikfirmaet Damcos supply chain-services og Maersk Lines ocean-produkter fra den 1. januar 2019 blive integreret og solgt som Maersk-produkter og -services. Det skal forbedre kundeoplevelsen og give færre konktaktpunkter og en mere dækkende palet af tilbud.

Chef for den integrerede kommercielle organisation bliver Maersks CCO, Vincent Clerc, mens Damcos nuværende adm. direktør, Klaus Rud Sejling, får ny position som Head of Maersk’s Logistics and Services Products med direkte rapportering til Vincent Clerc.

Styrke samlet brand
Damcos fragtforretning, der betjener kunder som kræver luftfragt eller flere ocean carriers, fortsætter som en separat og uafhængig enhed under Damco-brandet. På den måde sigter Maersk efter at etablere en velfungerende og global fragtforretning, der kan vokse og trives. Damcos nuværende COO, Saskia Groen In’t Woud, bliver ny CEO for Damco Freight Forwarding.

Derudover bliver tre af Maersks regionale selskaber, MCC Transport, Sealand og Seago Line, samlet under navnet ”SeaLand – A Maersk Company” fra den 1. oktober. Den forsimplede navnestruktur skal styrke Maersks samlede brand og give klarhed for kunderne.

Læs også: Damco vil løfte returlogistikken i Kina

"Denne integration markerer en stor milepæl på Mærsks igangværende vækstrejse mod at fungere som én integreret virksomhed. Vi er i en stærk position til at kunne levere løsninger, der opfylder vores kunders end-to-end supply chain management-behov, og derved rykke ind på markeder, der dækker hele rejsen fra producent til forbruger ved at bygge på vores forretnings eksisterende styrker", siger CEO Søren Skou.

-AK

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Ny Toyota Traigo48-serie med uovertruffent design og banebrydende ydeevne

Apport Systems A/S

Sponseret

Lagerstyring på autopilot - få dit lager til at tænke selv

Relateret indhold

29.04.2025SCM.dk

Rådvilde SMV'er vil gerne i gang - hvis det virker

25.04.2025SCM.dk

Unge efterspørger social bæredygtighed på arbejdspladsen

25.04.2025SCM.dk

LEMAN går forrest i klimakampen med ambitiøse klimamål

24.04.2025Implement Consulting Group

Sponseret

Navigating pricing in an era of tariffs and trade shifts

24.04.2025SCM.dk

Mangfoldighed under pres: Danske erhvervsgiganter står fast

22.04.2025SCANLOX ApS

Sponseret

Strategisk sparring og styrket samarbejde

22.04.2025SCM.dk

Kun 29 procent af supply chain organisationer er klar til fremtiden

14.04.2025Bredana Axcite A/S

Sponseret

Kvalitetsmodul løftes - AI Agent på vej

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle