Motorola opruster for at tage livtag med Norden

Smartphone-forretningen Motorola har haft en global vækst på over ti procent i det seneste regnskabsår sammenlignet med året før. Nu skifter virksomheden gear med et specifikt fokus på det nordiske marked.

”Jeg er meget stolt af de resultater, vi allerede har opnået, og som vi vil kunne opnå med det endnu stærkere team, vi nu har på plads. Vi ser en stor efterspørgsel efter mobiler med attraktivt design, høj sikkerhed, innovative funktioner og fremragende ydeevne, både fra forbrugere og erhvervsbrugere. Vi har også mange spændende lanceringer i vores pipeline”, siger Oscar Thunström, General Manager for Motorola Nordic. Foto: Motorola

10.07.2024

SCM.dk

I Norden og Europa er Motorola vokset hurtigere end branchen på det seneste. I Europa opnåede virksomheden sin højeste omsætning, markedsandel og rentabilitet i et årti i første kvartal af 2024, hvilket betyder, at virksomheden har store muligheder for at udvikle sin forretning i Norden.

”Jeg er meget stolt af de resultater, vi allerede har opnået, og som vi vil kunne opnå med det endnu stærkere team, vi nu har på plads. Vi ser en stor efterspørgsel efter mobiler med attraktivt design, høj sikkerhed, innovative funktioner og fremragende ydeevne, både fra forbrugere og erhvervsbrugere. Vi har også mange spændende lanceringer i vores pipeline”, siger Oscar Thunström, General Manager for Motorola Nordic. 

For at fremskynde markedsføringen og kendskabet til brandet i Norden har Motorola ansat Stine Jespersen som ny nordisk marketingchef. Hun har 15 års erfaring inden for marketing, ledelse, projektledelse og design. Stine kommer senest fra en stilling som marketingdirektør hos ASUS Nordic og startede hos Motorola i efteråret 2023.

”Jeg ser meget frem til at løfte Motorolas brand på en måde, der vækker genklang hos vores vigtigste målgrupper og hjælper med at positionere os som en smart og innovativ virksomhed”, siger Stine Jespersen.

Til stillingen som Trade Marketing Specialist i Norden blev Niklas Alm rekrutteret sidste år. Han bliver ansvarlig for Motorolas Field Team, som består af fire personer, der arbejder med at styrke og udvikle detailkanalen. Niklas har 20 års erfaring fra detailhandel, e-handel, forbrugerelektronik og telekommunikation, bl.a. fra Elgiganten.

”Jeg brænder for alle aspekter af vores salg, og jeg glæder mig meget til at styrke Motorolas tilstedeværelse i alt fra butikker til præsentation og synlighed”, siger Niklas Alm.

Læs også: Maersk har trukket sig - DSV fortsat med i budkrig om DB Schenker

Derudover er yderligere to personer kommet til med fokus på henholdsvis supply og 4P (Product, Price, Position, Promotion), og teamet vil blive yderligere udvidet med to personer til salgsafdelingen, som forventes at starte i efteråret i år. Sammen med Lenovo Group investerer Motorola i at udvide sine AI-baserede tjenester fra pc'er til telefoner og tablets for at skabe sømløse samarbejdsmuligheder mellem de forskellige enheder. Et eksempel er den nyligt lancerede foldbare razr 50 ultra, som kombinerer design med den nyeste AI-teknologi. 

Kilde: Motorola

/ PiB

Bredana Axcite A/S

Sponseret

SCM-dagen sætter fokus på optimering af Supply Chain og WMS

Slimstock Nordic

Sponseret

An opinion Making Artificial Intelligence (AI) land in supply chain practice

Relateret indhold

12.06.2025SCM.dk

Vestlige lande udskyder klimahandling med kreative undskyldninger

11.06.2025SCM.dk

Dårligt arbejdsmiljø koster Danmark milliarder hvert år

10.06.2025SCANLOX ApS

Sponseret

Et samarbejde der forenkler din pallehåndtering

07.06.2025SCM.dk

Eksport holder stand trods Trumps toldmure

06.06.2025SCM.dk

Grøn magt i Danmark er i erhvervslivets hænder

05.06.2025SCM.dk

CEO Kasper Tranberg står nu i spidsen for brændstofforsyning til dansk luftfart

04.06.2025SCM.dk

Nyt partnerskab vil bygge grønne mikronet og øge elektrificeringen

04.06.2025SCM.dk

Trump-politik får danske ingeniører til at overveje exit

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
DNV Business Assurance Denmark
Kursus
ISO/IEC 42001: 2023 Artificial Intelligence Management System Foundation

This two-day course provides an overview of the ISO/IEC 42001 standard and essential knowledge required for the establishment, implementation, maintenance, and continuous improvement of a responsible Artificial Intelligence Management System (AIMS).

Dato

16.06.2025

Sted

Online

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
ISO/IEC 27001 Lead Implementer – Certificeret af PECB

Få bevis på dine kompetencer som ISO/IEC Lead Implementer med den internationale certificering fra PECB.

Dato

16.06.2025

Sted

Copenhagen

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Kvalitetskultur

Et effektivt ledelsessystem er kernen i en effektiv virksomhed og driver virksomheden frem mod sine strategiske mål. Det effektive ledelsessystem bør derfor forholde sig til sine interessenters behov og forventninger, risici og muligheder, lovkrav og ikke mindst organisationens værdier og kultur.

Dato

16.06.2025

Sted

Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
CQI and IRCA QMS Lead Auditorkursus baseret på ISO 9001:2015 (Dansk)

5 dages intensivt kursus der giver dig den fornødne viden og færdigheder, så du efter endt træning kan organisere og lede audits af kvalitetsledelsessystemer baseret på ISO 9001:2015. CQI and IRCA Nr.: 17898

Dato

16.06.2025

Sted

Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
APQP4WIND Management Awareness Training

Event Description

Dato

16.06.2025

Tid

08:30

Sted

Online

Fellowmind Denmark A/S
Webinar
Forstå hvad en dansk Azure-region betyder for din virksomhed

Microsofts nye datacenterregion består af tre lokationer i Roskilde, Køge og Høje Taastrup. Her opbevares data lokalt i overensstemmelse med både danske og europæiske regler.

Dato

16.06.2025

Tid

13:00

Sted

Online