Motorola opruster for at tage livtag med Norden

Smartphone-forretningen Motorola har haft en global vækst på over ti procent i det seneste regnskabsår sammenlignet med året før. Nu skifter virksomheden gear med et specifikt fokus på det nordiske marked.

”Jeg er meget stolt af de resultater, vi allerede har opnået, og som vi vil kunne opnå med det endnu stærkere team, vi nu har på plads. Vi ser en stor efterspørgsel efter mobiler med attraktivt design, høj sikkerhed, innovative funktioner og fremragende ydeevne, både fra forbrugere og erhvervsbrugere. Vi har også mange spændende lanceringer i vores pipeline”, siger Oscar Thunström, General Manager for Motorola Nordic. Foto: Motorola

10.07.2024

SCM.dk

I Norden og Europa er Motorola vokset hurtigere end branchen på det seneste. I Europa opnåede virksomheden sin højeste omsætning, markedsandel og rentabilitet i et årti i første kvartal af 2024, hvilket betyder, at virksomheden har store muligheder for at udvikle sin forretning i Norden.

”Jeg er meget stolt af de resultater, vi allerede har opnået, og som vi vil kunne opnå med det endnu stærkere team, vi nu har på plads. Vi ser en stor efterspørgsel efter mobiler med attraktivt design, høj sikkerhed, innovative funktioner og fremragende ydeevne, både fra forbrugere og erhvervsbrugere. Vi har også mange spændende lanceringer i vores pipeline”, siger Oscar Thunström, General Manager for Motorola Nordic. 

For at fremskynde markedsføringen og kendskabet til brandet i Norden har Motorola ansat Stine Jespersen som ny nordisk marketingchef. Hun har 15 års erfaring inden for marketing, ledelse, projektledelse og design. Stine kommer senest fra en stilling som marketingdirektør hos ASUS Nordic og startede hos Motorola i efteråret 2023.

”Jeg ser meget frem til at løfte Motorolas brand på en måde, der vækker genklang hos vores vigtigste målgrupper og hjælper med at positionere os som en smart og innovativ virksomhed”, siger Stine Jespersen.

Til stillingen som Trade Marketing Specialist i Norden blev Niklas Alm rekrutteret sidste år. Han bliver ansvarlig for Motorolas Field Team, som består af fire personer, der arbejder med at styrke og udvikle detailkanalen. Niklas har 20 års erfaring fra detailhandel, e-handel, forbrugerelektronik og telekommunikation, bl.a. fra Elgiganten.

”Jeg brænder for alle aspekter af vores salg, og jeg glæder mig meget til at styrke Motorolas tilstedeværelse i alt fra butikker til præsentation og synlighed”, siger Niklas Alm.

Læs også: Maersk har trukket sig - DSV fortsat med i budkrig om DB Schenker

Derudover er yderligere to personer kommet til med fokus på henholdsvis supply og 4P (Product, Price, Position, Promotion), og teamet vil blive yderligere udvidet med to personer til salgsafdelingen, som forventes at starte i efteråret i år. Sammen med Lenovo Group investerer Motorola i at udvide sine AI-baserede tjenester fra pc'er til telefoner og tablets for at skabe sømløse samarbejdsmuligheder mellem de forskellige enheder. Et eksempel er den nyligt lancerede foldbare razr 50 ultra, som kombinerer design med den nyeste AI-teknologi. 

Kilde: Motorola

/ PiB

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Når gaffeltrucken koster mere end den giver

Hans Schourup A/S

Sponseret

Humanoide robotter – den næste game changer i logistik og produktion

Relateret indhold

19.12.2025SCM.dk

DMI åbner ny vejr-tidsmaskine til brug for grønne forretninger og klimatilpasning

18.12.2025SCM.dk

Dansk model skal samle et grønt europæisk energisystem

16.12.2025SCANLOX ApS

Sponseret

AMR er mere end bare en trend

16.12.2025SCM.dk

Her er Europas bedste supply chain leder 2025

15.12.2025SCM.dk

EU om grøn strøm: Nyt udspil skal sænke elregningen og styrke uafhængigheden

11.12.2025SCM.dk

ESG-rapportering: Omnibussen er nu et skridt tættere på målstregen

10.12.2025SCM.dk

Global handel vokser fortsat trods masser af forstyrrelser

09.12.2025SCM.dk

Få det fulde overblik over forsyningskæden – direkte i din indbakke

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Seneste temaer

Se alle

Events

Se alle