Motorola opruster for at tage livtag med Norden

Smartphone-forretningen Motorola har haft en global vækst på over ti procent i det seneste regnskabsår sammenlignet med året før. Nu skifter virksomheden gear med et specifikt fokus på det nordiske marked.

”Jeg er meget stolt af de resultater, vi allerede har opnået, og som vi vil kunne opnå med det endnu stærkere team, vi nu har på plads. Vi ser en stor efterspørgsel efter mobiler med attraktivt design, høj sikkerhed, innovative funktioner og fremragende ydeevne, både fra forbrugere og erhvervsbrugere. Vi har også mange spændende lanceringer i vores pipeline”, siger Oscar Thunström, General Manager for Motorola Nordic. Foto: Motorola

10.07.2024

SCM.dk

I Norden og Europa er Motorola vokset hurtigere end branchen på det seneste. I Europa opnåede virksomheden sin højeste omsætning, markedsandel og rentabilitet i et årti i første kvartal af 2024, hvilket betyder, at virksomheden har store muligheder for at udvikle sin forretning i Norden.

”Jeg er meget stolt af de resultater, vi allerede har opnået, og som vi vil kunne opnå med det endnu stærkere team, vi nu har på plads. Vi ser en stor efterspørgsel efter mobiler med attraktivt design, høj sikkerhed, innovative funktioner og fremragende ydeevne, både fra forbrugere og erhvervsbrugere. Vi har også mange spændende lanceringer i vores pipeline”, siger Oscar Thunström, General Manager for Motorola Nordic. 

For at fremskynde markedsføringen og kendskabet til brandet i Norden har Motorola ansat Stine Jespersen som ny nordisk marketingchef. Hun har 15 års erfaring inden for marketing, ledelse, projektledelse og design. Stine kommer senest fra en stilling som marketingdirektør hos ASUS Nordic og startede hos Motorola i efteråret 2023.

”Jeg ser meget frem til at løfte Motorolas brand på en måde, der vækker genklang hos vores vigtigste målgrupper og hjælper med at positionere os som en smart og innovativ virksomhed”, siger Stine Jespersen.

Til stillingen som Trade Marketing Specialist i Norden blev Niklas Alm rekrutteret sidste år. Han bliver ansvarlig for Motorolas Field Team, som består af fire personer, der arbejder med at styrke og udvikle detailkanalen. Niklas har 20 års erfaring fra detailhandel, e-handel, forbrugerelektronik og telekommunikation, bl.a. fra Elgiganten.

”Jeg brænder for alle aspekter af vores salg, og jeg glæder mig meget til at styrke Motorolas tilstedeværelse i alt fra butikker til præsentation og synlighed”, siger Niklas Alm.

Læs også: Maersk har trukket sig - DSV fortsat med i budkrig om DB Schenker

Derudover er yderligere to personer kommet til med fokus på henholdsvis supply og 4P (Product, Price, Position, Promotion), og teamet vil blive yderligere udvidet med to personer til salgsafdelingen, som forventes at starte i efteråret i år. Sammen med Lenovo Group investerer Motorola i at udvide sine AI-baserede tjenester fra pc'er til telefoner og tablets for at skabe sømløse samarbejdsmuligheder mellem de forskellige enheder. Et eksempel er den nyligt lancerede foldbare razr 50 ultra, som kombinerer design med den nyeste AI-teknologi. 

Kilde: Motorola

/ PiB

Descartes

Sponseret

Toldbehandling fra Descartes - en del af den digitale forsyningskæde

PlanEven

Sponseret

Optimering af indkøbsprocesser med ordreportal

Relateret indhold

23.10.2024SCM.dk

COP16: Redning af biodiversiteten for vores egen skyld

23.10.2024SCM.dk

Markant omsætningsvækst for DSV i 3. kvartal

22.10.2024Bureau Veritas

Sponseret

Webinar: PCN indberetning af farlige (CLP) kemiske produkter markedsført i EU!

21.10.2024SCM.dk

Flere modne akademikere bliver på arbejdsmarkedet

19.10.2024SCM.dk

Nyt samarbejde styrker både cirkularitet og compliance

18.10.2024SCM.dk

Nye amerikanske sanktioner efter angreb i Yemen

17.10.2024SCM.dk

USA gennemfører massive angreb på Houthier

16.10.2024SCM.dk

SMVdanmark er begejstret for ny reform på uddannelsesområdet

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
Brother Nordic A/S
Messe
Scanpack 2024, Göteborg

I Göteborg deltager vores svenske kolleager i Skandinaviens førende fagmesse inden for emballage.

Dato

22.10.2024

Tid

10:00

Sted

Svenska mässan, Göteborg

DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Leanværktøjer

Dette kursus, som også er et diplommodul, er målrettet dig, der har brug for en værktøjskasse i arbejdet med implementering af Lean i både private og offentlige virksomheder.

Dato

24.10.2024

Tid

09:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Agile projekter - online - aften

Vil du lære at lede agile projekter professionelt og effektivt? Så tilmeld dig dette kursus, som også er et diplommodul, og få indsigt i agile værktøjer og kompetencer i agil projektledelse.

Dato

24.10.2024

Tid

17:00

Sted

Online

DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Ledelse og facilitering

Vil du være god til at facilitere møder, workshops, projekter og lignende? Og vil du kunne understøtte relationelle processer, der skaber værdi, mening og ønsket effekt?

Dato

25.10.2024

Tid

09:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

Bredana Axcite A/S
Webinar
Få overblik over alt på et sted med Production Floor Execution

Webinaret for jer, der udfordres af for meget spildtid, mangelfuld registrering af tids- og materialeforbrug og/eller upræcise kostpriser

Dato

30.10.2024

Tid

10:00

Sted

Live webinar fra Bredana Axcite, Aarhus

Roima Intelligence
Seminar
LOGIA WMS Roadshow - opnå bedre resultater på dit lager

Deltag og få indblik i, hvad dit lager kan opnå med WMS. Eksperter og WMS-brugere vil give dig konkrete råd til, hvordan du kommer i gang med lageroptimering ✅

Dato

30.10.2024

Tid

12:30

Sted

Scandic Aalborg Øst, Hadsundvej 200, 9220, Aalborg Ø