Ny lagerløsning skal ikke kun opbevare værktøjet, men også indsamle data om det

Sandvik Coromant har udvidet sit udvalg af digitale CoroPlus®-løsninger med den nye service CoroPlus® Tool Supply. På den måde giver de virksomheder muligheden for at forene værktøjslageradministration med værktøjslogistik, og det hjælper operatøren med at vælge og returnere værktøjer, sikre lageropfyldning og lagerstyring ved hjælp af samme interface.

23.04.2021

SCM.dk

Det kan være svært og tidskrævende at holde styr på de skærende værktøjer, især i en travl fabrik hvor der bruges flere forskellige versioner af det samme værktøj. For at hjælpe med at holde styr på værktøjslageret har Sandvik Coromant udviklet CoroPlus® Tool Supplytil at kombinere hardware, software og serviceløsninger i et brugervenligt system til lageropfyldning og lagerstyring for værktøjer.

"Selvom skærende værktøjer ikke er det dyreste i produktionen, løber de samlede omkostninger til værktøjslageret hurtigt op, hvis et stort antal værktøjer ikke håndteres korrekt. CoroPlus® Tool Supply-interfacet gør det nemt at spore og genbestille værktøjer og leverer samtidig målbare produktivitetsfordele”, siger Markus Eriksson, der Business Development Manager for Digital Machining hos Sandvik Coromant.

Opbevaringsløsningerne kan være skræddersyet efter virksomhedens behov med værktøjssalgsløsninger lige fra åbent lager, skuffer og låg til hele værktøjsskabe. Hver enkelt hardwareløsninger gør det muligt at opbevare værktøjerne sikkert uden risiko for tab eller beskadigelse.

Læs også: Europas største lagerløsningsproducent etablerer sig på det danske marked

Ud over den fysiske opbevaring af værktøjerne kan produktionsvirksomhederne samle og styre store mængder værktøjsdata ved hjælp af det cloud-baserede interface i CoroPlus® Tool Supply, der kan bruges med eller uden en salgsautomat.

Det giver maskinoperatørerne et større indblik i værktøjernes tilgængelighed, let adgang til tekniske data og mulighed for at finde det rette værktøj til opgaven, ligesom de kan sammenkoble flere områder inden for lagerstyring og dermed effektivisere lageropfyldningen.

"Da brugere af værktøjsstyringssoftwaren og -hardwaren automatisk kan afgive bestillinger på nye værktøjer ude fra produktionen, bruger økonomiafdelingen mindre tid på at administrere genbestillingen af nye dele", forklarer Eriksson. "Andre steder kan administrationen se, at det samlede værktøjsforbrug bliver reduceret, fordi den nøjagtige status for hvert værktøj straks opdages – der er ingen risiko for, at værktøjer må kasseres, fordi deres det antages at dets levetid er udløbet”.

- KCP

N.C. Nielsen A/S

Sponseret

Førerkomfort i fokus ved MillPart-truckvalg

Slimstock Nordic

Sponseret

An opinion Making Artificial Intelligence (AI) land in supply chain practice

Relateret indhold

09.09.2025Norris Print-Tech A/S

Sponseret

Ringscanner i fjervægtsklassen

09.09.2025SCM.dk

Carl Ras tredobler kapaciteten på centrallageret med ny Autostore

03.09.2025Element Logic Danmark

Sponseret

Mød Element Logic på HI-messen 2025 – og mød morgendagens fuldautomatiske lagerautomationsløsninger

01.09.2025Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Prøv næste generation af gaffeltrucks hos Toyota Material Handling i Vejle

31.08.2025N.C. Nielsen A/S

Sponseret

Førerkomfort i fokus ved MillPart-truckvalg

26.08.2025Apport Systems A/S

Sponseret

Fra eksterne krav til moderne lagerstyring hos Urtegaarden

26.08.2025Toyota Material Handling A/S

Sponseret

FreeBee A/S skaber et mere sikkert arbejdsmiljø med ny halvautomatiseret lagerløsning

24.08.2025Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Ergonomi og driftssikkerhed i ét – kom og prøv Traigo48 i realistiske rammer

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
DNV Business Assurance Denmark
Kursus
AQAP NATO Kvalitetsstandarder - grundkursus

Er din virksomhed leverandør til Forsvaret eller har I planer om at blive det? Hvis ja, vil du blive mødt af krav om bevis for efterlevelse af kravene i AQAP, som er NATOs standarder for kvalitetsstyring.

Dato

16.09.2025

Sted

Frederik VI´s Hotel, Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Auditorkursus i kvalitetsledelse

Formålet med kurset er at få et grundigt kendskab til de værktøjer og auditprincipper, der skal anvendes af auditorerne, for at virksomheden får det optimale udbytte af virksomhedens kvalitetsledelsessystem efter DS/EN ISO 9001:2015 og den interne audit.

Dato

16.09.2025

Sted

Odense

RELEX Solutions
Messe
RELEX Solutions at NRF

RELEX Solutions is heading to NRF 2025: Retail's Big Show Europe to showcase how our agentic AI transforms retail supply chain planning. Visit us at booth M-087!

Dato

16.09.2025

Sted

NRF 2025, Paris Expo Porte de Versailles

Dansk Standard
Kursus
Intern audit af et miljø- og kvalitetsledelsessystem

Få redskaber til at planlægge og udføre intern audit af din organisations ledelsessystem indenfor kvalitet og/eller miljø! På kurset får du styrket din forståelse af audit som værktøj til evaluering og forbedring af ledelsessystemet samt trænet din grundlæggende værktøjskasse som auditor.

Dato

16.09.2025

Sted

Dansk Standard, 12 etage, Lokale P Göteborg Plads 1 2150 Nordhavn

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
AQAP NATO Kvalitetsstandarder - grundkursus

Er din virksomhed leverandør til Forsvaret eller har I planer om at blive det? Hvis ja, vil du blive mødt af krav om bevis for efterlevelse af kravene i AQAP, som er NATOs standarder for kvalitetsstyring.

Dato

16.09.2025

Sted

Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Kvalitetskultur

Et effektivt ledelsessystem er kernen i en effektiv virksomhed og driver virksomheden frem mod sine strategiske mål. Det effektive ledelsessystem bør derfor forholde sig til sine interessenters behov og forventninger, risici og muligheder, lovkrav og ikke mindst organisationens værdier og kultur.

Dato

16.09.2025

Sted

Odense