Nyt logistik-samarbejde sætter nye standarder for nordisk e-handel
PostNord TPL har overtaget driften af distributionscentret i Brunna lige uden for Stockholm, hvor Zalando-ordrer håndteres. DC'et er et 50.000 m² stort logistikknudepunkt, der betjener millioner af kunder fra Danmark, Finland, Norge og Sverige.
Distributionscentret i Brunna lige uden for Stockholm er et 50.000 m² stort logistikknudepunkt, der betjener millioner af kunder fra Danmark, Finland, Norge og Sverige. Foto: PostNord
Opgaven er en af de største i PostNord TPL’s historie og viser i den grad virksomhedens evne til at håndtere store volumener og kompleks e-handelslogistik i stor skala. Distributionscentret i Brunna håndterer cirka 6,5 millioner kundebestillinger og cirka 19 millioner items om året. Distributionscentret i Brunna i beskæftiger derudover 450 fastansatte medarbejdere og helt op til 1.000 sæsonansatte i peakperioder.
”Dette er en milepæl for PostNord TPL og et stærkt signal til markedet. At kunne integrere en operation gnidningsfrit af denne størrelse viser, at vi kan tage ansvar for de mest krævende og tidskritiske logistikopgaver i Norden. Med vores skalerbare kapacitet, dybe lokale ekspertise og tætte kundepartnerskaber så er vi klar til at vokse sammen med Zalando og forme fremtidens e-handelslogistik”, siger Andrew Kristensen, CEO for PostNord TPL.
Læs også: Global aftale om grøn skibsfart udsat et år efter uenighed i FN
Tilbage i 2019 blev distributionscentret i Brunna indviet. PostNord TPL håndterer i forvejen Zalandos nordiske returhåndteringer fra distributionscentret i Ljungby. Med den yderligere overtagelse markeres det næste skridt i partnerskabet.
”Brunna er en hjørnesten i Zalandos logistiknetværk i Norden. Ved at styrke vores samarbejde med PostNord TPL udnytter vi deres stærke lokale kapaciteter til yderligere at forbedre hastighed, pålidelighed og bekvemmelighed for vores kunder”, siger Neil Bennett, VP Logistics Operations hos Zalando.
Ved at integrere Brunna i operationerne forbinder PostNord TPL Zalandos ordrer direkte med PostNords omfattende last-mile-netværk, hvilket skaber et gnidningsfrit end-to-end-flow fra lager direkte til kundernes dørtrin eller fortrukne afhentningssted i hele regionen.
Kilde: PostNord
/ PiB