Tulip vil ”Stramme Kæden”

Tulip Food Company vil give sine leverandører et bedre indblik i virksomheden gennem projektet ’Stram Kæden’.

Tre konkrete initiativer skal give Tulip og fem af virksomhedens tætteste leverandører et endnu bedre samarbejde. Foto: flickr / Leif Harboe. .

24.08.2016

SCM.dk

Fødevarevirksomheden Tulip Food Company er sammen med fem af sine tætteste leverandører gået med i projektet ’Stram Kæden’. Projektet skal give de deltagende parter redskaber til at komme endnu tættere på hinanden, få bedre indblik i hinandens arbejdsprocesser og dermed få en bedre forretning og et bedre samarbejde.  

Læs også: BoConcept og leverandører rykker tættere sammen

"De fem leverandører, vi har inviteret med, er alle sammen nogle, som vi har arbejdet sammen med i over 20 år. Så vi ved, at det ikke er nogen sommerflirt, vi har gang i, og derfor er vi nu gået med i projektet for at få rådgivning til at tage det næste skridt i vores samarbejde", siger Henrik Skov Madsen, senior manager i Tulip.

Nye initiativer skal skabe gevinster
Gennem projektet har Tulip og de fem leverandører fået tre konkrete initiativer, der forventes at kunne give markante økonomiske gevinster.

Det første initiativ handler om at optimere den tværgående driftsplanlægning, så informationen mellem Tulip og leverandørerne vil flyde bedre og mere frit. Det andet punkt er en øvelse i varesanering, hvor Tulip og leverandørerne i fællesskab skal optimere deres lagre. Det sidste initiativ handler om at optimere varernes ”time to market” – altså den tid det tager at få nye produkter på markedet og samtidig hive gamle produkter af markedet igen, hvis ikke de præsterer godt.

”Så det handler om, at vi skal kunne tilpasse os markedet hurtigere og langt mindre administrationstungt. Og der spiller vores leverandører jo en markant rolle, fordi hvis vi skal kunne komme hurtigt på markedet, skal de også kunne levere til os hurtigt", siger Henrik Skov Madsen. Han tilføjer:

Læs også: Leverandørproblemer bremser VW's produktion

"Med de tre initiativer forventer vi at kunne hente mellem 3,5 og 5 millioner kroner årligt. Særligt det med at komme hurtigere på markedet, er der potentielt store gevinster i".

-CHM

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Ny Toyota Traigo48-serie med uovertruffent design og banebrydende ydeevne

Apport Systems A/S

Sponseret

Lagerstyring på autopilot - få dit lager til at tænke selv

Relateret indhold

29.04.2025SCM.dk

Rådvilde SMV'er vil gerne i gang - hvis det virker

25.04.2025SCM.dk

Unge efterspørger social bæredygtighed på arbejdspladsen

25.04.2025SCM.dk

LEMAN går forrest i klimakampen med ambitiøse klimamål

24.04.2025Implement Consulting Group

Sponseret

Navigating pricing in an era of tariffs and trade shifts

24.04.2025SCM.dk

Mangfoldighed under pres: Danske erhvervsgiganter står fast

22.04.2025SCANLOX ApS

Sponseret

Strategisk sparring og styrket samarbejde

22.04.2025SCM.dk

Kun 29 procent af supply chain organisationer er klar til fremtiden

14.04.2025Bredana Axcite A/S

Sponseret

Kvalitetsmodul løftes - AI Agent på vej

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle