Vinplatform indgår samarbejde med PostNord om nyt distributionskoncept

Takket være en distributionsaftale mellem platformen Kobaj og PostNord kan danskerne bestille vin direkte fra vinbonden og få det leveret til døren uden fordyrende mellemled. Direktør anbefaler modellen til andre danske onlinemarkedspladser.

Ifølge CEO i Kobaj, Alexander Kidd, er kombinationen af lastbiltransporten med DSV og PostNords distribution direkte til vinkøber et afgørende led i Kobajs forretningskoncept. PR-foto..

13.05.2020

SCM.dk

Markedsplatformen Kobaj tilbyder levering af vin til døren, og siden slutningen af 2019 har danskere købt 35.000 flasker vin direkte fra 100 forskellige vingårde på virksomhedens hjemmeside.

Læs også: Instabox kommer til Danmark

Ikke mindst siden spredningen af coronavirus ændrede markedet betragteligt, er salget eksploderet for platformen, som på få måneder har formidlet salg af 6.000 kasser vin fra vingårde i Europa og USA direkte til forbrugere i hele Danmark.

Kobajs koncept, hvor forbrugere handler direkte med vinbonden uden mellemled, kan lade sig gøre, fordi man handler i fællesskab og online, men også på grund af en unik transportaftale, som grundlægger og administrerende direktør i Kobaj, Alexander Kidd, har fået i stand med PostNord.

DSV henter pallerne hos vinbonden og transporterer dem hele vejen til PostNord i Aalborg, som distribuerer vinene videre samme dag.

Simpelt men effektivt
”Vi er rigtig glade for distributionsaftalen med Kobaj, der er skruet sammen på en simpel, men yderst effektiv måde. Vi er klar og forberedte, når vinpallerne ankommer nede fra vinbonden, og vi sørger for labelling og emballage med det samme, så hver kasse vin leveres sikkert til rette dansker allerede dagen efter, vi har modtaget dem. Den overordnede samlede transporttid fra vinbonden til danskerne er unik, og det er noget, som vi er stolte over at bidrage til”, siger Troels Veise, salgschef hos PostNord Danmark.

Ifølge Alexander Kidd er kombinationen af lastbiltransporten med DSV og PostNords distribution direkte til vinkøber er et afgørende led i Kobajs forretningskoncept. Han anbefaler gerne distributionsmodellen til andre danske onlinemarkedspladser.

Læs også: Europæisk transportindustri ser lille fremgang i fragtkapacitet

”Der må være andre virksomheder herhjemme, der ligesom Kobaj formidler køb direkte fra producenter rundt om i verden og hjem til danske forbrugere uden fordyrende mellemled, og som dermed kan få stor værdi af en distributionsaftale som den, vi har med PostNord”, siger han.

- SMF

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Ny Toyota Traigo48-serie med uovertruffent design og banebrydende ydeevne

Apport Systems A/S

Sponseret

Lagerstyring på autopilot - få dit lager til at tænke selv

Relateret indhold

30.04.2025LOGISTIKCENTERET A/S

Sponseret

Noget klogt om logistik?

29.04.2025KNAPP A/S

Sponseret

Grossist investerer i fremtidens kundebehov

28.04.2025SSI Schäfer

Sponseret

Apotea og SSI SCHÄFER fortsætter deres langsigtede partnerskab

28.04.2025Brother Nordic A/S

Sponseret

Tag din lagerstyring til nye højder med RFID-labels

28.04.2025SCM.dk

Lageret kan ikke længere bare ’kaste flere folk ind’ i højsæsoner

28.04.2025Swisslog

Sponseret

Interview med Swisslogs Predrag Djukanovic om AMR'er og den rolle, de spiller i fremtiden for lagre og forsyningskæder.

28.04.2025Körber Supply Chain DK A/S

Sponseret

Hvorfor den rigtige software er nøglen til succesfuld lagerautomatisering

28.04.2025Hans Schourup A/S

Sponseret

Effektiv lagerstyring med fokus på bæredygtighed

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle