Walmart skruer op for returnerings-tempoet

Det tager for lang tid at returnere varer, mener Walmart. Nyt koncept skal med hjælp fra detailkædens app barbere returneringsprocessen ned til 35 sekunder.

I fremtiden skal Walmarts kunder kun bruge 35 sekunder på at blive ekspederet, når de vil returnere varer i detailforretningens fysiske butikker. Foto: Walmart.

10.10.2017

SCM.dk

Walmart vil gøre returneringsprocessen hurtigere. Den amerikanske detailgigant annoncerede i går, at kunder inden længe kun skal bruge 35 sekunder på at returnere en online købt vare i en fysisk Walmart-butik – i dag vurderer kæden, at processen tager få minutter.

Læs også: Nu vil Walmart levere varer direkte i kundernes køleskabe

Det nye koncept hedder Mobile Express Returns og tilskynder web-kunderne til at returnere varer i de fysiske butikker, hvilket vil spare Walmart for udgifter til returfragten. Derudover involverer det effektive returkoncept også Walmarts app. Der er nemlig på den platform, at kunderne kan starte returprocessen hjemmefra, så de sparer tid i selve butikken.

Når kunden møder op i butikken med returvaren, har Walmart indrettet en særlig express-kasse til formålet. Det betyder, at ”de hurtige” returkunder ikke skal stå og vente bag andre kunder.

Udnytter de fysiske butikker – slag mod Amazon
Walmart udnytter med det nye koncept sine mange fysiske butikker til at gøre returneringen hurtigere. Et, ifølge mediet Fortune, strategisk træk mod ærkerivalen Amazon, der trods købet af Whole Foods Market langt fra har den samme fysiske butikskapacitet som Walmart.

Læs også: Fragtfirmaer overvældes af returvarer

Mobile Express Returns vil blive implementeret i løbet af november og gælder varer, der er solgt og fragtet af Walmart – altså ikke varer fra tredjepartsforhandlere. I starten af 2018 vil retursystemet blive udvidet til også at gælde varer købt i de fysiske butikker.

-CHM

amfori a.i.s.b.l.

Sponseret

ESG i forsyningskæden: Sådan gentænker du risikostyring i en verden i forandring

Consafe Logistics

Sponseret

Smarter warehouse automation – lessons from a global retailer

Relateret indhold

29.10.2025SCM.dk

Miljømærkede indkøb vokser markant blandt danske virksomheder

14.10.2025SCM.dk

8 ud af 10 forbrugere vil gerne købe grønt – men tre benspænd står i vejen

09.10.2025SCM.dk

Ny dansk digital løsning vil lette styringen af international fragt

30.09.2025Fellowmind Denmark A/S

Sponseret

Dymak digitaliserer global sourcing med fine resultater og bedre dataintegration

12.09.2025SCM.dk

EU vil rydde op i udbudsmarkedet: Lav pris må ikke være altafgørende

11.09.2025SCM.dk

Ny IT-platform skal give installatører overblik over indkøb og rabatter

03.09.2025SCM.dk

Der er råstoffer for milliarder i europæernes skuffer

18.08.2025SCM.dk

Ny rapport: Børnearbejde falder markant og flere børn kommer i skole verden over

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Afvigelseshåndtering og årsagsanalyse

I forbindelse med lukning af afvigelser og andre interne udfordringer er det meget vigtigt at få lavet en ordentlig årsagsanalyse. Årsagsanalysen laves for at identificere de grundlæggende eller underliggende årsager, få dem rettet og dermed forhindre gentagelser. Det sker jo af og til, at vi løser det samme problem igen og igen.

Dato

06.11.2025

Sted

Odense

Implement Consulting Group
Webinar
Unlock revenue growth in manufacturing’s after-sales business

The value of market data in transforming after-sales strategies

Dato

06.11.2025

Tid

08:00

Sted

Online

Bureau Veritas
Kursus
Plastemballage og cirkulær økonomi

EU-regler og den nye (EU) 2025/40-forordning

Dato

06.11.2025

Tid

08:30

Sted

Fredericia

Dansk Standard
Kursus
AI Act i praksis – lovgivning og standarder om kunstig intelligens

På dette endags introduktionskursus får du en gennemgang af AI Act og formålet med regelsættet. Derudover vil du få indblik i ISO/IEC 42001, der opstiller krav til et ledelsessystem for kunstig intelligens (AIMS), og hvordan den kan indgå i arbejdet med AI.

Dato

06.11.2025

Tid

09:00

Sted

CodeNode, Nordhavn

DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Jernbaneteknologi, -drift og -kapacitet

På kurset Jernbaneteknologi, -drift og -kapacitet, som også er et diplommodul, lærer du om planlægning, opbygning og drift af jernbaner. Kurset omfatter blandt andet simulering, procesanalyse og driftsanalyse angående både passager- og godstrafik.

Dato

07.11.2025

Tid

08:30

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
CQI and IRCA QMS Lead Auditorkursus baseret på ISO 9001:2015 (Dansk)

5 dages intensivt kursus der giver dig den fornødne viden og færdigheder, så du efter endt træning kan organisere og lede audits af kvalitetsledelsessystemer baseret på ISO 9001:2015. CQI and IRCA Nr.: 17898

Dato

10.11.2025

Sted

Odense