Amazon afslører nye detaljer om pakkedroner

Amazons adm. direktør Jeff Bezos løfter sløret for væsentlige detaljer om firmaets droner, der skal levere pakker til private. Heriblandt hvordan dronerne ved, hvor de skal lande.

Amazons pakkedroner kan navigere og lande ud fra symboler, som kunderne selv printer ud og placerer. Hvis der opstår problemer, kan dronerne omdirigere eller ringe efter hjælp. Foto: Amazon..

31.10.2016

SCM.dk

E-handelsaktøren Amazon er i fuld gang med at teste droner til levering af pakker i Cambridge i Storbritannien. Dronerne skal være en del af leveringstjenesten Amazon Prime, der i udvalgte områder kan få en pakke frem til den pågældende kunde på max en halv time.

Læs også: Amazon på vej mod udvidet dronetest i Storbritannien

Testflyvningerne og udviklingen af dronerne går ifølge Amazon godt, og nu kan Amazons adm. direktør Jeff Bezos afsløre flere detaljer om pakkedronerne, skriver netmediet Inverse.

En af detaljerne – en meget vigtig en af slagsen – omhandler, hvordan dronerne ved, hvor de helt præcist skal lande på den konkrete adresse.

”Hvis du har et landingssted, kan du markere det med et symbol, som du kan printe ud og placere hvor som helst, du ønsker, at dronen skal lande. Den vil flyve derhen, se symbolet og lande. Og hvis dronen ser noget, som gør den usikker, kan den omdirigere eller ringe hjem for hjælp”, siger Jeff Bezos.

Fra idé til virkelighed
De nye detaljer om dronerne kom frem under prisuddelingen ’The 2016 Pathfinder Awards ceremony’, hvor Jeff Bezos vandt Pathfinder-prisen for sin evne til at implementere teknologi til gavn for både nutidens og fremtidens forbrugere.

Amazon-direktøren bekræftede ligeledes flere aspekter omkring dronernes design og evner.

”Dronerne er helt selvstændige. De lander af sig selv, navigerer af sig selv og kan flyve mere end 50 mil i timen (80 km/t, red.)”.

Læs også: Konkurrent overgår Amazon med dronelevering fra lastbiler

I 2013 løftede Jeff Bezos for første gang sløret for drone-planerne, og han udtalte den gang, at dronerne ville blive virkelighed inden for fire til fem år. Her tre år senere er dronerne allerede ret tæt på at blive virkelighed, skriver Inverse.

- KLZ

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Effektivitet, komfort og lavere omkostninger: Derfor vælger flere den nye Traigo48 fra Toyota

Slimstock Nordic

Sponseret

An opinion Making Artificial Intelligence (AI) land in supply chain practice

Relateret indhold

16.06.2025Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Effektivitet, komfort og lavere omkostninger: Derfor vælger flere den nye Traigo48 fra Toyota

12.06.2025SCM.dk

Drømmeland rykker ind i nyt logistiklager

11.06.2025SCM.dk

Indspark: Fremtidens lagermedarbejder løfter mindre og lærer mere

11.06.2025N.C. Nielsen A/S

Sponseret

Linde el-truck gør IBF-logistik lidt grønnere

06.06.2025PALOMAT

Sponseret

Hjælp fra førerløs truck sikrer 30 % vækst

06.06.2025SCM.dk

Textile Logistics opnår skarpere drift med nyt lagersystem

02.06.2025Roima Intelligence

Sponseret

Fra ERP til WMS: Arctic Import optimerer lagerstyring

02.06.2025SSI Schäfer

Sponseret

Skræddersyet løsning for fuld sekvenskontrol

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle