DSV præsenterer endnu et rekordresultat

I 2021 har DSV investeret i en ny vækststrategi såvel som den bæredygtige udvikling. Samtidig har virksomheden leveret rekordgode resultater på bundlinjen.

DSV’s Green Logistics services blev lanceret i sidste del af 2021, hvis formål er at hjælpe kunderne med at reducere CO2-udledninger ved eksempelvis at tilbyde alternative, bæredygtige brændsler. Foto: 123RF.

14.02.2022

SCM.dk

DSV har i 2021 fortsat den succesfulde vækststrategi. I august 2021 blev Agility’s Global Integrated Logistics-forretning (GIL) opkøbt, og købet styrkede DSV’s globale netværk samt tilstedeværelsen i især Mellemøsten og Sydøstasien.

Samtidig har logistikvirksomheden præsteret at opnå et rekordresultat for året med en stigning på 59 procent i nettoomsætningen.

Læs også: DSV løfter ambitionen for bæredygtig transport

”Udfordrede forsyningskæder, flaskehalsproblemer på søfragt og rekordhøje fragtrater har været centrale temaer i 2021, og vores medarbejdere har arbejdet hårdt for at finde løsninger for vores kunder og få godset frem. Under disse svære markedsvilkår er vi glade for at kunne præsentere et stærkt regnskab for 2021”, siger Group CEO, Jens Bjørn Andersen.

Alle DSV’s tre divisioner – Air & Sea, Road og Solutions – medvirkede til væksten.

Fortsat fokus på vækst, forretningsudvikling og bæredygtighed

Integrationen af GIL forløber fortsat efter planen, og 40 af de i alt 60 GIL-lande er nu blevet inkluderet i DSV’s netværk. Det forventes, at integrationen er fuldendt i Q3 2022.

”2021 har været et godt – og udfordrende – år for DSV. Med købet af Agility’s Global Integrated Logistics-forretning (GIL) har vi endnu engang eksekveret på vores vækststrategi. Vi er stolte over, at GIL nu er en del af DSV, og at integrationen forløber efter planen”, uddyber Jens Bjørn Andersen.

Dertil blev DSV’s Green Logistics services lanceret i sidste del af 2021. Formålet med Green Logistics er at hjælpe kunderne med at reducere CO2-udledninger ved eksempelvis at tilbyde alternative, bæredygtige brændsler og ved at hjælpe med at optimere deres forsyningskæder.

- KCP

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Når gaffeltrucken koster mere end den giver

Hans Schourup A/S

Sponseret

Humanoide robotter – den næste game changer i logistik og produktion

Relateret indhold

22.12.2025SCM.dk

Forsvarsministeren afviser at producere fregatter i Danmark

22.12.2025SCANLOX ApS

Sponseret

Glædelig jul & godt nytår fra SCANLOX teamet

19.12.2025SCM.dk

DMI åbner ny vejr-tidsmaskine til brug for grønne forretninger og klimatilpasning

18.12.2025SCM.dk

Dansk model skal samle et grønt europæisk energisystem

16.12.2025SCANLOX ApS

Sponseret

AMR er mere end bare en trend

16.12.2025SCM.dk

Her er Europas bedste supply chain leder 2025

15.12.2025SCM.dk

EU om grøn strøm: Nyt udspil skal sænke elregningen og styrke uafhængigheden

11.12.2025SCM.dk

ESG-rapportering: Omnibussen er nu et skridt tættere på målstregen

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Seneste temaer

Se alle

Events

Se alle