Esbjerg Havn udvikler Ro-Ro terminal koncept med Scandinavian Auto Logistics

Scandinavian Auto Logistics og Port Esbjerg er gået sammen om at udvikle et nyt alsidigt Ro-Ro terminalkoncept. Parterne har kaldt konceptet "Flexible Multi-Terminal", da det giver mulighed for håndtering af biler, trailere, containere og høje og tunge laster.

Grimaldi-gruppen driver otte rederier langs ruter, der forbinder Nordeuropa, Middelhavet, Vestafrika og Nord, Øst- og Sydamerika. Foto: Port Esbjerg.

28.03.2022

SCM.dk

Den multinationale logistikkoncern Grimaldi Group er den primære ejer af Scandinavian Auto Logistics, såvel som ejer af en ​​verdens største flåder af Ro-Ro-, krydstogt- og færgeskibe.

På den baggrund er et samarbejde opstået mellem Esbjerg Havn og Scandinavian Auto Logistics, hvis formål er at skabe et nyt terminalt koncept, der kan håndtere alle slags Ro-Ro-gods. Navnet på det nye koncept er ”Flexible Multi-Terminal".

Administrerende direktør for Esbjerg Havn, Dennis Jul Pedersen, forklarer, at investeringerne i den fleksible multi-terminal øger havnens kapacitet og giver adgang til det enorme rutenetværk af Grimaldi Lines. For "Flexible Multi-Terminal" er nemlig gjort klar til at kunne håndtere mange af deres fartøjer, hvilket sikrer den højeste fleksibilitet i planlægningen.

Læs også: Søfartens ”Løvens hule” slog til 15 gange

Samtidig giver det mulighed for transport af modulære varer fra baglandet til tre kontinenter, der repræsenterer nogle af de hurtigst voksende markeder i verden.

Grimaldi-gruppen driver otte rederier langs ruter, der forbinder Nordeuropa, Middelhavet, Vestafrika og Nord, Øst- og Sydamerika, samt derudover at være til stede i billogistik gennem ejerskabet af Scandinavian Auto Logistics.

"Vi mener, at fleksibilitet og effektivitet skal kombineres, når man flytter kompleks last rundt i verden - og det starter, når vi modtager varerne i Esbjerg Havn”, siger Henrik Otto Jensen, der er Scandinavian Auto Logistics’ adm. direktør.

- KCP

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Når gaffeltrucken koster mere end den giver

Hans Schourup A/S

Sponseret

Humanoide robotter – den næste game changer i logistik og produktion

Relateret indhold

18.12.2025AGR

Sponseret

Økonomi i forsyningskæden kræver mere end omkostningskontrol

11.12.2025SCM.dk

Der er stadig langt mellem kvinderne i toppen af dansk erhvervsliv

11.12.2025SCM.dk

Månedens udfordring: Vores forsyningskæde skal kunne tilfredsstille mange forskellige behov

11.12.2025Inact ApS

Sponseret

Hvordan en kommerciel tilgang optimerede hele Frederiksen Scientific

08.12.2025Inact ApS

Sponseret

Wicked problems i supply chain

06.12.2025SCM.dk

Stort potentiale for håndtering af risikostyring og compliancekrav

05.12.2025SCM.dk

Danske familievirksomheder mærker voksende pres på omsætningen

04.12.2025Dansk Standard

Sponseret

ISO 14001:2026 på vej: Nye dokumentationskrav og integrering af klima og biodiversitet

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Seneste temaer

Se alle

Events

Se alle