Ny CCO skal styrke SiteHubs strategiske vækst
Med solid erfaring fra tech og byggebranchen skal Morten Abildgaard videreudvikle SiteHubs position og bringe komplekse løsninger i spil på tværs af branchens vigtigste dagsordener
“Jeg har fulgt SiteHubs vækst og udvikling på sidelinjen i flere år og er glad for at få mulighed for at være med til at præge virksomhedens kommercielle og strategiske udvikling i årene fremover”, siger Morten Abildgaard. Foto: SiteHub
Morten Abildgaard, der er ansat som ny CCO (Chief Commercial Officer) hos SiteHub per 1. august 2025, kommer med en lang karriere inden for krydsfeltet mellem tech og byggebranchen. De seneste næsten 7 år har han virket som direktør i den danske kommercielle afdeling af tech virksomheden Dalux. Her har han blandt andet også været med til at udbrede Dalux produktportefølje i udlandet, særligt USA.
Morten Abildgaard har mange års erfaring med forretningsudvikling, ledelse og vækststrategier. Han har omfattende erfaring med at opbygge og udvikle teams, drive strategiske kundeinitiativer og skabe skalerbare forretningsmodeller. Med en stærk kommerciel forståelse og solid indsigt i både byggebranchen, ejendomsforvaltning og digitalisering brænder Morten Abildgaard for at skabe værdi – både for kunderne og for forretningen. Han er særligt interesseret i at gøre komplekse løsninger enkle og relevante i praksis for alle.
“Jeg har fulgt SiteHubs vækst og udvikling på sidelinjen i flere år og er glad for at få mulighed for at være med til at præge virksomhedens kommercielle og strategiske udvikling i årene fremover”, siger Morten Abildgaard.
Læs også: Virksomheder dropper ESG-opkvalificering: "Løfter foden fra speederen"
Morten Abildgaard påtager sig som CCO et kommercielt og strategisk ansvar for SiteHubs position i relation til konceptet BedreByggeplads, der omfatter SiteHubs samlede aktiviteter inden for blandt andet digital adgangskontrol, brandsikkerhed, byggepladsservice, håndtering af arbejdstilladelser og godt arbejdsmiljø. Alt sammen initiativer, der skal give højere sikkerhed, hurtigere fremdrift og stærkere compliance – samtidig med at vi skaber tiltrækkende arbejdspladser med ordentlige forhold for alle.
Morten Abildgaard indtræder samtidig i SiteHubs direktion.
“Vi er utroligt glade for, at Morten slutter sig til SiteHub i en periode med stærk vækst og bliver en del af ledelsen nu, hvor vi i den grad er ved at udvikle vores teknologi og arbejdsprocesser og bringe dem i spil på nogle af Danmarks mest spændende byggepladser. Morten bliver en værdifuld medspiller for hele teamet, og vi glæder os til at trække på hans erfaring, kommercielle flair og branchekundskab”, siger SiteHubs grundlægger og administrerende direktør Ulrik Branner.
Kilde: SiteHub
/ PiB