Styrk din forsyningskæde ud fra kunders kriterier

Supply chain-ledere måler deres forsyningskæder ud fra andre parametre, end deres kunder gør. Et større fokus på kundeoplevelsen kan hjælpe virksomheder med at opnå en stærk forsyningskæde, der tjener kundernes behov.

”For at sikre en god kundeoplevelse, er det vigtigt at måle servicen, som kunden gør det", siger Beth Coopinger. Arkivfoto..

19.11.2020

SCM.dk

“Supply chain-ledere bruger meget tid på at forstå og forbedre deres interne operationelle målinger, men de bruger sjældent tid på at forstå betydningen for kunden. Derfor er det vigtigt at introducere målinger af kundeoplevelsen til bedømmelsen af forsyningskæden”, siger Beth Coopinger, senioranalytiker hos Gartner Supply Chain practice i en pressemeddelelse, og fortsætter:

”For at sikre en god kundeoplevelse, er det vigtigt at måle servicen, som kunden gør det. For eksempel er en kunde mere interesseret i at en vare ankommer på den efterspurgte dag og tid, end at den sendes til rette tid. Så det første skridt er at definere og måle din succes ud fra de samme parametre, som din kunde bruger”.

Læs også: Prioritér kundeoplevelse over pris og vind kunderne over

CSAT, NPS og CES er tre parametre, der tager udgangspunkt i kundernes oplevelse af din virksomheds succes.

CSAT: Bed dine kunder vurdere din service. Hvis du bruger standardiserede spørgsmål og scoresystem, kan du bruge det til at sammenligne din virksomhed med konkurrenterne.

NPS: Få en vurdering af dine kunders villighed til at anbefale dig til andre. Hold dog for øje at europæiske kunder kulturelt er mindre entusiastiske i forhold til at lave anbefalinger end for eksempel nordamerikanske kunder.

CES: Kunder bedes vurdere serviceprocessen og ikke produkterne. Fokus på god service kan få kunder til opbygge loyalitet overfor en særlig virksomhed – selvom det dog kan tage tid.

- KCP

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Når gaffeltrucken koster mere end den giver

Hans Schourup A/S

Sponseret

Humanoide robotter – den næste game changer i logistik og produktion

Relateret indhold

18.12.2025AGR

Sponseret

Økonomi i forsyningskæden kræver mere end omkostningskontrol

11.12.2025SCM.dk

Der er stadig langt mellem kvinderne i toppen af dansk erhvervsliv

11.12.2025SCM.dk

Månedens udfordring: Vores forsyningskæde skal kunne tilfredsstille mange forskellige behov

11.12.2025Inact ApS

Sponseret

Hvordan en kommerciel tilgang optimerede hele Frederiksen Scientific

08.12.2025Inact ApS

Sponseret

Wicked problems i supply chain

06.12.2025SCM.dk

Stort potentiale for håndtering af risikostyring og compliancekrav

05.12.2025SCM.dk

Danske familievirksomheder mærker voksende pres på omsætningen

04.12.2025Dansk Standard

Sponseret

ISO 14001:2026 på vej: Nye dokumentationskrav og integrering af klima og biodiversitet

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Seneste temaer

Se alle

Events

Se alle