Styrk din forsyningskæde ud fra kunders kriterier

Supply chain-ledere måler deres forsyningskæder ud fra andre parametre, end deres kunder gør. Et større fokus på kundeoplevelsen kan hjælpe virksomheder med at opnå en stærk forsyningskæde, der tjener kundernes behov.

”For at sikre en god kundeoplevelse, er det vigtigt at måle servicen, som kunden gør det", siger Beth Coopinger. Arkivfoto..

19.11.2020

SCM.dk

“Supply chain-ledere bruger meget tid på at forstå og forbedre deres interne operationelle målinger, men de bruger sjældent tid på at forstå betydningen for kunden. Derfor er det vigtigt at introducere målinger af kundeoplevelsen til bedømmelsen af forsyningskæden”, siger Beth Coopinger, senioranalytiker hos Gartner Supply Chain practice i en pressemeddelelse, og fortsætter:

”For at sikre en god kundeoplevelse, er det vigtigt at måle servicen, som kunden gør det. For eksempel er en kunde mere interesseret i at en vare ankommer på den efterspurgte dag og tid, end at den sendes til rette tid. Så det første skridt er at definere og måle din succes ud fra de samme parametre, som din kunde bruger”.

Læs også: Prioritér kundeoplevelse over pris og vind kunderne over

CSAT, NPS og CES er tre parametre, der tager udgangspunkt i kundernes oplevelse af din virksomheds succes.

CSAT: Bed dine kunder vurdere din service. Hvis du bruger standardiserede spørgsmål og scoresystem, kan du bruge det til at sammenligne din virksomhed med konkurrenterne.

NPS: Få en vurdering af dine kunders villighed til at anbefale dig til andre. Hold dog for øje at europæiske kunder kulturelt er mindre entusiastiske i forhold til at lave anbefalinger end for eksempel nordamerikanske kunder.

CES: Kunder bedes vurdere serviceprocessen og ikke produkterne. Fokus på god service kan få kunder til opbygge loyalitet overfor en særlig virksomhed – selvom det dog kan tage tid.

- KCP

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Ny Toyota Traigo48-serie med uovertruffent design og banebrydende ydeevne

Apport Systems A/S

Sponseret

Lagerstyring på autopilot - få dit lager til at tænke selv

Relateret indhold

29.04.2025SCM.dk

Rådvilde SMV'er vil gerne i gang - hvis det virker

25.04.2025SCM.dk

Unge efterspørger social bæredygtighed på arbejdspladsen

25.04.2025SCM.dk

LEMAN går forrest i klimakampen med ambitiøse klimamål

24.04.2025Implement Consulting Group

Sponseret

Navigating pricing in an era of tariffs and trade shifts

24.04.2025SCM.dk

Mangfoldighed under pres: Danske erhvervsgiganter står fast

22.04.2025SCANLOX ApS

Sponseret

Strategisk sparring og styrket samarbejde

22.04.2025SCM.dk

Kun 29 procent af supply chain organisationer er klar til fremtiden

14.04.2025Bredana Axcite A/S

Sponseret

Kvalitetsmodul løftes - AI Agent på vej

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle